2009-03-25, 12:00
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Spelet med flygand dödsskalle (kommer ej ihåg namnet)

Planescape: Torment heter det. Annars räknar du upp dom flesta rollspel av den typen som jag kan komma på. Temple of Elemental Evil kanske? D&D-baserat spel med turbaserade strider. Rätt buggigt som de flesta spelen från Troika men har för mig det finns en del patchar gjorda av fans.
Citera
2009-03-25, 12:01
Medlem
Åh, tack TS! Nu blir det till att installera gamla Baldurs gate när man kommer igen, minns när man spelade det för flera år sen,det var tider det!
Citera
2009-03-25, 12:14
Medlem
Doffwards avatar
Silver ska väl vara riktigt bra, lite osäker på aom det är turnbaserad, var flera år sen jag såg det spelas, kommer bar ihåg att det var rpg och man såg i tredjeperson ;P
Final Fantasy-serien kan du ju fixa till datorn, kanske inte riktigt vad du söker dock.

Edit: Förövrigt är din topic rolig och det finns en tråd där frågor som dessa skall tas i.

/Doffward
Senast redigerad av Doffward 2009-03-25 kl. 12:16.
Citera
2009-03-25, 12:23
Medlem
Trolldegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doffward
Silver ska väl vara riktigt bra, lite osäker på aom det är turnbaserad, var flera år sen jag såg det spelas, kommer bar ihåg att det var rpg och man såg i tredjeperson ;P
Final Fantasy-serien kan du ju fixa till datorn, kanske inte riktigt vad du söker dock.

Edit: Förövrigt är din topic rolig och det finns en tråd där frågor som dessa skall tas i.

/Doffward

Silver är inte turnbaserat. Kommer du inte ihåg det grymma stridssystemet?

Man slåss genom att göra olika rörelser med musen.
Citera
2009-03-25, 12:38
Medlem
MrStojjans avatar
Tyskt RPG

Testa "Drakensang The Dark Eye" Bland dom bättre konventeringarna (stavning ? :P) till engelska jag sett på länge. Mycket likt Never Winter Nights 1 och Baldurs Gate serien....Men jag vill inte påstå att det kommer i närheten av BG 1 och 2...Det kan inget göra. Ungefär ett 15 tal olika klasser att att välja mellan. Du har full kontroll över hela ditt party på max 4 personer, allt från gear till hur du vill lvl dom. Lika "pausfunktion" som BG och NWN Mycket trovärdiga miljöer och hyffsad grafik.

Hoppas det smakar!!
Citera
2009-03-25, 12:49
Moderator
MondoBizarros avatar
Infogade tråden Tips på "skäggiga" spel.
/Mod

Citera
2009-03-25, 14:03
Medlem
rotten_88s avatar
Vad heter det där gammla spelet där man styrde en vinglig cross och skulle samla äpplen?
Citera
2009-03-25, 14:06
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Vad heter det där gammla spelet där man styrde en vinglig cross och skulle samla äpplen?

Du tänker förmodligen på Across eller Elasto Mania.
Citera
2009-03-25, 14:38
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doffward

/Doffward

Silver kanske man borde prova. FF6-9 har man kört igenom, men tackar för förslaget.

Sen stor ursäkt till mod. Jag läste inte igenom utan antog på eget bevåg att spel man söker, är mer av typen "jag spelade ett spel -98 som.....".
Citera
2009-03-25, 14:53
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Silver kanske man borde prova. FF6-9 har man kört igenom, men tackar för förslaget.

Silver ska du absolut prova! Helt underbart spel.
Citera
2009-03-25, 14:54
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Du tänker förmodligen på Across eller Elasto Mania.

Elasto mania var det, tack så mycket!
Citera
2009-03-25, 15:02
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Nes/snes

Tror att det fanns till konsollen ovan.

Spelinfo: Lite lemmings-stuk på det har jag för mig. Utspelas i medeltid, man ska ta sig förbi borgar osv med pilbågsskyttar/sköldgubbar.

Skulle inte förvåna mig om något har gjort en flashversion av detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in