Spelet med flygand dödsskalle (kommer ej ihåg namnet)
Planescape: Torment heter det. Annars räknar du upp dom flesta rollspel av den typen som jag kan komma på. Temple of Elemental Evil kanske? D&D-baserat spel med turbaserade strider. Rätt buggigt som de flesta spelen från Troika men har för mig det finns en del patchar gjorda av fans.
Silver ska väl vara riktigt bra, lite osäker på aom det är turnbaserad, var flera år sen jag såg det spelas, kommer bar ihåg att det var rpg och man såg i tredjeperson ;P
Final Fantasy-serien kan du ju fixa till datorn, kanske inte riktigt vad du söker dock.
Edit: Förövrigt är din topic rolig och det finns en tråd där frågor som dessa skall tas i.
/Doffward
Senast redigerad av Doffward 2009-03-25 kl. 12:16.
Silver ska väl vara riktigt bra, lite osäker på aom det är turnbaserad, var flera år sen jag såg det spelas, kommer bar ihåg att det var rpg och man såg i tredjeperson ;P
Final Fantasy-serien kan du ju fixa till datorn, kanske inte riktigt vad du söker dock.
Edit: Förövrigt är din topic rolig och det finns en tråd där frågor som dessa skall tas i.
/Doffward
Silver är inte turnbaserat. Kommer du inte ihåg det grymma stridssystemet?
Man slåss genom att göra olika rörelser med musen.
Testa "Drakensang The Dark Eye" Bland dom bättre konventeringarna (stavning ? :P) till engelska jag sett på länge. Mycket likt Never Winter Nights 1 och Baldurs Gate serien....Men jag vill inte påstå att det kommer i närheten av BG 1 och 2...Det kan inget göra. Ungefär ett 15 tal olika klasser att att välja mellan. Du har full kontroll över hela ditt party på max 4 personer, allt från gear till hur du vill lvl dom. Lika "pausfunktion" som BG och NWN Mycket trovärdiga miljöer och hyffsad grafik.
/Doffward
Silver kanske man borde prova. FF6-9 har man kört igenom, men tackar för förslaget.
Sen stor ursäkt till mod. Jag läste inte igenom utan antog på eget bevåg att spel man söker, är mer av typen "jag spelade ett spel -98 som.....".