2008-12-30, 13:50
Medlem
rezzs avatar
Skjutspel till Wii

Jag letar efter ett bra skjutar-spel och en bra pistol. Några förslag?

Spelet, skall vara så att man ska sikta själv, och inte så att siktet syns på bilden hela tiden. I övrigt skall det "röra sig själv" dvs. personen skall gå i ett förutbestämt mönster (som t.ex time crisis)
Man ska kunna köra 2player.

Sedan letar ja efter en bra pistol.. inte orginal geväret till wii alltså..
Citera
2008-12-30, 15:54
Medlem
Ingen aning angående pistolen men Resident Evil Umbrella (heter det så?) är ett sådant spel du söker.
Citera
2008-12-30, 16:30
Medlem
skudders avatar
letar efter 2 spel som jag tror är gjorda av samma utvecklare

spel1. äventyrs spel tror ja att man kan kategorisera det som

du växlar imellan 3 st karakärer igenom spelet gång.
den första karaktären är en man i en blå dräkt med en slags spetsig hjälm har inte sett denna blå gubbe i action utan bara på nån laddnings bild

den andra karatären minns jag bättre. man var en gående hund med 4 armar och han kunde hålla 4 vapen som max, tror även att han hade en cigarr i munnen hela tiden

den tredje karatären va en proffesor som kunde bygga saker vet att man byggde en lövblås i början av spelet. och hans vapen va en Radioaktiv brödrost! som man sköt bröd i från man kunde även ladda den med baguetter som hade någon exploderande effekt.

SPEL2. äventyrs spel spelad i 3 personvyn . man spelade som en alkoliserad vapen galning som fick hälsa av att dricka ifrån flaskor
Har för mej att han hade en röd bandana för näsan och munnen-

han hade en grupp som följde efter han, kommer ihåg enbart några medlemar i detta spel.

Först en Krigsrobot som inte ville kriga utan älskade blommer och gillade att dricka Te, hade en te tap på sin kropp. ( i någon mellansekvens så räddar han några blommer istället för några barn)

Andre person i hans grupp va nån gammal gubbe som bodde i en iglo innan dom kom och hämtade han... i en mellan sekvens så hypnotiserar han ett par fiedendet till ett par fransmän så dom flyr av rädsla..

Hoppas ni nu förstår vilka spela jag mennar

MVH skudder
Citera
2008-12-30, 16:46
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skudder
letar efter 2 spel som jag tror är gjorda av samma utvecklare

spel1. äventyrs spel tror ja att man kan kategorisera det som

du växlar imellan 3 st karakärer igenom spelet gång.
den första karaktären är en man i en blå dräkt med en slags spetsig hjälm har inte sett denna blå gubbe i action utan bara på nån laddnings bild

den andra karatären minns jag bättre. man var en gående hund med 4 armar och han kunde hålla 4 vapen som max, tror även att han hade en cigarr i munnen hela tiden

den tredje karatären va en proffesor som kunde bygga saker vet att man byggde en lövblås i början av spelet. och hans vapen va en Radioaktiv brödrost! som man sköt bröd i från man kunde även ladda den med baguetter som hade någon exploderande effekt.

SPEL2. äventyrs spel spelad i 3 personvyn . man spelade som en alkoliserad vapen galning som fick hälsa av att dricka ifrån flaskor

han hade en grupp som följde efter han, kommer ihåg enbart några medlemar i detta spel.

Först en Krigsrobot som inte ville kriga utan älskade blommer och gillade att dricka Te, hade en te tap på sin kropp. ( i någon mellansekvens så räddar han några blommer istället för några barn)

Andre person i hans grupp va nån gammal gubbe som bodde i en iglo innan dom kom och hämtade han... i en mellan sekvens så hypnotiserar han ett par fiedendet till ett par fransmän så dom flyr av rädsla..

MVH skudder
Det första är iallafall MDK 2.
Citera
2008-12-30, 19:38
Medlem
Koko-Kids avatar
Citat:

MVH skudder

Låter ju ganska mycket som Armed and Dangerous.
Älskade detta spelet när jag va yngre.
Citera
2008-12-30, 22:32
Medlem
Tjena!
Jag söker ett spel till PC från Windows 95 tiden.
Det är ett turbaserat spel och man styr militära enheter, spelet såg ut ungefär såhär: ( http://tinyurl.com/9r9bqe ).

Miljön är platt täckt med åkrar och "2.5d"-detaljer av hus, träd etc.
Man kontrollerar krypande militärgubbar som kan ta över byggnader och även gå in i dem.
Om man klickade på en motståndare så fick man upp en oktagonformad meny med ikoner.

Kartorna var ganska stora, väldigt lika Civilization.
Citera
2008-12-30, 23:48
Medlem
skudders avatar
Tack både KaoseT och Koko-kid. köper både nu
Citera
2008-12-30, 23:52
Medlem
skudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alyx
Tjena!
Jag söker ett spel till PC från Windows 95 tiden.
Det är ett turbaserat spel och man styr militära enheter, spelet såg ut ungefär såhär: ( http://tinyurl.com/9r9bqe ).

Miljön är platt täckt med åkrar och "2.5d"-detaljer av hus, träd etc.
Man kontrollerar krypande militärgubbar som kan ta över byggnader och även gå in i dem.
Om man klickade på en motståndare så fick man upp en oktagonformad meny med ikoner.

Kartorna var ganska stora, väldigt lika Civilization.

kanske har väldigt fel men

känns ju väldigt mycket som första heroes of might and magic

http://se.youtube.com/watch?v=nW3NSKOI850
Citera
2008-12-31, 00:02
Bannlyst
Jag söker ett spel jag redan vet vilket det är - är jag i fel tråd då?

Jag söker torrents för Backpacker 2, cd 1 och självklart cd 2. Jag har letat som fan men hittar inte. Kan någon länka till dessa två torrentfiler?
Citera
2008-12-31, 01:16
Medlem
Koko-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I'maduck
Jag söker ett spel jag redan vet vilket det är - är jag i fel tråd då?

Jag söker torrents för Backpacker 2, cd 1 och självklart cd 2. Jag har letat som fan men hittar inte. Kan någon länka till dessa två torrentfiler?

Fildenings delen passar mer in där och skulle nog kunna hjälpa dig bättre.
Men jag såg att det var en snubbe som skrev att han hittat Backpacker 2 på DC++ och att han ska ladda up den på Piratebay. Hans inlägg skrevs för 3 dagar sedan eller något.

Var det inte Backpacker 2 man fick på McDonalds om man beställde Happy Meal, för +1 år sedan?
Kostar 150 kr på siba
Citera
2008-12-31, 10:40
Medlem
D.a.n.n.es avatar
Jag undrar om det finns några multiplayer-spel som man kan spela online där man inte behöver någon unik nyckel, som t.ex. UT, UT2004, Q3, Red Faction m.fl?
Citera
2008-12-31, 10:41
Medlem
Citat:
kanske har väldigt fel men

känns ju väldigt mycket som första heroes of might and magic

http://se.youtube.com/watch?v=nW3NSKOI850
Nej tyvärr.. Spelet jag söker utspelar sig mer i nutid. Pansarvagnar och sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera