2008-12-28, 21:49
Bannlyst
Online Maffiaspel

Tjo hej,

Vet inte om detta är rätt ställe att posta min fråga.

Men jag söker ett online Maffia spel, som Mafia Wars som finns till facebook. Undrar om någon har ett hett tips, eller om ni själva spelar ett liknande på nätet. Söker alltså ett rollspel, som man kan spela över nätet, speciellt på jobbet
Citera
2008-12-28, 21:55
Medlem
Super Nintendo

Söker ett spel på SNES.

Kmr inte ihåg riktigt, men jag tror man går runt i ngn typ av grotta/laborint, man styr typ en konstig björnrobot? Jag tror man ska lösa koder?
Citera
2008-12-28, 23:58
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Tjo hej,

Vet inte om detta är rätt ställe att posta min fråga.

Men jag söker ett online Maffia spel, som Mafia Wars som finns till facebook. Undrar om någon har ett hett tips, eller om ni själva spelar ett liknande på nätet. Söker alltså ett rollspel, som man kan spela över nätet, speciellt på jobbet

http://themafiaboss.com/ ?
Citera
2008-12-29, 11:40
Medlem
H0gg3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liquid child
Call of Juarez kanske?
http://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Juarez

Har jag också spelat en hel del, dock ej till xbox360, kanske värd ett köp? Ruggigt kul var det, om än lite stelt. Gärna fler tips om någon har.
Citera
2008-12-29, 12:00
Medlem
daweeds avatar
någon som vet ifall man kan få tag på JUMP 'N BUMP till mac? sjukt kul spel
Citera
2008-12-29, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
http://themafiaboss.com/ ?

Jo den hittade jag.. men den är så satans störande. Ologisk, och kräver att man är inloggad hela satans tiden.

Men tack i alla fall
Citera
2008-12-29, 17:44
Medlem
Söker 2 spel till Playstation 1.

Spel 1: Man är en tjej som heter Laura och man är i ett slott, har för mig spelet är ett FPS spel och det man gör är att lösa pussel. Det första man får se när man väl börjar spela är ett stort bord med en blodpöl på golvet och Lauras pappa pratar med henne (har för mig man bara hör hans röst).

Spel 2: Väldigt dåligt minne av detta spel men har för mig spelet börjar med att man vaknar upp i en cell, karaktären man spelar har inget hår på huvudet och jag tror det utspelar sig på något slags sjukhus eller liknande. Spelet är ett science fiction spel och jag har även för mig att man har en robot som kan hjälpa en. Spelet är 3rd person tills man plockar fram pistolen och siktar, då övergår spelet till FPS.
Citera
2008-12-29, 18:37
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe

Spel 1: Man är en tjej som heter Laura och man är i ett slott, har för mig spelet är ett FPS spel och det man gör är att lösa pussel. Det första man får se när man väl börjar spela är ett stort bord med en blodpöl på golvet och Lauras pappa pratar med henne (har för mig man bara hör hans röst).

Något utav Tomb Raider spelen? Dock i tredjeperson men det låter onekligen som det ändå (Lara Croft) och har för mig att något av spelen börjar med någon mentor som pratar med henne.
Citera
2008-12-29, 18:53
Medlem
capzyL: Nej man är bara i ett slott, det innehåller även en del blod på tex väggarna och mycket pussel, spelet kan även ha släppts till Sega Saturn nu när jag tänker efter och jag har för mig det var en dödskalle eller liknande på omslaget.
Citera
2008-12-29, 21:11
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe

Spel 2: Väldigt dåligt minne av detta spel men har för mig spelet börjar med att man vaknar upp i en cell, karaktären man spelar har inget hår på huvudet och jag tror det utspelar sig på något slags sjukhus eller liknande. Spelet är ett science fiction spel och jag har även för mig att man har en robot som kan hjälpa en. Spelet är 3rd person tills man plockar fram pistolen och siktar, då övergår spelet till FPS.
Det första spelet är D (Ja, det heter faktiskt bara D). Utomordentligt och sorgligt underskattat äventyrsspel.

Andra spelet skulle nog kunna vara OverBlood eller möjligen Fade to Back (uppföljaren till Flashback).
Senast redigerad av Megalomania 2008-12-29 kl. 21:23.
Citera
2008-12-29, 22:25
Medlem
Megalomania: Ah du är fan bäst, du hade rätt angående båda spelen, spel 2 var OverBlood. (:
Citera
2008-12-30, 02:49
Medlem
ojns avatar
Tillsägelse till Hamsteron för sitt korspostande.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in