Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palaver
Jag letar efter ett ganska enkelt enpersons onlinerollspel typ Dragon Fable men det ska inte gå ut på att strida med olika figurer hela tiden för det är ganska tråkigt tycker jag. Jag letar efter något som mer går ut på att undersöka, upptäcka och lösa problem.

Det ska helst vara gratis, gärna utspela sig i en fantasifull miljö och allt det där.

I andra hand söker jag tips på spel för PC med samma innehåll.

I tredje hand tips på vart jag kan fråga eller leta efter aktuella guider.

Tack på förhand!

adventure quest kanske? Annars är ju web-baserade online spel oftast bara döda monster..:P

Men rpg spel som är mer upptäcka lösa problem osv, myst-serien kanske? =)
Citera
2008-12-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mweiner
Jag är ute efter något formel 1/rallyspel. Inget krävande sådan dock, något från 03-04 vore bra för mig och min dator tror jag. Så, är det någon som sitter inne på något/några sådana spel?

Thanks in advance.

F1 2002, F1 Career Challenge
t.e.x.. :P
Citera
2008-12-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaejdah
Kommer ihåg ett gammalt spel till playstation (1:an).. Det var ett bilspel som var lite tecknat-liknande.. Bilarna var inte direkt realistiska och inte banorna heller..

Man kunde uppgradera sin bil med ny motor, hjul osv osv, kommer ihåg en bil som var lite porsche-aktig men mer "knubbi" den var vit och sen hade den grön och röda dekaler.. En utav banorna hade ett vattenfall, någon bana körde man under vattnet också tror jag (i någon kupa typ..)

Hoppas någon vet vilket spel jag menar skitgrymt var det iaf!

fortf ingen som kan?
Citera
2008-12-21, 00:00
Medlem
Palavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaejdah
adventure quest kanske? Annars är ju web-baserade online spel oftast bara döda monster..:P

Men rpg spel som är mer upptäcka lösa problem osv, myst-serien kanske? =)
adventure quest är väl typ samma grej som dragon fable?

Myst. Kommer jag ihåg när det kom ut... är inte det väldigt omodernt idag?
Citera
2008-12-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palaver
adventure quest är väl typ samma grej som dragon fable?

Myst. Kommer jag ihåg när det kom ut... är inte det väldigt omodernt idag?

Finns ju flera myst spel.. något lite nyare =)
Citera
2008-12-21, 08:21
Medlem
zyxys avatar
Spel som lär barn engelska?

Till syskonbarnen 4-6 år gamla. Finns det, gärna till PS, annars till PC?
Citera
2008-12-21, 11:00
Medlem
gunseng2s avatar
vill du ha rena inlärningsspel eller vill du ha nåt vanligt spel med inte alltför avancerad engelska som man typ kan förklara?

Finns ju massa inlärningsspel för olika årsgrupper att köpa, själv lärde jag väl mig successivt av vanliga spel som typ "crash bandicoot", tar ju längre tid såklart, men är roligare :P

Edit: ett exempel på ett inlärningsspel http://www.webhallen.com/prod.php?id=84114
Senast redigerad av gunseng2 2008-12-21 kl. 11:03.
Citera
2008-12-21, 12:31
Medlem
zyxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
vill du ha rena inlärningsspel eller vill du ha nåt vanligt spel med inte alltför avancerad engelska som man typ kan förklara?

Finns ju massa inlärningsspel för olika årsgrupper att köpa, själv lärde jag väl mig successivt av vanliga spel som typ "crash bandicoot", tar ju längre tid såklart, men är roligare :P

Edit: ett exempel på ett inlärningsspel http://www.webhallen.com/prod.php?id=84114

Tack för tipset! Jag tror det är inlärningsspel jag är ute efter. Tjejerna träffade på amerikanska bekanta för en tid sen och vill kunna börja prata med dem.
Citera
2008-12-21, 12:34
Medlem
WERYs avatar
Jag tycker att Diablo 1 är ett bra spel om man vill lära sig engelska då det förekommer mkt sånt i det spelet

Det finns till både Playstation och PC
Citera
2008-12-21, 12:41
Medlem
roflmao123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Jag tycker att Diablo 1 är ett bra spel om man vill lära sig engelska då det förekommer mkt sånt i det spelet

Det finns till både Playstation och PC

Är det lämpligt för en 4åring att spela Diablo?

Förstår inte riktigt hur fraser som not even death can save you from me kommer lära dem att ha en konversation med en annan människa utan att verka besatt.
Citera
2008-12-21, 12:57
Moderator
MondoBizarros avatar
Tråden Spel som lär barn engelska infogad
/Mod
Citera
2008-12-21, 13:07
Medlem
KaoseTs avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera