Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-07, 16:40
Moderator
MondoBizarros avatar
Infogade tråden Spel till wii,ps2 med svenskt tal?

/Mod

Citera
2009-02-07, 17:08
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invain1
Exakt som rubriken säger,finns det några konsollspel med svenskt tal?

My Horse and Me 2 till Wii.
Citera
2009-02-07, 18:17
Medlem
thespeedmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
MTX Mototrax!!

Man tackar, det ser ganska bra ut men undrar bara om man kan ha fiddy i spelet, inget måste men skulle va kul då jag tycker det är sk*t kul att köra
Citera
2009-02-07, 18:19
Medlem
thespeedmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Uhm..Pure kanske funkar? Egentligen har jag ingen aning, sitter bara här och gissar hejvilt.

Har det till 360 och det är faktist kul men hadde ingen aning om att det fans till PC

MVH thespeedmaster
Citera
2009-02-07, 18:36
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thespeedmaster
Man tackar, det ser ganska bra ut men undrar bara om man kan ha fiddy i spelet, inget måste men skulle va kul då jag tycker det är sk*t kul att köra
Nej inga fiddys men du kan köra hojar som t.ex Yamaha, KTM, Suzuki i olika utföranden. 125cc, 250cc och så vidare. Ett höjdar spel som har bra grafik trots att det har några år på nacken...

Travis Pastranas bakgård är ett exempel på bana... "Travis Compound"
Citera
2009-02-07, 19:39
Medlem
Söker ett klurigt spel där man tex går omkring och löser pussel, mysterium eller vad det nu kan vara. Ungefär som det där gamla spelet med kassaskåpen (vad heter det nu igen?). Jag vill gärna att spelet ska vara lite kusligt och lite våld går också bra. Finns det något bra spel som liknar min beskrivning? Det ska vara till PC.
Citera
2009-02-07, 20:22
Medlem
AlfredEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köld
Söker ett klurigt spel där man tex går omkring och löser pussel, mysterium eller vad det nu kan vara. Ungefär som det där gamla spelet med kassaskåpen (vad heter det nu igen?). Jag vill gärna att spelet ska vara lite kusligt och lite våld går också bra. Finns det något bra spel som liknar min beskrivning? Det ska vara till PC.

Du menar kanske Myst?

Ett förslag som kanske passar dig är Penumbra - det är problemlösning och våld.
Citera
2009-02-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredEinstein
Du menar kanske Myst?

Ett förslag som kanske passar dig är Penumbra - det är problemlösning och våld.

Menar du att Myst vore "kassaskåpsspelet"? I så fall nej. Det var ett gammalt spel som utspelade sig i ett hus helt fullt med kassaskåp. För att klura ut hur man skulle öppna vissa skåp blev man tvungen att ha öppnat vissa andra.
Citera
2009-02-07, 22:27
Moderator
Falukropps avatar
Citat:

Syberia skulle nog passa dig bra.

(Var det förresten bara jag som aldrig ens fattade nånting alls av Myst?)
Citera
2009-02-07, 22:32
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:

Safecracker hette det gamla Quicktime-spelet. Bra idé, sämre utförande.

Ett spel som nog kan passa är The Lost Crown. Innehåller allt från pussel till spöken, som dessutom ska fotas och dokumenteras på diverse sätt med din avancerade spökjägarutrustning du får en bit i in i spelet.
Så det beror på hur känslig du är, lite kusligt är det emellanåt.
Citera
2009-02-07, 23:41
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
http://www.mobygames.com/game/safecracker-the-ultimate-puzzle-adventure

"Very similar to Safecracker, this point-and-click puzzle game brings you more safes to crack in another wealthy man's mansion.

Family members hire you, a master in the art of safecracking, to locate the last will and testament of their deceased relative, oil tycoon and billionaire Duncan Adams, hidden somewhere within his luxurious 4-story mansion."

Kanske inte så värst kusligt(förutom att man springer runt i ett stort och tomt hus) eller mycket spöken men gillar man spel som det gamla safecracker så är detta "nya" värt att testa.
Citera
2009-02-08, 00:30
Medlem
Låt mig göra mig mer tydlig. Safecracker tog jag bara som exempel på ett klurigt spel. Jag har själv inte ens spelat det, bara sett på så det var inte precis det jag efterfrågade. Det jag menade med kusligt var mer om atmosfär, miljö och känsla, inte nödvändigtvis spöken och sådant. Ett exempel på det är första akten i Resident Evil 4. Dom dystra, kusliga och obehagliga miljöerna. Dock går spöken, monster eller vad det nu kan vara bra ändå, men det är som sagt främst miljöer och atmosfär jag syftade på.

Edit: The Lost Crown verkade vara ett rätt okej tips. Laddar ner och kollar.
Senast redigerad av Köld 2009-02-08 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in