2008-12-08, 03:46
Medlem
Chowies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Uttryckte mig lite dåligt kanske
Jaja, det spel jag söker är ett fightingspel i modern miljö (nutid med andra ord), därför går Soul Calibur bort helt. Spelet ska vara till PC, och därför går Army Of Two bort också. Spelet ska helst överhuvudtaget inte ha några eldstrids-vapen med. Det ska vara händer och möjligtvis brädor eller annat man kan plocka upp för att slåss med (Säg inte Condemned nu, för det har jag redan spelat).

defjam: icon är helt klart det du söker efter, förutom att det är till konsol då.
Citera
2008-12-08, 16:33
Medlem
Awwents avatar
Jag söker ett spel till PC som är ett plattformspel och liknar Mario. Jag vill inte att det ska vara en emulator utan jag vill ha ett riktigt spel till PC.
Citera
2008-12-08, 23:11
Medlem
HanMedHs avatar
det är ett spel som jag spelade senast för typ 8-9 år sedan, det är till pc och går att spela multiplayer.
man är typ en by befolkning och har typ en chaman (stavning) som styrde byn
det hela var typ som age, man skulle förinta de andra byarna, men chamanen som man hade då kunde lära sig olika magier,
man såg hela spelet från yttre rymden typ, vad jag kommer ihåg,
Citera
2008-12-09, 10:00
Medlem
mr.mmms avatar
Jag söker ett bra instegsspel till xbox 360 för min sambos räkning.

Hon har låg tv-spelsvana så krigsspel och liknande där man skall hålla reda på en radar, 4 gruppmedlemmar, byta vapen, ladda om etc tröttnar hon på eftersom hon inte hinner komma igång innan hon dör. Det är inte barnspel jag är ute efter, utan instegsspel med låg tröskel som är medryckande och självinstruerande.

Jag har fått tips om LEGO, Viva pinata och Fable 2. Av dem verkar Fable mest lovande, fler tips mottages gärna.
Citera
2008-12-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedH
det är ett spel som jag spelade senast för typ 8-9 år sedan, det är till pc och går att spela multiplayer.
man är typ en by befolkning och har typ en chaman (stavning) som styrde byn
det hela var typ som age, man skulle förinta de andra byarna, men chamanen som man hade då kunde lära sig olika magier,
man såg hela spelet från yttre rymden typ, vad jag kommer ihåg,
Populous The Beginning
http://en.wikipedia.org/wiki/Populous_3
Citera
2008-12-09, 10:47
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mmm
Jag söker ett bra instegsspel till xbox 360 för min sambos räkning.

Hon har låg tv-spelsvana så krigsspel och liknande där man skall hålla reda på en radar, 4 gruppmedlemmar, byta vapen, ladda om etc tröttnar hon på eftersom hon inte hinner komma igång innan hon dör. Det är inte barnspel jag är ute efter, utan instegsspel med låg tröskel som är medryckande och självinstruerande.

Jag har fått tips om LEGO, Viva pinata och Fable 2. Av dem verkar Fable mest lovande, fler tips mottages gärna.

Tycker faktist ni ska prova LEGO starwars. Riktigt roligt spel och om man har sett lite av filmerna så kommer man uppskatta all humor som är i spelet.
Citera
2008-12-09, 14:01
Medlem
JollyRogerss avatar
Söker bra multiplayer 3rd person eller 1st person shooters med inbyggd voice funktion. Gärna gratis eller att man kan spela på alla servrar även om man inte köpt det. Och det får inte vara allt för nytt eftersom jag nu sitter på en dator me 1.7 GHz cpu och 512 mb ram. Om det ser ut som det vore gjort 1991 av något lågbudget företag spelar ingen roll så länge det är kul. Känsla före grafik.
Citera
2008-12-09, 16:34
Medlem
HanMedHs avatar
Citat:
Ursprungligen postad av [Roth]
Populous The Beginning
http://en.wikipedia.org/wiki/Populous_3
Fan va nice ^^
det var det
tack
Citera
2008-12-09, 16:39
Medlem
Evil Kneivels avatar
bra PC spel till 8-10 åringar, typ "mario spel" inge avencerat bilspel eller svärd-skjuta blod...
Citera
2008-12-09, 16:51
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
bra PC spel till 8-10 åringar, typ "mario spel" inge avencerat bilspel eller svärd-skjuta blod...
Lego Star Wars, Lego Batman, Lego Indiana Jones Inte riktigt som Mario men det är välgjorda spel som passar bra till barn. Eftersom de är baserade på filmerna innehåller spelen våld men allt är med legogubbar och väldigt nedtonat och avslappnat. Dessutom är det utmärkta spel och spela tillsamman så både du och kompisar kan vara med och leka.
Citera
2008-12-09, 16:58
Medlem
Evil Kneivels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Lego Star Wars, Lego Batman, Lego Indiana Jones Inte riktigt som Mario men det är välgjorda spel som passar bra till barn. Eftersom de är baserade på filmerna innehåller spelen våld men allt är med legogubbar och väldigt nedtonat och avslappnat. Dessutom är det utmärkta spel och spela tillsamman så både du och kompisar kan vara med och leka.
nja du har inga barn hör jag, men vi tar väl ett till onödigt inlägg o håller oss till topic
PCspel för 8-10 åringar
EDIT ber om ursäkt då utbudet verkar va kasst till pc o namnen lät föråldade,nåt de gjorde för 5 år sen...
Senast redigerad av Evil Kneivel 2008-12-09 kl. 17:04.
Citera
2008-12-09, 17:02
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
nja du har inga barn hör jag, men vi tar väl ett till onödigt inlägg o håller oss till topic
PCspel för 8-10 åringar
Huh? Vad är det som inte är barnvänligt med Legospelen?

Nej, jag har inga barn men jag har systersöner och vet mycket väl vad som går hem hos dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in