2008-11-22, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Age of Mythology?
Aa, tyckte inte det var så roligt, bara ett tag.
Citera
2008-11-22, 11:56
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackan600
Jag tänker på två spel jag spelade mycket när jag var en skitunge. Dessvärre minns jag inte namnen.

Jag letar efter namnet till ett spel på Super Nintendo.

Jag har inte starka minnen då det var riktigt längesen. Men i alla fall så var man nån liten snubbe, minns inte om han kunde flyga eller ej. Spelet utspelades i en godisvärld och banorna var då uppbyggda av godis.

Kanske inte så mycket fakta, men någon där ute kanske vet.

Andra spelet minns jag tydligare, det var ett till Sega Mega Drive.

Det var ett Disneyspel där man kunde spela antingen som Musse Pigg eller Kalle Anka. Av nån anledning var det mycket svårare att lira som Kalle, tror jag.
Spelet börjar i en skog är jag ganska säker på. Man spelar genom massa underhållande banor. En minns jag särskilt, för då var man i en bana fylld med kakor och kex. Bossen var Madame Mim på den banan. Sista bossen var Svarte Petter.
En av Kalle och Musses attacker var att kasta (röd,blå?)sand på fienderna. Möjligtvis kan det varit magi, jag upplevde det som sand när jag var liten

Hoppas någon vet
Det första kan vara lite vad som helst men precis som förra gången någon sökte ett spel med godistema så tycker jag du ska kolla om det är Zool.

Det andra spelet bör vara World of Illusion.

Citat:
Ursprungligen postat av zapatista
Söker ett spel som sannolikt var till Sega Megadrive(/Genesis), och det enda jag minns av det var att man kunde transformera sig till olika former... en av dessa var en kille med en hockeyhjälm och en motorsåg.

HILFE, BITTE!
Kid Chameleon
Citera
2008-11-22, 12:00
Medlem
krille11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaoseT
Vilken plattform och genre?
Oj, det glömde jag skriva. Har ps3 och genre spelar ingen roll.
Citera
2008-11-22, 13:28
Medlem
ochsås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekiskGUD
Om det är samma spel vi tänker på så är det inte Settlers, kom tänka på att det är samma skapare för Settlers dock dvs Sierra. korkat att man inte tänkt på det tidigare

edit : Hittade det spelet jag sökte!! "The Rise & Rule of Ancient Empires" Hoppas att det var detsamma, Tog mig ett par timmar att hitta detta

OMFG JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

FY FAN, tack så jäkla mycket, YES. FAAAAAAAN vad göt, jävlar vad jag har längtad, här ska spelas.

Sjukt bra jobbat.

Stort tack.
Citera
2008-11-22, 18:32
Bannlyst
...

Söker ett bra och realistisk flygsimulatorspel

--------------------------------------------------------------------------------

Jag har länge letat efter något bra flygsimulator spel. Men har oftast hittat filmer eller något annat.

Någon som vet ett bra flygsimulator spel?

Grafik
Det ska vara bra grafik men det behöver inte vara den bästa.

Typ av spel
Helst krigs spel men behöver inte vara det. Jag vill använda mig av tangentbord och inte av mus eller joystick

Årtal
Spelar ingen roll men helst WW2 eller Operation Iraqi Freedom. Jag vill inte ha något spel där man sjuter laser eller åker rymdskepp.

Storlek
Spelar inte någon större roll men helst något som ligger på internet och inte behövs ladda ner. Om det behövs ladda ner så vill jag inte att det ska vara större än 2GB.

För 2år sedan spelade jag ett jätte roligt spel man kunde välja om man skulle vara med Japan eller USA. På det första uppdraget så åkte du till Pearl Harbor från ett hangarfartyg och bombade flygplatser, skepp och sänkte fartyg.
Någon som vet vilket spel det här var?
Citera
2008-11-22, 18:35
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColacX
söker just denna version pga nostalgi
http://en.wikipedia.org/wiki/Worms_(1995_video_game))

hittade en demoversion av den på
ftp://ftp.team17.com/pub/t17/demos/pc/wdemo.zip

obs vill inte betala :P
Pirate Bay, såklart.
Citera
2008-11-22, 23:02
Medlem
När jag var liten spelade jag ett spel jag tyckte var oerhört kul, vars namn tyvärr har fallit ur minnet. Det är från nittiotalet någon gång, kanske runt 1995. Ett 2D-spel som börjar med att huvudpersonen, en gubbe i något slags blå kostym med tillhörande brun hatt rymmer från en fängelsecell någonstans och ska jobba sig ut från fängelset och ut i världen. På vägen ut så får man hälsa genom att käka pajer och äpplen, då med tillhörande kommentarer som "An apple a day keeps the doctor away". Jag kan tyvärr inte ge någon närmre förklaring, bortsett från att jag tror att spelet hette någonting med Framed eller nåt, fast det kan vara minnet som spelar mig ett spratt.

Någon som har en endaste susning? Vet att det är svårt, men jag frågar i alla fall.

EDIT: Spelet heter visst Framed, och är tillverkat av Machination. Någon som vet något bra sätt att få tag på det?
Senast redigerad av Sixtensson 2008-11-22 kl. 23:31.
Citera
2008-11-23, 00:09
Medlem
Toyjns avatar
Ett spel till Sega Mega Drive, tror jag. Jag hade det spelet och Sonic the hedgehog. Jag minns inte mycket men första banan var ganska ljus med blå bakrund. Man spelade som en människa/kreatur och kunde hoppa ganska högt och långt. Spelet var i 2D och man mötte olika sorters monster som skjuta eld ur munnen.
Alltså när jag tänker på det här spelet får jag som flashbacks om hur det såg ut men har svårt att tyda dem. Den som kommer på vad det är för spel är en hjälte. Kom med förslag om du ens har en liten aning.

Jag kommer även på 2 andra spel som jag skulle vilja veta vad de heter. Det första spelar man som olika turtlesfigurer tror jag. Man racear i olika fordon och jag tror man kunde "halka" på oljepölar på marken. Man kunde även skjuta dem andra om man plockade upp vapen. Man spelade från ovan.

Det här sista har jag spelat ganska nyligt men jag har glömt vad det heter. Det är ett DOS spel som man kör rymdskepp i olika galaxer och planeter. Minns att en galax hette Druidia.

Den som kommer på det första skall jag avguda i all evighet.
Citera
2008-11-23, 00:49
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toyjn
Ett spel till Sega Mega Drive, tror jag. Jag hade det spelet och Sonic the hedgehog. Jag minns inte mycket men första banan var ganska ljus med blå bakrund. Man spelade som en människa/kreatur och kunde hoppa ganska högt och långt. Spelet var i 2D och man mötte olika sorters monster som skjuta eld ur munnen.
Alltså när jag tänker på det här spelet får jag som flashbacks om hur det såg ut men har svårt att tyda dem. Den som kommer på vad det är för spel är en hjälte. Kom med förslag om du ens har en liten aning.
Shadow of the Beast? Förmodligen fel men ett förslag iaf.

Citat:
Det här sista har jag spelat ganska nyligt men jag har glömt vad det heter. Det är ett DOS spel som man kör rymdskepp i olika galaxer och planeter. Minns att en galax hette Druidia.
Skyroads?
Citera
2008-11-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Det första kan vara lite vad som helst men precis som förra gången någon sökte ett spel med godistema så tycker jag du ska kolla om det är Zool.

Det andra spelet bör vara World of Illusion.

Tackar galet mycket. Du hade helt rätt om båda.
Citera
2008-11-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Söker ett bra och realistisk flygsimulatorspel

--------------------------------------------------------------------------------

Jag har länge letat efter något bra flygsimulator spel. Men har oftast hittat filmer eller något annat.

Någon som vet ett bra flygsimulator spel?

Grafik
Det ska vara bra grafik men det behöver inte vara den bästa.

Typ av spel
Helst krigs spel men behöver inte vara det. Jag vill använda mig av tangentbord och inte av mus eller joystick

Årtal
Spelar ingen roll men helst WW2 eller Operation Iraqi Freedom. Jag vill inte ha något spel där man sjuter laser eller åker rymdskepp.

Storlek
Spelar inte någon större roll men helst något som ligger på internet och inte behövs ladda ner. Om det behövs ladda ner så vill jag inte att det ska vara större än 2GB.

För 2år sedan spelade jag ett jätte roligt spel man kunde välja om man skulle vara med Japan eller USA. På det första uppdraget så åkte du till Pearl Harbor från ett hangarfartyg och bombade flygplatser, skepp och sänkte fartyg.
Någon som vet vilket spel det här var?

Microsoft har ju gjort en hel del flygsimulatorer har jag för mig?, "flight simulator X" t.e.x..Tror de har gjort ett som har med pearl harbor att göra också..

http://www.gamespot.com/pc/sim/december7th1941/index.html

Den var det.. fanns lite fler titlar där..

http://www.fz.se/spel/list.fz?dev=0&genre=26&plat=1&date=&year=2008&mont h=11&dist=0&q=simulator&letter=-&count=50

Lite fler utav microsoft, där kanske finns det med pearl harbor också..

Men iaf, du kommer nog inte hitta ett bra flygsimulator spel som du kan lira på nätet..
Citera
2008-11-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaejdah
Söker något realistiskt (så mycket det går, dö av en kula ungefär) WWII spel.., någon som vet?

Ingen som kommer på något? =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in