2008-09-07, 23:26
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackannb
Alltså ett spel som man ska resa iväg, till nåt soligt ställe typ..
verkar kul att lira nåt sånt, som man ska vara på en/olika resor
och göra en massa skoj där osv, kanske nåt hemskt eller vad som helst..
skulle vara kul som fan!

Tack på förhand!

Det där var en konstig request, men det första som dyker upp i skallen är Broken Sword-serien.
I Broken Sword 2 är ett av de första ställena du åker till ett fiktivt land i Sydamerika med massvgis av sol, men det är mycket resande även i första och tredje spelen och det är ju en fördel att spela dem i ordning.
Citera
2008-09-08, 00:20
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drmicco
Tjenna ! Behöver hjälp ! Vad Heter Spelet?????

För 5 år sedan spelade jag ett lite halv b:igt strategi krigar pcspel. Påminner lite grann om Heroes fast ändå inte..
Man börjar med ett land och målet är att ta över hela kontinenten.
varje land man tar över blir till din färg.
Det finns folk som bor i ditt land.. och dom ska må bra.. du kan ge dom öl så ökar deras moral och glädje.
Man kan "bygga" pilgbågs skyttar, svärd soldater, yx soldater m.m. som man tar över andras länder med

varje land har en borg också som du kan bygga upp. det är de ja menar är lite likt heroes.

Men jag kmr inte ihåg vad spelet heter...
kanske är 10 år gammalt..

Help me Mvh Micke

Kan vara Lords of the Realm 2, riktigt bra spel.
Citera
2008-09-08, 01:04
Medlem
SkinnyFistss avatar
Just ja, jag skulle hjälpa flickvännen att ta reda på vad ett PS2-skräckspel hette.

Det är tydligt japansk och man spelar som en japansk tjej med långt hår och en kniv. Hennes syster har tydligen blivit en galen mördare.
Sedan blev beskrivningarna ganska vaga.. tror hon sa att det var en massa läskiga barn överallt och att bilden ibland blixtrade till och så blev man anfallen av typ ett spöke.

Det verkar vara ganska obskyrt. Jag har själv bara sett en liten del av det, men jag vet att det inte är Silent Hill eller Fatal Frame/Project Zero.
Jag vet att beskrivningen inte alls passar in på dessa spelserier, men ibland verkar folk gissa hejvilt i den här tråden. Skriver någon att han vill ha titeln på ett spel där man är en varg som har sex med älgar och dricker Fanta så kan man vara säker på att någon ska säga att det kanske är Okami..
Citera
2008-09-08, 09:12
Medlem
Hej, jag söker något spel som t.ex liknar Xbox "Dead Rising" fast till PC. Alltså där man dödar sinnessjukt många. Någon som vet något?

Och när jag ändå är på G så söker jag också ett spel jag spelade för många år sedan, ett spel där man skulle "bygga en bana" där en katt jagade en mus. Lite dålig beskrivning men minns inte så mkt.
Citera
2008-09-08, 13:02
Medlem
Nickols323s avatar
Spore till mac skulle vara trevligt =)
Citera
2008-09-08, 18:38
Medlem
Jepp
Citera
2008-09-08, 21:10
Medlem
glupsks avatar
Letar efter ett ps1 spel!

--------------------------------------------------------------------------------

Letar efter ett spel som värkligen fångade mig när jag spelade det när jag var yngre. Har bara vaga minnesluckor ifrån vad som händer i spelet men ska förklara det jag kommer ihåg.

Det lilla jag kommer ihåg var att ibörjan av spelet så får man ett medelande , av något slag, av någon som säger att man ska hålla sig på öppna gator, man blir sedan mördad när man går in på fel gata. Efter att man blev mördad så startar spelet om och då vet man att man inte ska in på den gatan och man letar ledtrådar på vem mördaren är, sen utvecklas storyn till mer än detta. Karaktären har ingen aning om varför han befinner sig i staden. Under spelets gång så hoppar man fram och tillbaka i tiden, nutid och ca 100år bak, och gör div uppdrag i just denna stad vilket allt ut spelar sig i, när man har hoppat tillbaka i tiden och gör uppdrag och sedan återvänder till nutid så är alltid något förendrat, och i slutet så uppdagas även vem som mördaden en i början men detta är inte huvud delen i spelet.

Vag beskrivning men det är vad jag kommer ihåg! Hade vart guld att få reda på titeln så man kan införskaffa sig en kopia igen..

Mvh
/Glupsk
Citera
2008-09-08, 23:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glupsk
Letar efter ett ps1 spel!

--------------------------------------------------------------------------------

Letar efter ett spel som värkligen fångade mig när jag spelade det när jag var yngre. Har bara vaga minnesluckor ifrån vad som händer i spelet men ska förklara det jag kommer ihåg.

Det lilla jag kommer ihåg var att ibörjan av spelet så får man ett medelande , av något slag, av någon som säger att man ska hålla sig på öppna gator, man blir sedan mördad när man går in på fel gata. Efter att man blev mördad så startar spelet om och då vet man att man inte ska in på den gatan och man letar ledtrådar på vem mördaren är, sen utvecklas storyn till mer än detta. Karaktären har ingen aning om varför han befinner sig i staden. Under spelets gång så hoppar man fram och tillbaka i tiden, nutid och ca 100år bak, och gör div uppdrag i just denna stad vilket allt ut spelar sig i, när man har hoppat tillbaka i tiden och gör uppdrag och sedan återvänder till nutid så är alltid något förendrat, och i slutet så uppdagas även vem som mördaden en i början men detta är inte huvud delen i spelet.

Vag beskrivning men det är vad jag kommer ihåg! Hade vart guld att få reda på titeln så man kan införskaffa sig en kopia igen..

Mvh
/Glupsk

Jag vet vilket du menar, men kan för mitt liv inte komma på vad det hette!
Däremot är jag ganska säker på att det är till PS2 och inte till Playstation.
Observera GANSKA säker.
Har för mig att jag spelade det en gång när jag lånade en PS2 av polaren.

Här kan du börja kolla: List of PlayStation 2 games - Wikipedia, the free encyclopedia

Bara 1700 spel att gå igenom...
Citera
2008-09-08, 23:43
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag vet vilket du menar, men kan för mitt liv inte komma på vad det hette!
Däremot är jag ganska säker på att det är till PS2 och inte till Playstation.
Observera GANSKA säker.
Har för mig att jag spelade det en gång när jag lånade en PS2 av polaren.

Här kan du börja kolla: List of PlayStation 2 games - Wikipedia, the free encyclopedia

Bara 1700 spel att gå igenom...

Är det spelet du tänker på så är det Shadow of Memories/Shadow of Destiny..
Citera
2008-09-09, 00:23
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Är det spelet du tänker på så är det Shadow of Memories/Shadow of Destiny..

Japp, stämmer bra!
Citera
2008-09-09, 04:48
Medlem
elucs avatar
hjälp

Hejsan!

Någon som vet vart jag kan hitta detta på nätet?

I samband med att filmen resident evil: apocalypse hade premiär så fanns det nåt flashspel 'online' som gick ut på att experimentera med djur-dna i en människa och för att sedan se resultatet... Letat arslet av mig på nätet men ej funnit det... nån som vet vilket spel jag snackar om, och kanske vet var jag kan spela det igen?

tack

mvh /elli
Citera
2008-09-09, 12:03
Bannlyst
Jag vill få reda på namnet till ett gammalt C64-spel.

Jag minns inte mycket av det, men det var någon gång mellan '85-'88 jag såg detta. Eftersom det var en kompis elake storebror som hade spelet fick jag aldrig prova.

Hursomhelst så var man en gul boll, a'la Pacman, som studsade runt i ett stort slott. Det var ett icke-scrollande spel där man studsade från rum till rum, sett från sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in