Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finsnigel
Har testat Hunting unlimited 2009 men det sög..
Kass grafik dålig spelkännsla .
Någon som vet ett riktigt bra jägar spel?
Håller med. Bästa jägar spelet jag lirat är deer avenger
Citera
2008-10-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahoo
Söker ett nyare fotboll/hockey spel där man kan välja att lira som 1 spelare i laget (Alltså att "datorn" styr alla utom en gubbe som man själv spelar) minns man kunde göra det på något NHL spel och jag tyckte de var mycket roligare så
Tror du kan göra detta i alla de nyare versionerna av NHL/FIFA även om det inte alltid är uppenbart. Man "låser" helt enkelt kontrollen till en viss position. I NHL 09 för XBOX360 kan man t ex i pausmenyn välja settings -> select sides och sedan välja position genom att trycka på X.

I de nyaste versionerna finns dessutom ett läge där du kan skapa en spelare och göra karriär.
Senast redigerad av KaworuKun 2008-10-20 kl. 00:31.
Citera
2008-10-20, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drmicco
Jag söker ett gammalt SegaMegadrive spel!

Man flyger ett rymdskepp och skjuter ner rymd monster/skepp
oftast är spelvinkeln så att man ser skeppet uppifrån och banan rör på sig.

Efter varje monster man dödar får man små pengar, både silvriga och "brons aktiga" tänk er typ 5-kronor och 50-öringar.

Och för dom pengarna kan man köpa nya vapen för.

Det har ungefär samma känsla som det gamla nintendo 8 bitars spelet Lifeforce när man ser skeppet ovanifrån. fast man får mynt för varje dödat monster/skepp

har letat efter detta spel i flera år men aldrig hittat igen det!
PLZ help!

Mvh /micke

Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Tror inte detta var till Sega men det låter rätt likt spelet Tyrian.

Det var rätt likt ! vi börjar närma oss .. Men tyvärr var det inte det spelet..
Man får aldrig nya vapen under banan som jag minns utan tror man var tvungen köpa dom i slutet.. "mynten " som man fick av gubbarna var dock lika!
Citera
2008-10-20, 01:01
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsnigel
Har testat Hunting unlimited 2009 men det sög..
Kass grafik dålig spelkännsla .
Någon som vet ett riktigt bra jägar spel?

Entropia?
Citera
2008-10-20, 01:40
Medlem
Unleasheds avatar
Söker ett gammalt flash-spel...

Jag här letat ett tag efter ett gammalt flash-spel som jag brukade spela förr i tiden.
Men jag minns inte exakt vad det heter eller vart det finns.
Det är ett Danskt spel som går ut på att man ska skjuta pundare i Kristiania.
Jag tror att det kan heta nånting med "Bloodbath" inte säker dock.

Är det någon som vet vilket spel jag menar och vart det går att hitta?
Citera
2008-10-20, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Okej blir kanske lite väl ingående post, men just nu jobbar jag tillfälligt på ett jävla skitställe jag hatar, jag orkar inte dra mig dit så behöver något bra spel att se fram emot när jag kommer hem, och att tänka på medans jag är där för att få tiden att gå...

Jag gillar spel som Max payne, fahrenheit osv, vill ha något gripande och helst inget pangande FPS...

behöver inte vara ett nytt spel men grafiken måste funka än idag, senast 2004 kan spelet komma ungefär...Dock inte några super spel heller då min dator inte pallar det, har 512mb ram och ett 3-4år gammal radeon kort så

Gillar även hitman serien osv, något med bra handling och inte för jävla segt att komma in i !

Tack på förhand

Ingen som har tips? :/
Citera
2008-10-20, 02:42
Medlem
Samwises avatar
Citat:

Splinter Cell kanske?
Citera
2008-10-20, 09:15
Medlem
PyR0s avatar
Detta spel var "hot" någon gång 95-98 kan jag tänka mig, i vilket fall - man är en motorcykelsnubbe som åker runt i västern och löser mysterier, och allt detta kompletteras med Rednex-musik. Tror det var på en mac också. Känner någon igen detta?
Citera
2008-10-20, 14:20
Medlem
circleoftyrantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Detta spel var "hot" någon gång 95-98 kan jag tänka mig, i vilket fall - man är en motorcykelsnubbe som åker runt i västern och löser mysterier, och allt detta kompletteras med Rednex-musik. Tror det var på en mac också. Känner någon igen detta?

Riktigt sjukt! Jag var precis inne i tråden för att fråga efter just det spelet!
Jag tror iaf att det är det spelet jag också letar efter. Det va lite likt Monkey Island i och med att man skulle lösa just mysterier och vissa grejjer på samma sätt för att komma vidare i spelet. Jag spelade det hos en kompis som hade dator vilket inte vi hade hemma på den tiden, precis där runt 95-98...

Jag har ett svagt minne av att det kan ha hetat Full Trottle?
Skulle hur som helst va riktigt kul att få spela det igen
Citera
2008-10-20, 14:24
Medlem
Irfas avatar
Citat:

Metal Gear Solid spelen kanske? Tror att 1:an och 2:an finns till PC iaf.
Citera
2008-10-20, 14:44
Medlem
pinkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av circleoftyrants

Västern, motorcyklar och mysterier á la monkey island
Citera
2008-10-20, 15:55
Medlem
PyR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av circleoftyrants
Riktigt sjukt! Jag var precis inne i tråden för att fråga efter just det spelet!
Jag tror iaf att det är det spelet jag också letar efter. Det va lite likt Monkey Island i och med att man skulle lösa just mysterier och vissa grejjer på samma sätt för att komma vidare i spelet. Jag spelade det hos en kompis som hade dator vilket inte vi hade hemma på den tiden, precis där runt 95-98...

Ja! Full throttle hette det ja! Stort tack circleoftyrants, nu ska man bara hitta något ställe att tanka det på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in