Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-19, 01:44
Medlem
söker ett spel som var till PC, det var ungefär som monopol men med aktier

Alltså lite mer som nya finanas om någon kommer ihåg den klassikern.

Någon som kommer ihåg detta spel? var freeware om jag kommer ihåg rätt.. men detta var ett tag sen
Citera
2008-10-19, 02:03
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drmicco
Jag söker ett gammalt SegaMegadrive spel!

Man flyger ett rymdskepp och skjuter ner rymd monster/skepp
oftast är spelvinkeln så att man ser skeppet uppifrån och banan rör på sig.

Efter varje monster man dödar får man små pengar, både silvriga och "brons aktiga" tänk er typ 5-kronor och 50-öringar.

Och för dom pengarna kan man köpa nya vapen för.

Det har ungefär samma känsla som det gamla nintendo 8 bitars spelet Lifeforce när man ser skeppet ovanifrån. fast man får mynt för varje dödat monster/skepp

har letat efter detta spel i flera år men aldrig hittat igen det!
PLZ help!

Mvh /micke

Tror inte detta var till Sega men det låter rätt likt spelet Tyrian.

Jag söker även ett spel själv. Det var till Amiga eller commodore 64 någonstans vid -94-95. Man kunde spela som antingen polis eller tjuv. Spelet var i 2D (Side-scrolling). Man kunde kasta granater, tårgas, använda pepparspray tror jag också. Minns att det var 2-sidiga hus (lite av front, och långsidan mot mig) och en del tunnor och lådor utställda som man kunde ta skydd bakom. Tror även att man var en grupp på 3-4 personer (jag + 2-3 datorstyrda). Hoppas någon vet, har tittat igenom "100 games for amiga" och commodore 64 på youtube utan resultat.
Senast redigerad av Cryx 2008-10-19 kl. 02:08.
Citera
2008-10-19, 02:43
Medlem
Söker spel (Till PC) som liknar Hitman. Alltså typ "hemlig agent/lönnmördare"..

Redan spelat Hitman spelen + Splinter Cell spelen, finns det några andra bra spel som liknar dom?
Citera
2008-10-19, 03:52
Bannlyst
Söker ett nyare fotboll/hockey spel där man kan välja att lira som 1 spelare i laget (Alltså att "datorn" styr alla utom en gubbe som man själv spelar) minns man kunde göra det på något NHL spel och jag tyckte de var mycket roligare så
Citera
2008-10-19, 11:12
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahoo
Söker ett nyare fotboll/hockey spel där man kan välja att lira som 1 spelare i laget (Alltså att "datorn" styr alla utom en gubbe som man själv spelar) minns man kunde göra det på något NHL spel och jag tyckte de var mycket roligare så

FIFA Manager (till PC) har den funktionen, att du kan lira en viss spelare under matcherna. Men då måste du även coacha laget, köpa spelare osv, som dem andra Manager spelen i princip, som i sin tur är det roliga!
Citera
2008-10-19, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
FIFA Manager (till PC) har den funktionen, att du kan lira en viss spelare under matcherna. Men då måste du även coacha laget, köpa spelare osv, som dem andra Manager spelen i princip, som i sin tur är det roliga!

Tackar! Ska testa hur de är
Citera
2008-10-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Tror inte detta var till Sega men det låter rätt likt spelet Tyrian.

Det var rätt likt ! vi börjar närma oss .. Men tyvärr var det inte det spelet..
Man får aldrig nya vapen under banan som jag minns utan tror man var tvungen köpa dom i slutet.. "mynten " som man fick av gubbarna var dock lika!
Citera
2008-10-19, 17:23
Medlem
Finsnigels avatar
Jägar spel

Har testat Hunting unlimited 2009 men det sög..
Kass grafik dålig spelkännsla .
Någon som vet ett riktigt bra jägar spel?
Citera
2008-10-19, 20:22
Medlem
Psynons avatar
Jag undrar om det finns något kigsspel till 360, där man krigar i tex Irak eller Afghanistan (stavning). Eller ett spel i cod4 stuk.
Citera
2008-10-19, 22:49
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psynon
Jag undrar om det finns något kigsspel till 360, där man krigar i tex Irak eller Afghanistan (stavning). Eller ett spel i cod4 stuk.
Ghost Recon 2, rekommenderas startk om du inte har testat det än
Citera
2008-10-19, 23:50
Medlem
Okej blir kanske lite väl ingående post, men just nu jobbar jag tillfälligt på ett jävla skitställe jag hatar, jag orkar inte dra mig dit så behöver något bra spel att se fram emot när jag kommer hem, och att tänka på medans jag är där för att få tiden att gå...

Jag gillar spel som Max payne, fahrenheit osv, vill ha något gripande och helst inget pangande FPS...

behöver inte vara ett nytt spel men grafiken måste funka än idag, senast 2004 kan spelet komma ungefär...Dock inte några super spel heller då min dator inte pallar det, har 512mb ram och ett 3-4år gammal radeon kort så

Gillar även hitman serien osv, något med bra handling och inte för jävla segt att komma in i !

Tack på förhand
Citera
2008-10-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
Okej ett bra MMORPG spel som man köper och inte betalar i månaden då?

www.gpotato.com

Spelar själv deras "FLYFF" riktigt bra MMORPG helt gratis allting, både spel och speltid...

Det är inget skräp heller, bra grafik och jag har aldrig varit med om buggar osv... Testa flyff! Det är liksom inget tibia utan samma grafik och upplägg som WoW, fast inte lika bra typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in