Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Tjena.
Är ny när det gäller att spela, köpte mig ett ps3 för någon månadsen och finner det mycket tillfredsställande
Är sugen på ett bilspel, men vet inte vad jag ska välja, alla tips välkomnas, är dock inte sugen på rallyspel, men allt annat är av intresse..
Som Vaporware sa så är Burnout Paradise ett bra alternativ.
Andra bilspel som finns(av värde):
Gran Turismo 5: Prologue
Kanske inte allt för nybörjarvänligt, men om du gillar att köra banracing så är det ett bra alternativ. Prologue är dock bara en teaser(nåja) på det fullständiga Gran Turismo 5 som kommer nån gång nästa år.
Race Driver: GRID
Personligen har jag bara lirat demon på detta och tyckte det var lite si och så, men många tycker spelet är ett riktigt bra bilspel.
Du har 3 olika ''modes'' i spelet(afaik): Banracing, drifting och muskelbilsrace på stadsbanor. Ladda ner demot till spelet från PSN är min rekommendation.
Ferrari Challenge Trofeo Pirelli
Banracing endast med Ferarri's alla bilar. Jag har aldrig lirat det så jag kan inte uttala mig om det, men det har fått en del bra recensioner. Mer åt det ''realistiska'' hållet precis som Gran Turismo 5: Prologue.
Need for Speed: Pro Street
Helt ok racingspel, det som suger är att all racing sker på bana och man uppmanas att ''It's time to take racing off the streets''. Om du spelat andra NFS nån gång så kommer du inte känna dig hemma som i de äldre tyvärr dvs inga poliser ej heller 350 blås mot trafiken medans snuten försöker stoppa dig ala Hot Pursuit 2(PS2). Men om du hittar det till ett lågt pris/begagnat så kan du fundera på det. Kostar det fortfarande 649 spänn så undvik(imo).
Formula One Championship Edition Detta är endast om du gillar formel 1 och om du även tycker om att pilla med inställningar till oändlighet.
Du har alla(?) banor som kördes säsongen 06, där spelet också utspelar sig. Finns en hel del spel lägen(särskrivning hej) men huvudläget går ut på att ta dig från frilansande nolla -> testförare -> andraförare och sedermera världsmästare inom, rätta mig om jag har fel, 5 säsonger. Men som sagt, spelet är nog bara kul om du gillar formel 1 och att hålla på och flumma med downforce tills fingrarna blöder.
Koppla upp dig till PSN och gå in till Playstation Store och kolla. Det finns lite demos som du kan prova och se om du gillar eller inte.
Unvik att köpa Ridge Racer 7 dock, det suger. Det enda man gör är att köra i 300 och drifta sig igenom banorna. I 300. Jämt. Riktigt skitspel.