2008-08-25, 18:43
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingu_666
Jag tycker att det låter som Streets of Rage som fanns till Mega Drive! Du sa visserligen full 3D och det är inte detta. Men man kan vara en muskelknutte och en brud, man kan plocka upp järnrör och flaskor och kasta saker. Man slåss i parker, barer, hus fartyg m.m.

Detta skall kollas upp! Håller tummarna, Meddelar resultatet.

Edit: Kollat, var tyvärr inte det, fast väldigt likt om man kollade på Streets of rage 4, förutom manga-stuket
Senast redigerad av haiguise 2008-08-25 kl. 18:49.
Citera
2008-08-25, 21:28
Medlem
antagonistens avatar
Jag söker efter strategispel där man skall sköta om relationer med andra länder och kan kriga och sådant där, alltså någonting i stil med Risk eller Geopolitical simulator (?).
Det får gärna utspela sig i nutid.

Har ni några förslag?
Det får gärna vara något relativt nytt spel med OK grafik.

Edit: Jag är egentligen inte så mycket för strategispel så det gör ingenting om ni tipsar om sådant som "alla" har spelat.
Citera
2008-08-25, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag söker efter strategispel där man skall sköta om relationer med andra länder och kan kriga och sådant där, alltså någonting i stil med Risk eller Geopolitical simulator (?).

Har ni några förslag?

Edit: Jag är egentligen inte så mycket för strategispel så det gör ingenting om ni tipsar om sådant som "alla" har spelat.

Supreme Ruler 2020 kanske kan va nåt?
Citera
2008-08-25, 22:26
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten

Har ni några förslag?

Eftersom du inte nämner det utgår jag från att du inte spelat Civilization. Civ Revolution är nyast men det verkar inte alls lika bra som de tidigare. Alla tidigare Civspel är värda att lira och grafiken har väldigt liten betydelse i dessa spel. Min personliga favorit är Civ II.
Citera
2008-08-25, 23:17
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe890
Supreme Ruler 2020 kanske kan va nåt?
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Eftersom du inte nämner det utgår jag från att du inte spelat Civilization. Civ Revolution är nyast men det verkar inte alls lika bra som de tidigare. Alla tidigare Civspel är värda att lira och grafiken har väldigt liten betydelse i dessa spel. Min personliga favorit är Civ II.
Tack för tipsen!

Jag är även på jakt efter ett riktiga "krigarspel" i stil med C&C:Generals/C&C:3/World In Conflict.
Finns det några bra sådana?
Citera
2008-08-25, 23:44
Medlem
Citronpajs avatar
Någon som har tips på spel som är lika The guild? Alltså, sälja/köpa/tillverka saker, diplomati, strider, bygga byggnader mm. (Ej civilization eller Settlers)
Citera
2008-08-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronpaj
Någon som har tips på spel som är lika The guild? Alltså, sälja/köpa/tillverka saker, diplomati, strider, bygga byggnader mm. (Ej civilization eller Settlers)

Har ingen aning om vad The Guild går ut på, men när du skriver diplomati + spel så tänker jag alltid på Europa Universalis.. av nån anledning. Hur som haver så har jag inte spelat EU då jag har mkt svårt för den typen av spel(gäller även bordsspelet), men polare som har lirat det har sagt att det var bra.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europa_Universalis

Länkar wikipedia för gamespot orkar jag inte.

Paradox Interactive heter utvecklarna, som även har gjort andra spel av den typen/genren(stavning?).
Citera
2008-08-26, 01:30
Medlem
Amex88s avatar
Har totalt fått hjärnsläpp.
Ett spel där man är gud på en ö och har ett djur som hjälper en.
Man kan välja på att vara god eller ond.
har det på tungan, men vad heter det nu?
Citera
2008-08-26, 01:39
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
har det på tungan, men vad heter det nu?
Black & White.
Citera
2008-08-26, 05:24
Bannlyst
Bilspel till PS3

Tjena.

Är ny när det gäller att spela, köpte mig ett ps3 för någon månadsen och finner det mycket tillfredsställande

Är sugen på ett bilspel, men vet inte vad jag ska välja, alla tips välkomnas, är dock inte sugen på rallyspel, men allt annat är av intresse..
Citera
2008-08-26, 05:47
Medlem
Vaporwares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Tjena.

Är ny när det gäller att spela, köpte mig ett ps3 för någon månadsen och finner det mycket tillfredsställande

Är sugen på ett bilspel, men vet inte vad jag ska välja, alla tips välkomnas, är dock inte sugen på rallyspel, men allt annat är av intresse..
Burnout Paradise låter väll som ett bra val isf, du får köra omkring fritt i en stad och välja vad du köra för sort tävling (eller bara glida omkring) och spelet har än riktig trevliga förstörelse-möjligheter.

Här finns en review på engelska: http://www.gametrailers.com/player/30009.html
Citera
2008-08-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Tjena.

Som Vaporware sa så är Burnout Paradise ett bra alternativ.

Andra bilspel som finns(av värde):
Gran Turismo 5: Prologue
Kanske inte allt för nybörjarvänligt, men om du gillar att köra banracing så är det ett bra alternativ. Prologue är dock bara en teaser(nåja) på det fullständiga Gran Turismo 5 som kommer nån gång nästa år.

Race Driver: GRID
Personligen har jag bara lirat demon på detta och tyckte det var lite si och så, men många tycker spelet är ett riktigt bra bilspel.
Du har 3 olika ''modes'' i spelet(afaik): Banracing, drifting och muskelbilsrace på stadsbanor. Ladda ner demot till spelet från PSN är min rekommendation.

Ferrari Challenge Trofeo Pirelli
Banracing endast med Ferarri's alla bilar. Jag har aldrig lirat det så jag kan inte uttala mig om det, men det har fått en del bra recensioner. Mer åt det ''realistiska'' hållet precis som Gran Turismo 5: Prologue.

Need for Speed: Pro Street
Helt ok racingspel, det som suger är att all racing sker på bana och man uppmanas att ''It's time to take racing off the streets''. Om du spelat andra NFS nån gång så kommer du inte känna dig hemma som i de äldre tyvärr dvs inga poliser ej heller 350 blås mot trafiken medans snuten försöker stoppa dig ala Hot Pursuit 2(PS2). Men om du hittar det till ett lågt pris/begagnat så kan du fundera på det. Kostar det fortfarande 649 spänn så undvik(imo).

Formula One Championship Edition Detta är endast om du gillar formel 1 och om du även tycker om att pilla med inställningar till oändlighet.
Du har alla(?) banor som kördes säsongen 06, där spelet också utspelar sig. Finns en hel del spel lägen(särskrivning hej) men huvudläget går ut på att ta dig från frilansande nolla -> testförare -> andraförare och sedermera världsmästare inom, rätta mig om jag har fel, 5 säsonger. Men som sagt, spelet är nog bara kul om du gillar formel 1 och att hålla på och flumma med downforce tills fingrarna blöder.

Koppla upp dig till PSN och gå in till Playstation Store och kolla. Det finns lite demos som du kan prova och se om du gillar eller inte.

Unvik att köpa Ridge Racer 7 dock, det suger. Det enda man gör är att köra i 300 och drifta sig igenom banorna. I 300. Jämt. Riktigt skitspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in