2007-06-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remslem
Okej, nu behöver jag expertishjälp.

Söker ett spel till amiga (tror jag), vari man var någon konstig sak med spetsiga fötter (såg ut som en fiskstjärt), skalligt, brunt (?) huvud och utstickande ögon.

Minns inte riktigt vad det gick ut på, men en sak man kunde göra med denna figur var att tänja ut kroppen sin och skjuta sig uppåt. Minns inte heller om man kunde göra detta hela tiden, eller om det var något man kunde få på en bonusbana.

Det hela utspelades i såvitt jag kommer ihåg ganska knarkiga miljöer, och det hela var en klassisk side-scroller.

Hjälp?

Kan du mena James Pond?

http://en.wikipedia.org/wiki/James_Pond

Edit: Nån annan han före och du hitta redan spelet :P
jajja... får väll räcka för ikväll då ^^
Citera
2007-06-02, 16:28
Medlem
Wittgensteins avatar
Finns det några bra marina strategispel? Jag är ett stort fan av den numera utdöda Harpoon-serien och söker något liknande. Alltså inte spel av typen Silent Hunter, utan massiva sjöstrider på amiralsnivå. Nutid, dreadnoughts, andra världskriget eller segel spelar inte så stor roll, huvudsaken man får föra befäl över någon form av sjöburen flotta (inga förbövlade rymdskepp, alltså).
Citera
2007-06-03, 20:41
Medlem
Gironas avatar
Jag har just spelat klart Syberia-spelen och är helt tagen av deras skönhet och historia... finns det några liknande spel? Alltså vackra och berörande spel utan en massa skjutande eller monster som hoppar runt.
Jag har spelat Tunguska, som är i den stilen men inte riktigt lika bra som Syberia. Tips mottages tacksamt!
Citera
2007-06-03, 21:17
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girona
Jag har just spelat klart Syberia-spelen och är helt tagen av deras skönhet och historia... finns det några liknande spel?

Den Längsta Resan (The longest journey) påminner väldigt starkt om Syberia, tycker nästan DLT är bättre
Citera
2007-06-04, 13:10
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Jag har just spelat klart Syberia-spelen och är helt tagen av deras skönhet och historia... finns det några liknande spel? Alltså vackra och berörande spel utan en massa skjutande eller monster som hoppar runt.
Jag har spelat Tunguska, som är i den stilen men inte riktigt lika bra som Syberia. Tips mottages tacksamt!

Shadow of Destiny är väl rätt likt i upplägget i alla fall. Kan kanske vara värt att testa.
Citera
2007-06-04, 13:13
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Myst-serien är värd att kolla upp om du inte redan har spelat dessa. Det är inte storydrivet på samma sätt som Syberia men jag tror nog att det kan funka.
Citera
2007-06-04, 14:55
Medlem
Remslems avatar
Vad hette spelet till Amiga där man spelade en baby som klubbade ner dinosaurier med en en överdimensionerad klubba?
Citera
2007-06-04, 16:01
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Vad hette spelet till Amiga där man spelade en baby som klubbade ner dinosaurier med en en överdimensionerad klubba?

Wonder boy?
Citera
2007-06-05, 00:00
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Jag söker ett spel som jag inte är säker på om det någonsin släpptes. Jag kommer ihåg att jag satt på newgrounds.com och blev länkad till en sponsrad sida, där man kunde ladda ner en demo på ett nytt spel som var i utveckling. Man var en grön blobb, eller en hög med slem, som rullade runt i kloaker och hade olika förmågor; T ex kunde man trycka på en knapp så ens form blev lös så man lättare kunde flyta igenom smala utrymmen, och en annan knapp gjorde att man fick spikar runtom sig så att man kunde klättra på väggar.

Spelet var upplagt som ett 2d plattform och väldigt designmässigt snyggt. Det var dock inte flash, man fick tanka hem och installera spelet .
Har någon en idé?
Citera
2007-06-05, 00:02
Moderator
Falukropps avatar
Citat:

Joe & Mac - Caveman Ninja?
Citera
2007-06-05, 00:33
Medlem
Remslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein

Wonder boy?
Kollade Wikipedia, och det verkar inte vara det
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Joe & Mac - Caveman Ninja?
Nix!
Citera
2007-06-05, 00:46
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
BC Kid kanske? Dock tror jag inte att man har någon klubba i det men jag kan ha fel.

Annars finns ju alltid Prehistorik där man har en klubba men man inte pelar som en baby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in