2008-03-09, 21:19
Medlem
ShmotZs avatar
Letar ett väldigt roligt rpg spel -singelplayer!!- Jag har provat: Morrowind, Oblivion diablo. Har spelat Assassin creed, men de funkar inte när man kommer till Jerusalem, så något i stil med dessa spel letar jag! . (jallefall Morrowind och oblivion samt Assassin creed).
Citera
2008-03-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arvid89
Hej, har lirat en del AoE II nu och vill lira ett annat liknade strategispel!
Spelet får inte heller vara för krävande, den datorn jag kör på nu är relativt gammal. Allra helst ska spelet utspela sig runt medeltiden eller vara framtidsbaserat, t.ex Supreme Commander.

Motivera gärna ditt förslag!

Starcraft e ju väldigt likt age of empire, så varför inte ge det ett försök?
Citera
2008-03-09, 22:53
Medlem
Crookens avatar
Fartygsspel sökes

Det finns många spel där man flyger runt och skjuter på sina motståndare, jag vill ha något där man är kapten på sitt slagskepp och är inblandad i sjöslag. Någon som vet om det finns?
Citera
2008-03-09, 23:00
Medlem
Tönnes avatar
Söker bilspel til NES.

Jag söker ett nascar (tror jag) bilspel till NES.
Jag kommer ihåg att det var en grön bil och att man kunde köra in i depån och typ byta däck och tanka. Detta fick man göra själv!

Tacksam för hjälp.
Citera
2008-03-10, 01:42
Medlem
Pontus900s avatar
Söker Ett PSX spel

Har bara spelat en demo för väldigt längesedan men det jag kommer ihåg är att man är någon slags dykare som kunde dyka rätt fritt(vad jag minns) och upptäcka skeppsvrack osv.

I ett av skeppsvraken skall det finnas en gigantisk muräna som gärna attackerade en ifall man kom för nära.

Jag får tillägga att under hela spelets gång så spelades det harmonisk musik som passade till underhavsmiljön!
Citera
2008-03-10, 01:49
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Söker Ett PSX spel

Har bara spelat en demo för väldigt längesedan men det jag kommer ihåg är att man är någon slags dykare som kunde dyka rätt fritt(vad jag minns) och upptäcka skeppsvrack osv.

I ett av skeppsvraken skall det finnas en gigantisk muräna som gärna attackerade en ifall man kom för nära.

Jag får tillägga att under hela spelets gång så spelades det harmonisk musik som passade till underhavsmiljön!
Treasures of the Deep?
Citera
2008-03-10, 02:54
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Treasures of the Deep?

Du har så rätt så! tack så mycket
Citera
2008-03-10, 16:59
Medlem
cheeffs avatar
Såg brorsan spela nåt spel i sommras eller nåt förra året. Var PC och han verkade va nån slags härskare/evul skurk som sprang omkring i medeltida miljö och förstörde åkrar (han hade inte kommit så långt när jag såg det) och hade typ minions till hjälp om jag inte minns fel... nån som vet vad jag menar? Söker också lite liknande spel om det finns, spela skurk och bara förstöra
Tack på förhud
Citera
2008-03-10, 19:59
Medlem
ShmotZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Såg brorsan spela nåt spel i sommras eller nåt förra året. Var PC och han verkade va nån slags härskare/evul skurk som sprang omkring i medeltida miljö och förstörde åkrar (han hade inte kommit så långt när jag såg det) och hade typ minions till hjälp om jag inte minns fel... nån som vet vad jag menar? Söker också lite liknande spel om det finns, spela skurk och bara förstöra
Tack på förhud

Låter lite som Black and White .. men inte säker .
Citera
2008-03-10, 20:21
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Tack på förhud

Låter lite som Overlord. Vet dock inte om det finns till PC, men på 360 har jag spelat demot en del, och det låter precis som det du beskrev.
Citera
2008-03-10, 20:26
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Låter lite som Overlord. Vet dock inte om det finns till PC, men på 360 har jag spelat demot en del, och det låter precis som det du beskrev.

Jodå det finns till PC och även en expansion som jag rekommenderar att du "köper"
Citera
2008-03-10, 20:28
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Jodå det finns till PC och även en expansion som jag rekommenderar att du "köper"

Spelet är så bra alltså? Har som sagt bara spelat demot och det verkade riktigt schysst. Det får dock vara något speciellt om jag ska lägga över 600:- på ett spel till Xbox. Men om det nu finns till PC så ändrar det faktiskt allt. Då kan jag ju "köpa" det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in