Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-16, 13:21
Medlem
vixmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profet
Jag söker ett rollspel till PC som är så likt Fable som möjligt Alltså lite som Diablo 2 fast bättre grafik. Helst ska det ta lång tid att klara ut också ^^

Min dator är lite halvkass, P4 2,2 Ghz med 776 Mb ram men rätt bra grafikkort så tipsa därefter om det går

Har inte spelat fable men vill du ha ett bra rollspel borde du spela Oblivion, om du inte redan gjort det alltså, det är inte helt nytt men håller fortfarande, enormt stor och innehållsrikt som det är.
Citera
2008-02-16, 13:27
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhij
JAG spelade ett onlinespel för nåt år sen där man skulle klicka sig vidare i rätt ordning annars kom man inte vidare i spelet.
Det började med att ens hund blev bortförd av aliens och man åkte efter för att rädda honom. När man väl kom till stjärnan så var man tvungen att klicka på de olika sakerna i rätt ordning för att komma vidare.
Det fanns även ett andra spel, med samma gubbar där man gick ner i nån källare eller nåt o skulle ta sig ut, eller rädda hunden igen, kommer inte ihåg.
Nån som vet vad det heter????

Samorost 1 & 2:

http://www.amanita-design.net/samorost-1/
Citera
2008-02-16, 14:33
Medlem
Blüchers avatar
Tjena. När jag var runt 4-6 bast så brukade jag lira på ett Sega(tror Master System)..och då hade vi detta spel där man var en Ninja, man gick nivå efter nivå, och den enda kameravinkeln man såg så va det från sidan, och man gick bara åt höger för att till slut komma till sista bossen. Man kunde kasta kaststjärnor, kommer inte ihåg så mycket mer förutom att bossen på första nivån var nån jävla grej med långa armar som kunde kasta gröna bollar på en av något slag.. nån som har några idéer ? har googlat men utan svar

Tack på förhand.

//Blücher
Citera
2008-02-16, 17:32
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blücher
Tjena. När jag var runt 4-6 bast så brukade jag lira på ett Sega(tror Master System)..och då hade vi detta spel där man var en Ninja, man gick nivå efter nivå, och den enda kameravinkeln man såg så va det från sidan, och man gick bara åt höger för att till slut komma till sista bossen. Man kunde kasta kaststjärnor, kommer inte ihåg så mycket mer förutom att bossen på första nivån var nån jävla grej med långa armar som kunde kasta gröna bollar på en av något slag.. nån som har några idéer ? har googlat men utan svar

Tack på förhand.

//Blücher

Kanske något Shinobi-spel?
http://www.youtube.com/watch?v=uQxzYlxeNOM
Citera
2008-02-16, 18:10
Medlem
penisrulvens avatar
Jag letar efter spel i stil med Shadowrun (SNES) och Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Dvs. med en lite futuristisk och postapokalyptisk atmosfär. Helst vill jag att det ska vara first person, men det är inget tvång. Så tipsa på nu!
Citera
2008-02-16, 19:06
Medlem
Profets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vixmix
Har inte spelat fable men vill du ha ett bra rollspel borde du spela Oblivion, om du inte redan gjort det alltså, det är inte helt nytt men håller fortfarande, enormt stor och innehållsrikt som det är.

Ska testas
Citera
2008-02-16, 19:18
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisrulven
Jag letar efter spel i stil med Shadowrun (SNES) och Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Dvs. med en lite futuristisk och postapokalyptisk atmosfär. Helst vill jag att det ska vara first person, men det är inget tvång. Så tipsa på nu!

Har du inte spelat Deus Ex så är det ruskigt hög tid för det nu!
Det må vara gammalt, och första banan må kännas lite seg, men ge det en chans så kommer du helt klart tycka att det är en av dina bättre spelupplevelser när du väl klarat det.

System Shock 2 kan nog vara väl värt en kik också, likaså Bioshock om du har en hyfsat ny dator.
Citera
2008-02-16, 19:36
Medlem
Blüchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Kanske något Shinobi-spel?
http://www.youtube.com/watch?v=uQxzYlxeNOM
Shadow Dancer hette spelet, tog en jävla tid och tänkade att klura ut det. Tack för hjälpen ändå.
Citera
2008-02-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Samorost 1 & 2:

http://www.amanita-design.net/samorost-1/

Supertack!!!
Nu är helgen räddad, höll på att bli galen http://www.flashback.org/images/smilies2/tongue.gif
Citera
2008-02-17, 00:39
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisrulven

Deus Ex som redan nämnts.
Och Fallout 1/2 om du inte spelat dem.
Citera
2008-02-17, 00:46
Medlem
Drunkpunks avatar
Nåt bra rollspel, liknande oblivion. Helst medeltid stil på det, med svärd och sånt där
Citera
2008-02-17, 01:13
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkpunk
Nåt bra rollspel, liknande oblivion. Helst medeltid stil på det, med svärd och sånt där

Gothic 3 ? Se bara till att patcha det innan du lirar det.
Även Morrowind, ganska gammalt men håller ändå hög kvalité, föregångaren till Oblivion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in