2009-10-30, 23:37
Medlem
henkishs avatar
Jag är ute på jakt efter ett gratis spel som är i stil med wow, mmorpg fast i fps stil. Finns det? Så trött på alla stora online spel att alla jämt ska utspela sig i "medeltida" stil.
Citera
2009-10-31, 09:58
Medlem
Söker ett spel där man körde i en framtids inspirerad miljö med bilar som kunde åka upp och ner (alltså att bilarna voltade och "körde" på taket), man kunde även få vissa tillgångar typ skjuta misiler o sånt (typ som mario cart för N64), även köra på "pilar" som låg i marken så blev bilen sjukt snabb en kortare stund

Nån som vet vilket spel jag menar? lite halvgammalt spel, kanske 2002 eller 2003?
Citera
2009-10-31, 10:32
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jompan87
Söker ett spel där man körde i en framtids inspirerad miljö med bilar som kunde åka upp och ner (alltså att bilarna voltade och "körde" på taket), man kunde även få vissa tillgångar typ skjuta misiler o sånt (typ som mario cart för N64), även köra på "pilar" som låg i marken så blev bilen sjukt snabb en kortare stund

Nån som vet vilket spel jag menar? lite halvgammalt spel, kanske 2002 eller 2003?
Rollcage
Citera
2009-10-31, 16:08
Medlem
submariners avatar
ang. fightspel till Xbox

hej,

har ett Xbox ståendes och känte köpa ett fightingspel eftersom detta saknas i nuläget. jag spelar inte mycket, mest regninga söndagar och när det är för mycket grabbar hemma

kan ni rekommendera något underhållande men ändå lättspelat fightingspel?
Citera
2009-10-31, 18:33
Medlem
Clifford500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
hej,

har ett Xbox ståendes och känte köpa ett fightingspel eftersom detta saknas i nuläget. jag spelar inte mycket, mest regninga söndagar och när det är för mycket grabbar hemma

kan ni rekommendera något underhållande men ändå lättspelat fightingspel?

Tekken 6
Mortal Combat vs DC Universe (rekommenderas starkt)
Citera
2009-11-01, 00:28
Medlem
trillaomkulls avatar
mmorpg spel som liknar hur starwars galaxies var förr, dvs. fri ekonomi, många olika yrken, möjlighet att bygga hus/byar etc.

Finns det?
Citera
2009-11-01, 02:18
Medlem
Söker ett racingspel för bilar och/eller mc.
Det ska inte vara likt en simulator alls, dvs det ska inte vara svårstyrt.
Man ska inte börja slira och ha sig så fort man trycker ned bromsen lite utan det ska gå att köra på rätt hårt, bromsa in snävt och ändå ha hyfsat kontroll liksom.

Detta finner man ju oftast i äldre racingspel men jag vill helst ha något som en grafik som inte är jättetråkig, men annars inga höga grafikkrav direkt.

För att jämföra med något jag kommer ihåg så har jag för mig att körkänslan i victy och kanske san andreas när man körde olika fordon var rätt skön. Någon som förstår vad jag är ute efter?
Citera
2009-11-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeel
Söker ett racingspel för bilar och/eller mc.
Det ska inte vara likt en simulator alls, dvs det ska inte vara svårstyrt.
Man ska inte börja slira och ha sig så fort man trycker ned bromsen lite utan det ska gå att köra på rätt hårt, bromsa in snävt och ändå ha hyfsat kontroll liksom.

Detta finner man ju oftast i äldre racingspel men jag vill helst ha något som en grafik som inte är jättetråkig, men annars inga höga grafikkrav direkt.

För att jämföra med något jag kommer ihåg så har jag för mig att körkänslan i victy och kanske san andreas när man körde olika fordon var rätt skön. Någon som förstår vad jag är ute efter?

Dom nyare NFS?
Citera
2009-11-01, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alle455
Dom nyare NFS?

Nyare NFS är ju väldigt jobbiga, iallafall Shift.. inte alls det jag letar efter. Vill helst ha något som är lite mer "rally" och inte heller mörkerkörning i 90% av spelet.
Citera
2009-11-01, 19:32
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillaomkull
mmorpg spel som liknar hur starwars galaxies var förr, dvs. fri ekonomi, många olika yrken, möjlighet att bygga hus/byar etc.

Finns det?

Anarchy online kanske kan va nått.
Citera
2009-11-01, 20:38
Medlem
jag söker spelet som baserades på julkalendern mysteriet på greveholm. Då menar jag spel nr 1 inte någon dålig uppföljare. skulle uppskatta jättemycket om ni kunde hjälpa mig hitta det
Citera
2009-11-01, 20:47
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvinbot
jag söker spelet som baserades på julkalendern mysteriet på greveholm. Då menar jag spel nr 1 inte någon dålig uppföljare. skulle uppskatta jättemycket om ni kunde hjälpa mig hitta det

google?
finns en hel del sidor där du både kan köpa spelet samt ladda ner det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in