Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-15, 22:03
Medlem
DertyHarrys avatar
Är sugen på ett PC-spel med bra en bra singleplayer-kampanj, några tips?

Gärna något i stil med GTA-, Hitman-, Mafia- och Max Payne-serien. Jag har nog provat i princip alla populära spel såsom Call of Duty, Medal of Honor och alla spelen inom dessa franchiser. Det gör inget om spelet har några år på nacken för då vet jag att datorn klarar av det och gärna inga krigsspel och inte RPG eller Fantasy (magier och sådant trams). Rekommendera gärna något du spelat själv!
Citera
2011-01-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Är sugen på ett PC-spel med bra en bra singleplayer-kampanj, några tips?

Gärna något i stil med GTA-, Hitman-, Mafia- och Max Payne-serien. Jag har nog provat i princip alla populära spel såsom Call of Duty, Medal of Honor och alla spelen inom dessa franchiser. Det gör inget om spelet har några år på nacken för då vet jag att datorn klarar av det och gärna inga krigsspel och inte RPG eller Fantasy (magier och sådant trams). Rekommendera gärna något du spelat själv!

Lost planet 2. Fick ganska medlmåttiga betyg men jag spelade det och visst var det inte det bästa spelet jag någonsin spelat men spelsättet och speciellt den uppfriskande miljön var grymma

Sen är Half life 1 & 2 alltid att rekommendera.

Amnesia är ett fantastiskt läskigt spel.

Postal 2 är också bra men du kanske inte uppskattar sådan humor.

Killing floor om du har vänner att köra med.

Halo 1,2 (3- om du har 360). Har du antagligen hört av och troligtvis spelat så behöver inte säga något.

Dead space har en grym story och man kommer verkligen in i spelet.

Dead rising 2. Roligast tidsfördriv spelet. Patetisk story men du hittar alltid nya sätt att döda zombies

Sist men definitivt inte minst har vi Portal. Tar ca 2 timmar att klara även om man "suger" på spel. Ända dåliga med spelet är att det tar slut.

Hoppas du hittar något du gillar där
Citera
2011-01-15, 23:48
Medlem
Tja, söker ett spel som man körde på nån sida.
Man var en gladiator, som på TV. Man kunde bli tjock om man åt för mycket, och man kunde bli FÖR smal om man åt för lite och bara tränade.
Man kunde ge komplimang till sin gubbe så att han arbetade bättre, då kunde sin gladiator svara t.ex. "den gubben går inte" när den är på dåligt humör.
Väldigt tacksam för svar
Citera
2011-01-16, 17:22
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ph4TH4xx0r
Tja, söker ett spel som man körde på nån sida.
Man var en gladiator, som på TV. Man kunde bli tjock om man åt för mycket, och man kunde bli FÖR smal om man åt för lite och bara tränade.
Man kunde ge komplimang till sin gubbe så att han arbetade bättre, då kunde sin gladiator svara t.ex. "den gubben går inte" när den är på dåligt humör.
Väldigt tacksam för svar
Det var väl ett spel dom körde i samband med att Gladiatorerna gick på TV. Tror det spelet är nedstängt för längesedan.
Citera
2011-01-16, 17:34
Medlem
Letar efter ett soft strategispel med hjältar.
Gärna som Slaget om midgård 2.
Det enda kravet är att det inte får vara mycket äldre då jag är taggad på ett spel med sjysst grafik
Tipsa gärna om du vet ett annat kul strategispel som är värt att lira.

Har redan spelat:

Ancient Wars Sparta
King Arthur The Roleplaying Wargame
Slaget om midgård + expansion
Warcraft III
Total war: Medieval 2/empire
Alla Age of empire
Alla Empire earth
Company of heroes
Starcraft 2
Warhammer: Mark of chaos
Command & Conquer: Red Alert 3
Anno 1404

Har säkert glömt något
Citera
2011-01-16, 17:58
Medlem
sokarnas avatar
Söker ett skapligt nytt spel som finns på x360, kanske även dator och ps3.

I spelet så är man en figur med en dödsmask, man är lila och har lite taggar i ryggen.

Tror att det börjar så att man vaknar upp i en byggnad, och desto mer man dödar ju större och blodigare blir man, man vill ha blod på sig för då kan man kötta mer.

Tror att man dödar zombies... det är iallafall ett brutalt slå-slå-slå-slå spel, man dödar säkert 5 fiender på ett slag.
Citera
2011-01-16, 18:29
Medlem
Gtths avatar
Har precis kopplat upp ett litet mini lan med brorsan och undrar nu, vilka spel är roliga att köra tillsamans över lan?
Min dator klarar allt men, den han sitter är en ganska medelmåttig laptop..
Citera
2011-01-16, 19:35
Medlem
Toalettrulles avatar
Någon som känner till bra ''Byggspel'' förutom Minecraft, Caesar IV och The sims?

Gärna så avancerat som möjligt.
Citera
2011-01-16, 19:37
Medlem
Stressoraklets avatar
Inte så mycket att gå på men gör ett försök:

Minns ett spel som jag spelade i lågstadiet som var någon form av mattespel de hade på den antika datorn i klassrummet. Vad jag minns det som var ens karaktär som en liten grön groda eller något odefinierbart som hoppade runt och tog mattetal efter något särskilt mönster och avvärjde fiender som såg lite annorlunda ut. Spelplanen var typ som ett sudoku... Any clues?
Citera
2011-01-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettrulle
Någon som känner till bra ''Byggspel'' förutom Minecraft, Caesar IV och The sims?

Rollercoaster tycoon. Autodesk 3ds max, om man nu kan räkna det som ett spel, komplicerat iaf. :P

Citat:
Ursprungligen postat av Gtth
Har precis kopplat upp ett litet mini lan med brorsan och undrar nu, vilka spel är roliga att köra tillsamans över lan?
Min dator klarar allt men, den han sitter är en ganska medelmåttig laptop..

Killing floor är skit kul att lana. googla "Killing floor evilpc" och välj första resultatet. den har mappacks och allt
Citera
2011-01-16, 20:29
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immun1ty
Tack för tipsen ska kolla in dem. Amnesia spelade jag hos en polare förut och det kan även jag rekommendera till andra.
Citera
2011-01-16, 20:44
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettrulle

SimCity eller kanske Civilization?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in