Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 19:35
  #17977
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddbert
kan det vara Alwa's Awakening?

Ja, helt rätt! Tack så jättemycket!

Detta spel har dykt upp i mina tankar till och från enda sedan jag såg det. Jag har försökt att hitta det genom att googla flera gånger, utan resultat.
Citera
2018-11-22, 01:44
  #17978
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Nä, inte det. Men L&N var ett riktigt vasst spel. Var beroende av det i några år för ett tag sen! Lirade du?

Gick under namnet Kim Jong-Un, var en av SV servarna vassaste spelar, du kanske känner igen mitt namn. Spelade säkert i 4-5 år och kom fram till att allt man gjorde var att dalta sen la jag ner spelandet.
Citera
2018-11-22, 12:48
  #17979
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Gick under namnet Kim Jong-Un, var en av SV servarna vassaste spelar, du kanske känner igen mitt namn. Spelade säkert i 4-5 år och kom fram till att allt man gjorde var att dalta sen la jag ner spelandet.

Nej tyvärr, men har hunnit glömma nästan alla spelares namn. Var runt 2011-2013 jag var aktiv och då bara på svenska server 1. Kan fortfarande känna sug efter att börja lira lite på skoj igen men vet ju hur det blir. Snart sitter man där med 50 borgar och skickar anfall mitt i natten så är nog bäst att hålla sig borta.
Citera
2018-11-22, 20:27
  #17980
Medlem
Paddberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Ja, helt rätt! Tack så jättemycket!

Detta spel har dykt upp i mina tankar till och från enda sedan jag såg det. Jag har försökt att hitta det genom att googla flera gånger, utan resultat.

Kul att man kunde hjälpa till, kände faktiskt igen spelet på din beskrivning.
Citera
2018-11-25, 21:25
  #17981
Medlem
Permafloxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Nej tyvärr, men har hunnit glömma nästan alla spelares namn. Var runt 2011-2013 jag var aktiv och då bara på svenska server 1. Kan fortfarande känna sug efter att börja lira lite på skoj igen men vet ju hur det blir. Snart sitter man där med 50 borgar och skickar anfall mitt i natten så är nog bäst att hålla sig borta.

L&K är livsfarligt på det sättet. Minns vid flera tillfällen jag satt larm på natten för att kunna dalta eller skicka iväg anfall, lite sorgligt på ett sätt men men...
Citera
2018-11-25, 22:16
  #17982
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Söker ett mobilspel jag körde på min Sony Eriksson W880i runt 2006. Det var ett turn-based spel med riddare bågskyttar och lite olika varelser, bland annat några som kunde röra sig på vatten. Man rörde sig på en karta man såg uppifrån och målet var typ att frita borgar.
Det kan ha hetat något med knights eller age?!
Nån som känner igen?


Tror jag vet vilket du menar, spelade ett som påminner väldigt mycket om det runt den tiden. Riktigt bra var det!
Det var inte enkelt att googla fram men lyckades till slut hitta det jag tänkte på
Ancient Empires (1 och 2)
Är det möjligtvis samma som du tänker på?
Länk till en remake https://toyknight.net/aeii/
Citera
2018-11-28, 15:29
  #17983
Medlem
Ett spel jag spelade någon gång 2005/2006 kom förmodligen lite tidigare. Det vad ett datorspel. Det gick ut på att placera ut geometriska former minns jag... sen har jag bara ett till minna om att det vsr starka färger och att spelet då och då sa ”ANIMAL!” Jättehögt när man placerade ut ett djur antar jag


Skulle sååååå gärna vilja veta vilket
Citera
2018-11-28, 19:32
  #17984
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Tror jag vet vilket du menar, spelade ett som påminner väldigt mycket om det runt den tiden. Riktigt bra var det!
Det var inte enkelt att googla fram men lyckades till slut hitta det jag tänkte på
Ancient Empires (1 och 2)
Är det möjligtvis samma som du tänker på?
Länk till en remake https://toyknight.net/aeii/

Det är ju exakt det spelet jag menar, vilken fantastisk hjälte du är! Har gått runt i flera år och grubblat på det!
Hoppas nedladdningen funkar, då kör jag fan en sjukdag i morgon!
Tack!
Citera
2018-12-06, 21:28
  #17985
Medlem
Gosifs avatar
Söker efter ett strategispel från 98 nånstans där, man spelade som vikingar, kunde få barn " som var orginellt med spelet" bygga upp en bas, anfalla andra "tror jag"
Citera
2018-12-06, 21:55
  #17986
Medlem
fearreapers avatar
Saga: Rage of the Vikings ?


Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Söker efter ett strategispel från 98 nånstans där, man spelade som vikingar, kunde få barn " som var orginellt med spelet" bygga upp en bas, anfalla andra "tror jag"
Citera
2018-12-10, 01:18
  #17987
Medlem
coughcools avatar
Jag söker ett efter ett tredje person skräckspel som jag spelade på ps1 när jag var liten. Det jag minns är att man börjar på ett psykhus som det brinner i lite här och var, gubben man spelar som har en svart rock och använder en yxa som vapen, när man kommer in lite längre i spelet så kommer man till massa obduktionsrum där det är bårar lite här och var och larver på golvet som man kan stampa ihjäl.

Jag minns inte så mycket mer av spelet tyvärr, och jag kom inte så långt för jag fastnade rätt tidigt i det.

Hjälp mig att komma på vad spelet heter!!
Citera
2018-12-10, 01:23
  #17988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coughcool
Jag söker ett efter ett tredje person skräckspel som jag spelade på ps1 när jag var liten. Det jag minns är att man börjar på ett psykhus som det brinner i lite här och var, gubben man spelar som har en svart rock och använder en yxa som vapen, när man kommer in lite längre i spelet så kommer man till massa obduktionsrum där det är bårar lite här och var och larver på golvet som man kan stampa ihjäl.

Jag minns inte så mycket mer av spelet tyvärr, och jag kom inte så långt för jag fastnade rätt tidigt i det.

Hjälp mig att komma på vad spelet heter!!
Nightmare Creatures 2.

Grymt spel!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback