Funderar lite på två spel till PC som jag hade när jag var liten grabb, kan vara typ '96-'98.
Det första spelet var ett 2D spel där man skulle leta efter ledtrådar. Miljön var ganska mörk och jag minns att i en av de första banorna så var det ett flygplan som kraschat i ett träd i typ en djungel och att det fanns någon död dinosaurie där också(?). Har även för mig att man kunde ha ett hagelgevär. Vad jag minns det som var det någon form av Jurassic Park-liknande spel. Vad kan det vara?
Det andra spelet minns jag att jag provade flertal gånger men kom aldrig ut ur första rummet (

). Det ett first person spel i typ en miljö som påminner om typ Egypten. Det enda man kunde se var ljusbruna sandväggar och i hörnorna på rummen fanns det typ "fire pots" som brann med en rödgul låga väldigt pixligt. Det fanns även skarabéer (?) som var ganska stora och som gick omkring på golvet. Vad jag minns det som fanns det inget vapen men att det kanske fanns en fackla man höll i samt att det fanns en mätare för ens liv. När jag sökte runt trodde jag först att det var första Quake men det är det nog inte.
Edit: Hittade det!!! PowerSlave heter spelet tydligen, jösses