2017-05-11, 20:50
Medlem
Lucens avatar
Hej,

Letar efter ett plattformsspel som fanns på PS1 eller 2?

Man valde sin gubbe och flög igenom en bana.

Man kunde välja en bläckfisk aktig hjälte som började skjuta i 360 grader runt sig när man uppgraderade under banans gång.

Fanns en annan hjälte som hade missiler eller en som hade laser som gick igenom allt.

Hoppas ni kan vara behjälpliga.
Citera
2017-05-11, 21:11
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
Hej,

Letar efter ett plattformsspel som fanns på PS1 eller 2?

Man valde sin gubbe och flög igenom en bana.

Man kunde välja en bläckfisk aktig hjälte som började skjuta i 360 grader runt sig när man uppgraderade under banans gång.

Fanns en annan hjälte som hade missiler eller en som hade laser som gick igenom allt.

Hoppas ni kan vara behjälpliga.
Plattform, inte shmup? Om det är det senare så kan det vara Parodius.
Citera
2017-05-11, 22:32
Medlem
Lucens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Plattform, inte shmup? Om det är det senare så kan det vara Parodius.

Det är rätt. Jag tackar och bugar!
Citera
2017-05-11, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jäggarn
Ganska säker på att det är det HÄR du menar. Kommer ihåg att jag lirat det jag med för många år sen. Verkar inte finnas kvar på engelska tyvärr.

Stämmer precis, tråkigt att det inte finns kvar på engelska.
Citera
2017-05-19, 17:17
Medlem
arnekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Stämmer precis, tråkigt att det inte finns kvar på engelska.

De har man ju liggande i källaren .. vilken nostalgi . .
Citera
2017-05-25, 09:26
Medlem
GurkHelvetes avatar
Söker ett spel som antagligen var till Windows 95 eller Windows 98. Spelet handlade om att Jorden blir invaderad av utomjordingar, och man flyger runt i något skepp och plockar dom i luftstrider. Invaders / Invasion...något. Kanske?

Kommer verkligen inte ihåg och hoppas någon här kan ha spelat spelet.
Citera
2017-05-25, 11:17
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkHelvete
Söker ett spel som antagligen var till Windows 95 eller Windows 98. Spelet handlade om att Jorden blir invaderad av utomjordingar, och man flyger runt i något skepp och plockar dom i luftstrider. Invaders / Invasion...något. Kanske?

Kommer verkligen inte ihåg och hoppas någon här kan ha spelat spelet.

Kan det ha varit X-COM: Interceptor, kanske?
Citera
2017-05-25, 12:19
Medlem
GurkHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kan det ha varit X-COM: Interceptor, kanske?

Tämligen säker på att det inte är X-COM i någon variant. Man "strålade" ombord resurser och ibland fick man fajtas eller undvika elakingar som dök upp i sina egna skepp. Efter och /eller konflikt med fiendeskepp så fick man också arbeta på att bygga upp skeppets sköldar. Det är inte alls mycket att gå på, jag vet
Citera
2017-05-28, 01:24
Medlem
Hej jag letar efter ett spel som jag spela runt 2000 har jag för mig när jag var en liten grabb. Spelet gick utanpå att man kunde blanda olika djur i ett laboratorium så dom fick olika krafter tex en örn med en flodhäst så blev det en flygande "flodhäst" eller sätta på en getingsgadd på en varg så den fick gift som ability. Sen skulle man då kriga mot varandra eller köra campain mode. Men minns någon vad det här underbara spelet hete och ifall det går att få tag i någonstans?
Citera
2017-05-28, 01:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggara
Hej jag letar efter ett spel som jag spela runt 2000 har jag för mig när jag var en liten grabb. Spelet gick utanpå att man kunde blanda olika djur i ett laboratorium så dom fick olika krafter tex en örn med en flodhäst så blev det en flygande "flodhäst" eller sätta på en getingsgadd på en varg så den fick gift som ability. Sen skulle man då kriga mot varandra eller köra campain mode. Men minns någon vad det här underbara spelet hete och ifall det går att få tag i någonstans?

Impossible Creatures?

https://en.wikipedia.org/wiki/Impossible_Creatures
Citera
2017-06-02, 21:32
Medlem
Out-of-Steps avatar
Funderar lite på två spel till PC som jag hade när jag var liten grabb, kan vara typ '96-'98.

Det första spelet var ett 2D spel där man skulle leta efter ledtrådar. Miljön var ganska mörk och jag minns att i en av de första banorna så var det ett flygplan som kraschat i ett träd i typ en djungel och att det fanns någon död dinosaurie där också(?). Har även för mig att man kunde ha ett hagelgevär. Vad jag minns det som var det någon form av Jurassic Park-liknande spel. Vad kan det vara?

Det andra spelet minns jag att jag provade flertal gånger men kom aldrig ut ur första rummet (). Det ett first person spel i typ en miljö som påminner om typ Egypten. Det enda man kunde se var ljusbruna sandväggar och i hörnorna på rummen fanns det typ "fire pots" som brann med en rödgul låga väldigt pixligt. Det fanns även skarabéer (?) som var ganska stora och som gick omkring på golvet. Vad jag minns det som fanns det inget vapen men att det kanske fanns en fackla man höll i samt att det fanns en mätare för ens liv. När jag sökte runt trodde jag först att det var första Quake men det är det nog inte.
Edit: Hittade det!!! PowerSlave heter spelet tydligen, jösses
Senast redigerad av Out-of-Step 2017-06-02 kl. 22:15.
Citera
2017-06-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja00
Ja, vad finns det för spel med samma upplägg som fallout tactics?
tja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in