Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-27, 23:02
Medlem
Finns det något spel där man kan köra på Top Gears testbana?
Citera
2014-08-27, 23:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Finns det något spel där man kan köra på Top Gears testbana?

Forza 5
http://news.xbox.com/~/media/images/media%20assets/xbox%20one%20games/forza%20motorsport%205/screenshots/20131017%20top%20speed%20screenshots/forza5_topgeartesttrack_01_wm.jpg
Citera
2014-08-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Forza 5
http://news.xbox.com/~/media/images/media%20assets/xbox%20one%20games/forza%20motorsport%205/screenshots/20131017%20top%20speed%20screenshots/forza5_topgeartesttrack_01_wm.jpg
Om man inte har en konsol, finns det till PC?
Citera
2014-08-28, 14:53
Medlem
steeps avatar
Hej spelade ett spel när jag var liten på mitt PS1, som jag för mitt liv inte kan minnas namnet på.

Det var ett Si Fi/medeltida third person-spel, där du var en kille i yngre tonåren med svärd (Han och delar av spelet påminde lite om Zelda-spelen). Spelet börjar på ett rymdskepp där du slåss mot gubbar med en roterande nyckel på ryggen, antar att de var robotar. Efter att ha besegrat den första bosen, som har en jättelik hammare så kraschar rymdskeppet och du vaknar mirakelöst upp i en lite fredlig by bestående av vänliga människor och en snygg krigartjej som bli din följeslagare i resten av spelet. Minns att den andra bossen var en förvuxen katt med roterande nyckel på ryggen....

Någon som vet vad spelet heter?
Tacksam för svar!
Citera
2014-08-28, 14:55
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Om man inte har en konsol, finns det till PC?
Nej.
Citera
2014-08-28, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steep
Hej spelade ett spel när jag var liten på mitt PS1, som jag för mitt liv inte kan minnas namnet på.

Det var ett Si Fi/medeltida third person-spel, där du var en kille i yngre tonåren med svärd (Han och delar av spelet påminde lite om Zelda-spelen). Spelet börjar på ett rymdskepp där du slåss mot gubbar med en roterande nyckel på ryggen, antar att de var robotar. Efter att ha besegrat den första bosen, som har en jättelik hammare så kraschar rymdskeppet och du vaknar mirakelöst upp i en lite fredlig by bestående av vänliga människor och en snygg krigartjej som bli din följeslagare i resten av spelet. Minns att den andra bossen var en förvuxen katt med roterande nyckel på ryggen....

Någon som vet vad spelet heter?
Tacksam för svar!
Låter som Alundra 2.
Senast redigerad av spyrostail 2014-08-28 kl. 15:00.
Citera
2014-08-28, 15:15
Medlem
steeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyrostail
Låter som Alundra 2.

Tackar!!
Citera
2014-08-30, 11:06
Medlem
Letar efter ett onlinespel som jag spelade mycket runt 2007-08. Man spelade med typ en halv boll, den hade ögon också. Den kunde hoppa och springa fram och tillbaka, det var allt. Sen fanns det olika spelformer, tennis, fotboll squash osv. Man kunde vara upp till 4 spelare samtidigt.

Någon som kommer ihåg denna håltimmesdödare?
Citera
2014-09-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det första vet jag inte, men det andra är klassikern Hopkins FBI.

Haha, tack så mycket ! Fyfan vilket spel.
Citera
2014-09-02, 13:21
Moderator
^Eazs avatar
spelrekommendationer tas i tråden för det ämnet, har söker vi spel där vi glömt namnet
/Mod
Citera
2014-09-06, 23:03
Medlem
Hej!

Söker ett spel jag spelade på jesper.nu för några år sen.

Man fick skapa en gubbe, sen skulle man ut och resa mellan städer, man tjänade pengar genom att köpa varor i en stad och sälja i en annan, och genom att döda folk på vägen. Man reste med ett skepp på hjul, och man klickade bara på den stad man ville till, så gick det av sig själv, men man fick ta hand om folk man mötte på vägen manuellt. Man kunde köpa större skepp, och köpa nya rekryter i städernas barer.

Sorry om det blev rörigt
Citera
2014-09-06, 23:18
Medlem
sliter-av-ballens avatar
Söker ett "båtspel" som gick i ett slags action/arkad-stuk. Alltså inget simulator:aktigt och avancerat utan det var färggrant och relativt simpelt vill jag minnas. Ska försöka beskriva hur det fungerade..

Man hade en uppifrån-vy, eller möjligen en snett uppifrån-vy, man styrde sitt skepp med typ styrkorset och man hade kanoner vill jag minnas. Sen var själva banorna utformade som i stängda zoner, där man var tvungen att åka runt i en liten del i taget och göra olika saker, typ skjuta ihjäl fienderna eller lösa något simpelt pussel eller liknande (det är här jag verkligen inte kommer ihåg). När man klarat detta så öppnades en sluss eller liknande så man kunde komma in till nästa zon och så fortsatte det. Jag har även för mig att man kunde plocka upp diverse powerups på banorna, typ som i klassiska shootem-ups.

Jag TROR att det var på Dreamcast, men det kan även varit ett Playstation 1:spel.

Det KAN ha varit ett spel som ingick på någon demo-skiva till någon av dessa konsoller. Eventuellt en demo-skiva som följde med Dreamcast:en eller någon av dåtidens speltidningar.
Senast redigerad av sliter-av-ballen 2014-09-06 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in