Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-21, 01:05
Medlem
Bruuces avatar
Jag söker ett spel till ps1 eller om det var ps2.. kommer inte riktigt ihåg.. spelade det när jag var yngre..
Det var iaf ett bilspel..
O jag minns lite hur omslaget på skivan såg ut.. det var bilar.. såklart. :P men sen en gul bil i mitten..

Spelet gick ut på att man valde en bil på olika banor.. sen skulle man ha sönder de andra bilarna.
Alla bilar hade en profilgubbe..
under banan fanns olika saker man kunde köra på så fick man skydd.. olika grejer o skjuta iväg osv..

Lite flummig förklaring kanske.. men det får det bli. :P
Skulle va så roligt o veta va spelet heter så man kunde försöka få tag på det..
Har letat så länge..

Någon som känner igen förklaringen?
Citera
2011-06-21, 13:05
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruuce
Jag söker ett spel till ps1 eller om det var ps2.. kommer inte riktigt ihåg.. spelade det när jag var yngre..
Det var iaf ett bilspel..
O jag minns lite hur omslaget på skivan såg ut.. det var bilar.. såklart. :P men sen en gul bil i mitten..

Spelet gick ut på att man valde en bil på olika banor.. sen skulle man ha sönder de andra bilarna.
Alla bilar hade en profilgubbe..
under banan fanns olika saker man kunde köra på så fick man skydd.. olika grejer o skjuta iväg osv..

Lite flummig förklaring kanske.. men det får det bli. :P
Skulle va så roligt o veta va spelet heter så man kunde försöka få tag på det..
Har letat så länge..

Någon som känner igen förklaringen?
flatout? om du minns fel på fodralet så kan jag tänka mig twisted metal black.
Citera
2011-06-21, 13:44
Medlem
kleskens avatar
Söker bra co-op spel som man kan lira med varandra över internet. Alla sorters!

Vill helst ha story-spel men vilket som fungerar
Citera
2011-06-21, 14:49
Medlem
Selathors avatar
Söker valfritt fotbollsspel där man antingen har hand om ett lag eller en enskild spelare. Spelar redan FM11 men börjat tröttna på min save för tillfället. Även spelat Fifa Online innan men det blev snabbt trist.

Får gärna vara avancerat, gör mig inget.

Online eller Offline spelar mindre roll. Man ska dock kunna göra mer än 1 sak om dagen, söker alltså inget spel där man loggar in 5 minuter för att välja en attribut att höja och sedan logga ut för att göra om samma sak nästa dag igen. Vill att man ska kunna vara lite delaktig i spelet så att säga.

Endast PC spel är av intresse.

Söker även något spel liknande Haven & Hearth med mycket crafting och utveckling inblandat men där döden inte är lika jävlig som i H&H. Offline eller Online, spelar mindre roll så länge spelet är intressant och någorlunda avancerat. Även detta till PC.

Kom med förslag!
Citera
2011-06-21, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anderss.0n
Tjena tänkte kolla om någon visste vilka speedway spel som finns ? för dem jag vet är speedway gp 1,2,3 o speedway league, tänkte om de finns ngt mer ? ; )
Det finns alltså speedwayspel överhuvudtaget lärde jag mig just.
Citera
2011-06-21, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ApaOnCrack
Tex valfritt need for speed
Inte Hot Pursuit, de andra kanske går
Citera
2011-06-22, 00:08
Medlem
Easterlilys avatar
Jag söker inte direkt ett spel men undrar vilket som är roligast bäst och vackrast av NFS Hot Pursuit och Test Drive Unlimited 2 till PS3?
Citera
2011-06-22, 01:07
Medlem
Disconinjas avatar
När jag var mindre spelade jag ett spel hos en kompis, han bor inte kvar och vi har tappat kontakten.

Men i alla fall, man var stora monster, så som Godzilla, rymdvarelser etc och slogs mot varandra.
Banorna var städer och man kunde plocka upp vattentorn och liknande och slåss med.

Nu återstår frågan, vad heter detta spel? Har letat länge
Citera
2011-06-22, 02:12
Medlem
Easterlilys avatar
Vilken konsol var spelet till?
Citera
2011-06-22, 09:05
Medlem
Gejbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disconinja
När jag var mindre spelade jag ett spel hos en kompis, han bor inte kvar och vi har tappat kontakten.

Men i alla fall, man var stora monster, så som Godzilla, rymdvarelser etc och slogs mot varandra.
Banorna var städer och man kunde plocka upp vattentorn och liknande och slåss med.

Kan det vara Rampage kanske?
Citera
2011-06-22, 10:23
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disconinja

Finns några Godzilla spel till xbox där man kan göra just detta. King kong och den äckliga insekten som godzilla brukar slåss mot fanns som andra karaktärer.
Citera
2011-06-22, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easterlily
Jag söker inte direkt ett spel men undrar vilket som är roligast bäst och vackrast av NFS Hot Pursuit och Test Drive Unlimited 2 till PS3?
Jag vet inte hur Test Drive är men jag kan garantera att NFS:HP är riktigt bra. Det har fått 89/100 på metacritic (snittbetyg av 59 recensioner). Försök inte få något vettigt intryck från flashbacks tråd ang hot pursuit bara. Jag läste just tråden igen för underhållningsvärdet i den. Man kan beskriva tråden som en full gubbe som ramlar in i en butik och köper ett kristallglas och sen när han kommer hem och packar upp det så börjar han bitcha "ööööhhh det här går ju fan inte dricka hett kaffe ur! Jag får ju ont i fingrarna och så går det sönder lätt och va faaan vilken skit!". Pärlor för svin blandat med märkliga föreställningar liksom. Det klagas på att arkadspelet är för overkligt bland annat. Ja... du fattar nog.
Senast redigerad av Alltidxx 2011-06-22 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in