2011-10-19, 09:46
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlayboyX
Hej!
Jag söker ett spel som jag spelade för ett rätt så bra tag sen, det var ett PC-spel, strategi där man ungerfär som starcraft skaffade trupper och mineraler och byggde fordon mm.
Kommer inte ihåg namnet, men det var typ 3-4 år sen jag spelade det. PS: ifall det är nån som själv
känner igen att h*n äger spelet, så kom jag ihåg att man kunde köra på "Turtle Mode"
vilket innebar att fienderna väntade jättelänge med att attackera men då med stor styrka när det väl hände.

Skulle vara mycket tacksam ifall någon känner igen spelet

Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Strategi:
Hitman är ett helt okej strategispel, fast det är svårt. Alla dina handlingar får konsekvenser och du blir "betygsatt" efter hur snyggt (mörda ljudlöst, genom olyckor eller ohämmade gangsterfasoner) du kan lönn-mörda viktiga personer.
Skräck/rysare:
Condemned 1 och 2. I spelen så är du en FBI agent som letar efter seriemördare... I mörka gränder och utdömda hus. Du bär med dig utrustning som hjälper dig att hitta fingeravtryck och DNA och att ta bilder till bevis. Spelen är ganska läskiga.
FPS:
Ett spel som verkligen kan absorbera tid är FEAR, fast det är ju bara ett skitbra FPS.

Hitman tillhör inte genren strategispel.

Strategispel är C&C etc. Det du snackar om är tredjepersonspel med strategielement, men att du tipsar om dessa spel är ju helt fel. Han eftersöker något som age of emp, anno, ceaser eller varför inte stronghold.

Men verkligen inte hitman, gg readingskills.
Citera
2011-10-19, 13:14
Medlem
klistiers avatar
Söker ett bra tower defence spel!
Citera
2011-10-19, 14:42
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klistier
Söker ett bra tower defence spel!

Om du vill ha ett lite mer aktivt spelande rekomenderar jag Orcs must die, fällor istället för torn men lite samma princip. Du har även Dungeon defenders som dyker upp ganska snart.

Annars är det wc3 som gäller imo, finns ju en del vettigt till broodwar och kanske till sc2.
Citera
2011-10-19, 23:08
Medlem
ELioTs avatar
Någon som kan tipsa om ett bra free-to-play mmorpg spel?
Citera
2011-10-19, 23:15
Medlem
EdgeofEndings avatar
Söker ett spel som min syrras ex lirade. Upplägget påminner lite om Iron Grip: Marauders & Warhammer, man hade gubbar som kunde gå ett antal steg.

Tror man var några gubbar i rymden...

Kommer ihåg att han slet rätt så på en bana, tror nåt skepp hade kraschat, och man skulle checka läget. Kommer inte ihåg vad för fiender det var. Eftersom man inte va så inne i spelet såg ju allt knäppt ut
Citera
2011-10-19, 23:21
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELioT
Någon som kan tipsa om ett bra free-to-play mmorpg spel?

Dofus? http://www.dofus.com/en
Lirat det ett bra tag förut och var väldans roligt
Citera
2011-10-20, 10:32
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Söker ett spel som min syrras ex lirade. Upplägget påminner lite om Iron Grip: Marauders & Warhammer, man hade gubbar som kunde gå ett antal steg.

Tror man var några gubbar i rymden...

Kommer ihåg att han slet rätt så på en bana, tror nåt skepp hade kraschat, och man skulle checka läget. Kommer inte ihåg vad för fiender det var. Eftersom man inte va så inne i spelet såg ju allt knäppt ut

Fick inte du svar förra gången du frågade? Oo

Kan det vara gamla syndicate eller möjligtvis ... lite osäker på namnet , men "area 51" (man är specialsoldater mot aliens turbaserat, om det nu heter så)?
Citera
2011-10-20, 16:50
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fick inte du svar förra gången du frågade? Oo

Kan det vara gamla syndicate eller möjligtvis ... lite osäker på namnet , men "area 51" (man är specialsoldater mot aliens turbaserat, om det nu heter så)?

Oj, det missade jag^^

Påminner lite om Syndicate, men tror det var lite nyare. Ska försöka hitta Area 51, finns ju även som fps
Citera
2011-10-21, 13:53
Medlem
dnims avatar
Jag spelade detta spel till PS2 förut, det finns säkerligen även till andra konsoler. I alla fall, det enda jag kommer ihåg är att man är en person som ska döda massor av jättar (tror dem är gudar av något slag). Man klättrar upp på dessa gudar och hugger dem på sårbara områden. Man rider runt på en häst i ett ödelandskap och sin boning är ett stort tempel (tror jag).
Citera
2011-10-21, 14:46
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Oj, det missade jag^^

Påminner lite om Syndicate, men tror det var lite nyare. Ska försöka hitta Area 51, finns ju även som fps

Det jag menade heter UFO: Enemy unknown, skulle det kunna vara det?

För jag antar att det är turbaserat och med squads eller har jag fel?
Citera
2011-10-21, 15:55
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnim
Jag spelade detta spel till PS2 förut, det finns säkerligen även till andra konsoler. I alla fall, det enda jag kommer ihåg är att man är en person som ska döda massor av jättar (tror dem är gudar av något slag). Man klättrar upp på dessa gudar och hugger dem på sårbara områden. Man rider runt på en häst i ett ödelandskap och sin boning är ett stort tempel (tror jag).
Med största sannolikhet Shadow of the Colossus
Citera
2011-10-21, 16:49
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det jag menade heter UFO: Enemy unknown, skulle det kunna vara det?

För jag antar att det är turbaserat och med squads eller har jag fel?

Nej, du har rätt

Dock vill jag minnas det var nyare än UFO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in