2009-05-27, 22:08
Medlem
okej nu satt jag o en tjej o sancka på msn om oskuld och jag säger att en kille har ingen oskuld att bli av med rent "vetenskapligt" efter som förr sa man när flickans mödomshinna sprack blev hon av med oskulden... så jag undrar är detta rätt rent "vetenskapligt" ?
2009-05-27, 22:17
Medlem
Homerbiffs avatar
Det är säkert rätt men själva grejen "oskuld" är inte vetenskapligt. Det är mera en term som bekräftar om du har erfarenhet av sex elr inte.
2009-05-27, 22:18
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Det är en social konstruktion. Du blir av med oskulden när du har fört in snoppen i en slida och motsvarande för tjejer. Tjejer kan bli av med mödomshinnan utan att ha sex.
2009-05-27, 22:20
Medlem
*edit*
2009-05-27, 22:22
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpim22151
..rent "vetenskapligt" efter som förr sa man när flickans mödomshinna sprack blev hon av med oskulden..

När var förr och vem fan sa det? Med den logiken skulle en kvinna kunna bli av med oskulden efter en ridtur eller ett fall t.ex.

Jag var i alla fall av övertygelsen att ordet oskuld innebar att man inte besudlat sig genom div. bestialiteter
2009-05-27, 22:24
Medlem
Shalashaskas avatar
Det finns ingen mödomshinna!
Den är en myt!
Enligt den moderna vetenskapen finns det ingenting som är i vägen för penetration i slidan. Det finns således ingenting som "spricker".
Det går helt enkelt inte att se om en kvinna har haft samlag eller ej, om det nu inte har varit våld inblandat.

Så för att svara på din frågeställning;
Då dina premisser inte baserar sig på vetenskap så är det således inte vetenskapligt för fem öre!

Edit:
Lägger till lite länkar:
http://www.rfsu.se/modomshinnan_ar_en_myt.asp
http://www.dn.se/nyheter/myten-om-mo...livad-1.545159
http://www.genus.se/News/News/2006/?articleId=668876
Senast redigerad av Shalashaska 2009-05-27 kl. 22:29.
2009-05-27, 22:26
Medlem
T1m08Ys avatar
Tjejer kan knulla utan att mödomshinna(äckligt ord btw) spricker också.
2009-05-27, 22:27
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Det finns ingen mödomshinna!
Den är en myt!
Enligt den moderna vetenskapen finns det ingenting som är i vägen för penetration i slidan. Det finns således ingenting som "spricker".
Det går helt enkelt inte att se om en kvinna har haft samlag eller ej, om det nu inte har varit våld inblandat.

Så för att svara på din frågeställning;
Då dina premisser inte baserar sig på vetenskap så är det således inte vetenskapligt för fem öre!
I erfarenhet av att ha tagit minst en tjejs oskuld så vill jag påstå att du och din vetenskap har fel.
2009-05-27, 22:32
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
I erfarenhet av att ha tagit minst en tjejs oskuld så vill jag påstå att du och din vetenskap har fel.
De flesta blöder inte vid första samlaget och skulle de göra det så finns det en mängd orsaker som kan ligga bakom, exempelvis att de inte är tillräckligt sexuellt upphetsade, att de är nervösa och spänner sig etc.
Senast redigerad av Shalashaska 2009-05-27 kl. 22:35.
2009-05-27, 22:42
Medlem
excelsiss avatar
Jag missar den filosofiska frågeställningen. Tråd låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in