Jag har haft prao på en skola där dem har ett safftigt intranät med över 200 ip adresser länkade till en enda server som skickar ut vilka rättigheter man har. Sedan går man ut på
Samtliga datorer uppkopplade är spärrade på ett eller annat sätt.
Jag fick några timmar och lyckades få fram 4 st 146GB stora hårddiskar på nätet.
Samtliga hade inte mera än 2 gb fyllt.
Samt 2 st skrivare på nätverket dok begränsade...
Brutforsade mig en bit baland ip nummren dok hann jag bara upp till 90.(exempel 111.111.1.90)
Hittade även alla användarnamn och liknande på dessa diskar, kommer inte åt deras "mina dokument"(även admins) mapp då datorn svarade "Åtkomst nekad"
Skulle vilja ta mig in i systemet och göra ett nytt försök att skapa en användare med administratör rättigheter.
Har ingen möjlighet att ta mig till skolan igen utan vill leta reda på ip och hacka mig in.
Men problemet är att deras hemsida (lätt att hacka) inte ligger på skolans egna ip utan är hostad av kommunen...
Skulle vilja få tipps om hur jag ska kunna hitta ip till skolans servrar utan att veta något om dem.. tänker inte posta skolans namn eftersom att jag vill leka med deras server själv ett tag före jag lägger ut den.
Skulle uppskattas med lite hjälp i frågan...
Stavfel är min grej!
Mod får gärna byta rubrik kunde inte komma på en bättre än att jag behöver hjälp och tipps hur jag kan hitta ip adressen