2009-05-27, 18:37
Medlem
Euthanatics avatar
Tjena!

Enkelt sammanfattat då!

Ska resa till Grekland, kommer antagligen flänga runt på de flesta öarna. Så:

* Hur ser narkotikalagarna i Grekland ut? Hur pass seriöst är det? Finns de till exempel benso som är lagligt osv lättillgängligt?
* Hur ser tillgängligheten ut? Hur pass hårt ses köp osv? Alltså juridiken i allmänhet kring narkotika.
* Gärna lite av era egna personliga erfarenheter .

Tack på förhand!
2009-05-27, 19:42
Medlem
hcuos avatar
Åker till Grekland om några veckor så då är vi två som undrar.
2009-05-27, 19:55
Medlem
Rogge-s avatar
Juridiken kring narkotika är mycket sträng i grekland.
2009-05-27, 20:10
Medlem
hcuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-
Juridiken kring narkotika är mycket sträng i grekland.

Hur fungerar det i praktiken? Om jag tex traskar runt uppenbarligen påverkad av nåt och stöter på polisen, kommer dom bara låta mig vara eller får man sig en tur till närmast polisstation?
2009-05-27, 20:42
Medlem
Pinkskins avatar
Som turist brukar det inte krävas mycket alls för att snuten ska stoppa in dig. Och just narkotikalagarna är hårdare än i Sverige. Håll dig till öl och vin är mitt råd.
2009-05-27, 20:49
Medlem
hcuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Som turist brukar det inte krävas mycket alls för att snuten ska stoppa in dig. Och just narkotikalagarna är hårdare än i Sverige. Håll dig till öl och vin är mitt råd.

Aah okej, då känns det inte direkt värt att chansa. Får helt enkelt försöka överleva en vecka utan droger
2010-06-14, 18:08
Medlem
alkemisten2s avatar
Kopierar in vad jag skrev i en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av See
Jävligt ovärt att åka dit på röka i grekland. Vi puffade en del senast (fastlandet), gräset vi hade var ganska kast och antagligen samma pris som hemma. Vi fick leta i flera, flera timmar innan någon kunde styra. Sen när vi väl rökte så kunde jag inte slappna av. 5 minus av 5 möjliga.

Jag förstår egentligen vad folk har missuppfattat. Jag känner personligen inte till lagarna men vet eftersom jag bor i Aten själv, att polisen ärligt talat inte bryr sig speciellt mycket alls om du röker på.

Du ska självklart, som alltid, inte göra det öppet på gator. Men jag tänkte precis skriva en tråd och rekommendera lite hur få tag på, osv.

Åk till Omonia om ni vill få tag på VAD som helst - inkluderar även pistoler, tasers, heroin, ecstacy samt kokain.

Kokainet ska vara ok kvalité (alltså bättre än Sverige) av dom jag känner dom tar skiten - men dyr cirka 1000-1600 kr/g.

Hittar man inte Cannabis i Aten är man helt dum i huvudet. Åk till som sagt Omonia men även Exarxia / Exarhia (Uttalas Eksarchia) och gå till den stora parken; Där finns det droger och speciellt CB överallt! Det röks även i parken öppet - precis om folk skjuter horse hejvilt och röker crack öppet i Omonia.

Exarhia är helt säkert att ta sig till, men Omonia skulle vem som helst undvika och definitivt på natten då du har 15 blånegrer som gärna gör vad som helst för att få dina stålar!

Angående pris på CB är det cirka 100-200 kr/ 5 gram för standard, och det är låg kvalitet. Ni ska veta hur otroligt vanligt det är att folk röker på lite då och då, det går att köpa ifrån folk i barer också väldigt lätt. Går man till Exarhia så känner man lukten i luften

Men varningens ord för poliserna; Dom kan, oavsett om du har cannabis på dig eller inte(!!) helt enkelt ta dig till fängelset för skojs skull, påstå lite vad som helst därför att korruptionen är riktigt, riktigt stor. Det är ofta jag blir genomsökt också på jakt efter bomer/knivar eftersom det i centrum ofta är våldsamheter från vänsterextemister!

Angående öarna
Röks det givetvis till och med mer, och tidigare var det i stort sett lagligt speciellt på Kreta. Nu har det (ja det är sant) kommit poliser ner dit från Aten, som inte tar mutor för att hålla käft och helt enkelt är betydligt hårdare på ALLT.

Glöm inte att det i Spanien inte är olagligt någonstans enligt lag med CB för eget bruk!
2010-06-14, 18:29
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkemisten2

Jag förstår egentligen vad folk har missuppfattat. Jag känner personligen inte till lagarna men vet eftersom jag bor i Aten själv, att polisen ärligt talat inte bryr sig speciellt mycket alls om du röker på.

Du ska självklart, som alltid, inte göra det öppet på gator. Men jag tänkte precis skriva en tråd och rekommendera lite hur få tag på, osv.

Åk till Omonia om ni vill få tag på VAD som helst - inkluderar även pistoler, tasers, heroin, ecstacy samt kokain.

Kokainet ska vara ok kvalité (alltså bättre än Sverige) av dom jag känner dom tar skiten - men dyr cirka 1000-1600 kr/g.

Hittar man inte Cannabis i Aten är man helt dum i huvudet. Åk till som sagt Omonia men även Exarxia / Exarhia (Uttalas Eksarchia) och gå till den stora parken; Där finns det droger och speciellt CB överallt! Det röks även i parken öppet - precis om folk skjuter horse hejvilt och röker crack öppet i Omonia.

Exarhia är helt säkert att ta sig till, men Omonia skulle vem som helst undvika och definitivt på natten då du har 15 blånegrer som gärna gör vad som helst för att få dina stålar!

Angående pris på CB är det cirka 100-200 kr/ 5 gram för standard, och det är låg kvalitet. Ni ska veta hur otroligt vanligt det är att folk röker på lite då och då, det går att köpa ifrån folk i barer också väldigt lätt. Går man till Exarhia så känner man lukten i luften

Men varningens ord för poliserna; Dom kan, oavsett om du har cannabis på dig eller inte(!!) helt enkelt ta dig till fängelset för skojs skull, påstå lite vad som helst därför att korruptionen är riktigt, riktigt stor. Det är ofta jag blir genomsökt också på jakt efter bomer/knivar eftersom det i centrum ofta är våldsamheter från vänsterextemister!

Angående öarna
Röks det givetvis till och med mer, och tidigare var det i stort sett lagligt speciellt på Kreta. Nu har det (ja det är sant) kommit poliser ner dit från Aten, som inte tar mutor för att hålla käft och helt enkelt är betydligt hårdare på ALLT.

Glöm inte att det i Spanien inte är olagligt någonstans enligt lag med CB för eget bruk!

Låter som det blir Spanien för min del nästa resa också då
2010-06-15, 00:28
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adk
Låter som det blir Spanien för min del nästa resa också då
det med spanien visste jag faktiskt inte...

fan va värt!
2019-10-18, 18:13
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkemisten2

Angående öarna

Rätt gammal tråd så uppar den lite då jag flyttar till Grekland, Aten imorgon för ett börja jobba där.

Hur ser det ut idag? Bor du kvar där? Hur ser priserna ut idag och hur är kvalitén? Några nya ställen man bör besöka istället för den där parken?
2019-10-18, 18:42
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Vad kan jag handla i land X (Den stora tråden om att köpa droger i olika länder /mod) /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in