2009-05-27, 18:21
Medlem
Frsker febrilt leta efter svar p denna frga, men finner intet. Det r s att jag inte kan komma in i Windows (XP) efter en defragmentering. Har aldrig behvt lsenord innan men nu kommer jag till den sidan som visar anvndare. Jag klickar p mitt namn och den loggar in fr att direkt logga ut igen. Skumt.

Jag har frskt att logga in som administratr och i felskert lge, men samma problem kvarstr. Jag kommer inte in i windows. Vad skall jag gra? Har rtt mkt arbete p den datorn som jag vill komma t, s det gr inte att rensa datorn och installera om. Har ej heller orginalskivan d jag kpt datorn installerad och klar.

Har ngon nn aning om detta problem? Tack p frhand...
Citera
2009-05-27, 18:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar med att gra en reperation av operativsystemet.
Citera
2009-05-27, 18:42
Medlem
Sorry... men hur gr jag det? I det lget jag r i nu?
Citera
2009-05-27, 18:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Se till att datorn r installd p att boota frn din DVD/CD.

Boota med din Windows XP-skiva

Tryck INTE "R" fr att komma till 'Recovery console'. G vidare och acceptera avtalet med "F8".

Markera din Windows-installation och tryck "R". Du kommer nu f en ny frsh installation, men ha kvar alla dina trevliga filer och mnga av dina frra instllningar.
Citera
2009-05-28, 18:02
Medlem
Tyvrr har jag ju inte XP-skivan, d den redan var installerad p datorn d jag kpte den. Om jag nu laddar hem en version av XP, gr den att gra detta med? Eller behver jag den installations-cdn fr det xp som finns i datorn nu?

Frlt om det r enkla frgor, men r som sagt en nybrjare. Tack igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in