2007-02-10, 01:58
Medlem
plask_boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber3000
För det första...alla som ha skrivit i denna tråd är under 18, med något undantag, inte för att jag bryr mig men endå... och för det andra, kan ni något om datorer så borde ni klara att cracka det. :P lycka till!

Flera undantag än du tror.

Citat:
Ursprungligen postat av andeen
Har hört detta att om en person köper botten så kan alla använda den.

Ni behöver bara samma MAC-address som den första datorn hade =)

vet ej om det funkar men Highlvlsen på Antica säger det

Det där var intressant.

MAC adress byter man såhär för er som inte vet:

Kontrollpanelen->Nätverksanslutningar->Högerklicka på Anslutning till lokalt nätverk och in på "egenskaper".

Under "Anslut med" borde det stå nätverkskortets namn, klicka konfiguera där. Gå vidare till avancerat och välj "network adress". Klicka i "värde" och skapa samma adress som på datorn med NG tibiabot.

Fungerar detta tror ni? =/

Citat:
Ursprungligen postat av H3nkis
Låter mycket möjligt.
När jag byter ip så ändrar jag mac-adress och då byts min hardware-print så botten slutar fungera. Men såfort jag byter tillbaka till andra mac-adressen så fungerar allt igen. Så hardware printen kanske genereras av mac-adressen?

Ja det verkar så. Någon som har tid att prova?
Citera
2007-02-10, 07:15
Medlem
plask_boys avatar
Testade på ange samma serial på en annan dator där jag anget samma mac-adress precis, det fungerade dessvärre inte...
Citera
2007-02-10, 14:09
Medlem
cyber3000s avatar
testade

Jag testade att få igång det igår... satt i 3 timmar till slut så fick jag till det men den ar jävulsk.. lite senare när jag var hemma, gjorde det första hos en kompis... så funkad det inte... det blev att NG inte svarar så otroligt irriterande.. ska försöka igen lite senare
Citera
2007-05-14, 17:38
Medlem
TuXIs avatar
Tråd tillbaka.
Varsågod att börja diskutera.

/mod
Citera
2007-05-14, 18:17
Medlem
µTorrents avatar
Nu väntar vi bara att användaren Guno ska förklara mer ingående om hur han gjorde!

http://flashback.info/showpost.php?p=7125066&postcount=9

Citera
2007-05-23, 17:50
Medlem
rostigcykels avatar
seriöst köp de.. 70kr för livstids användning.. Ni kan nog lägg undan en sådär 70kr annars fattar ja inte ens hur ni kommer in på denna sidan
Citera
2007-05-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3nkis
Låter mycket möjligt.
När jag byter ip så ändrar jag mac-adress och då byts min hardware-print så botten slutar fungera. Men såfort jag byter tillbaka till andra mac-adressen så fungerar allt igen. Så hardware printen kanske genereras av mac-adressen?

Denna Tibia NG använder sig av ett Armadillo skydd. Lyckas någon kommer på hur man crackar, eller generar en kod för Armadillo, kommer Tibia NG i princip att fungera. Hur som helst, det har med MAC-Adressen att göra, men Armadillo har andra funktioner, som att använda CPU, MINNE, HÅRDDISK och all möjlig hårdvara i datorn för att skapa ett unikt hardware fingerprint (hence the name) så även om ni ändrar MAC-Adressen, kommer ni få ett nytt unikt hardwareprint, men ändra t.ex. Minnet, så får du även ett nytt hardware print, för att göra det så säker som möjligt.

Försökte förklara så gott jag kunde. :P
Citera
2007-06-29, 21:56
Medlem
"Guno" haru tänkt att förklara hur du gjorde då?
Citera
2007-06-29, 22:12
Medlem
http://thepiratebay.org/tor/3667535/Registrerade_Tibia_Bot_NG

Hittade den där guiden på piratebay för ett tag sen och konstigt nog funkade det för mig.
Citera
2007-07-04, 20:32
Medlem
ZoiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tathar
http://thepiratebay.org/tor/3667535/Registrerade_Tibia_Bot_NG

Hittade den där guiden på piratebay för ett tag sen och konstigt nog funkade det för mig.

Funkar ej på de nyare versionsen...

Edit: I vilket fall inte för mig
Citera
2007-07-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZoiD
Funkar ej på de nyare versionsen...

Edit: I vilket fall inte för mig

testa på någon gammal version, sen uppdaterar du till senaste.
Citera
2007-07-04, 20:36
Medlem
ZoiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tathar
testa på någon gammal version, sen uppdaterar du till senaste.

Funkade de för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in