Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-14, 11:54
Citat:
Ursprungligen postat av Gatts
ååh jag saknar den gamla goda tiden på tibia. Känslan att lira seriöst på sin paladin och hunta GS i POH. och jävlar vilken frustration det var att dö...

aja... jag hade lätt varit på om man hade kunnat lira på mac os.

btw någon som vet om det går att ordna? ;P

Du köper parallells alternativt laddar ber bootcamp, sen köper du en billig windowslicens, installerar windows på bootcamp eller parallels och sen är det bara att installerea tibia på din Windows-partition!

dyrt och krångligt bara för att få köra ett gratisspel, Cip-Soft borde skärpa sig!

källa: http://forum.macworld.se/lofiversion/index.php/t58769.html

P.S.. ANVÄND GOOGLE! En av de första sakerna som ploppar upp när man skriver in "Play Tibia" är "Play Tibia on Mac"..

Källa2: http://www.99.se/allt-om-spel/88202-tibia.html

Eller helt enkelt: http://tibia.looki.de/forum/archive/index.php/t-102548.html
Skrota Mac för att det är GAY
Senast redigerad av N1rium 2009-06-14 kl. 11:58.
Citera
2009-06-14, 12:02
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatts
ååh jag saknar den gamla goda tiden på tibia. Känslan att lira seriöst på sin paladin och hunta GS i POH. och jävlar vilken frustration det var att dö...
Pricis! Jag klarar inte av Tibia pga att man förlorar så jävla mycket när man dör. hade grindat i veckor för att köpa mitt fucking firesword som jag sen forlorade samma dag jag fått.
Citera
2009-06-14, 14:30
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Pricis! Jag klarar inte av Tibia pga att man förlorar så jävla mycket när man dör. hade grindat i veckor för att köpa mitt fucking firesword som jag sen forlorade samma dag jag fått.

Det är iofs det som är bra.. Rädslan av att dö. Inget WoW där du dör -> springer -> 100% återupplevnad.. vad är det för BS?!

Det är ju inte som att man ger sig på 10st biffar för att man vet att om man blir nedspöad mår man ändå bara bra efter en liten joggingtur. Men att man istället ger fan i dom och kutar för att rädda sitt egna liv, samt sin plånbok kanske?
Citera
2009-06-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo

Det är Tibia och vad som gör det så jävla otroligt roligt att spela spelet, pga att det är så jävla farligt att DÖ så man får upp pulsen!
Citera
2009-06-14, 19:54
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armyofpeasants
Det är Tibia och vad som gör det så jävla otroligt roligt att spela spelet, pga att det är så jävla farligt att DÖ så man får upp pulsen!
Man dör ej, om man ej lirar något.

Citera
2009-06-14, 20:39
Medlem
MastaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armyofpeasants

tibia suger om man inte fattar vad man ska göra och kollar bara på grafiken, men om man fastnar för tibia så är det svårt att sluta, spelglädjen är på topp, iaf när man inte DÖR
Citera
2009-06-14, 21:56
Medlem
Tarmtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MastaZ
tibia suger om man inte fattar vad man ska göra och kollar bara på grafiken, men om man fastnar för tibia så är det svårt att sluta, spelglädjen är på topp, iaf när man inte DÖR
Grafiken är fan svinskön.
Citera
2009-06-14, 22:24
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmtomten
Grafiken är fan svinskön.
en del av charmen helt enkelt
Citera
2009-06-15, 00:01
Medlem
MastaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
en del av charmen helt enkelt

ja fan, blir bara snyggare o snyggare, kan nog inte påstå att grafiken var så "fin" för 5 år sedan , men nu har dom ju fixat mera texturer och detaljer vilket är as-snyggt
Citera
2009-06-15, 12:04
Medlem
Invite Fat Pro Bolander!

Lirar knight på Xerena - finns i thais om någon är sugen på att göra grupp
Citera
2009-06-15, 16:24
Medlem
Labaratas avatar
Har precis börjat på Xerena, heter Di Herbalist.

Ni som spelar får gärna skicka ett meddelande när ni är inne
Citera
2009-06-16, 00:54
Bannlyst
Jag har börjat lira på kul nu med

Heter Herbaliste på Xerena

Med inspiration av Labarata
Senast redigerad av RazER__ 2009-06-16 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in