2012-10-07, 13:23
Medlem
Fangfaces avatar
Mitt problem: Jag har plockat bort en person som jag inte vill ha med att göra längre från mina vänner. Jag har raderat all internet-historik, och kört med cc-cleaner. När jag söker efter personer så kommer hennes namn upp som första alternativ bara jag skriver in första bokstaven i förnamnet eller efternamnet. Spelar ingen roll att jag har flera vänner som börjar på samma namn, hon kommer upp först ändå.
Varför, och hur åtgärdar jag?
Citera
2012-10-07, 22:42
Medlem
En fråga som kanske kan te sig konstig: Går det att hindra en person man har som vän på Facebook från att posta t.ex. en bild på min tidslinje? Jag inser att det kanske är enklast att bara ta bort personen som vän men det vill jag inte, utan bara hindra personen från att posta på min tidslinje. Så, går det? Har Googlat och sökt här men utan resultat...
Citera
2012-10-08, 14:48
Medlem
http://www.facebook-faq.se/facebook_guide/facebook_guide_vanner.htm

Citat:
Förslag
Facebook föreslår också gärna personer som de tror att du kanske kan ha någon koppling till. De matchar dina uppgifter i din profil mot andra användare, t.ex. personer som gått på samma skola under samma tidpunkt. Har du redan några vänner så kan det även vara vänner till dina vänner som dyker upp som förslag.

Jag får inte upp några vänförslag, funktionen verkar inte fungera, trots att det är aktiverat.

Hur löser jag det?
Senast redigerad av kundvagnen 2012-10-08 kl. 14:51.
Citera
2012-10-09, 22:19
Medlem
Pajmannen90s avatar
Facebook har börjat strula för mej nu ikväll, den laddar inte sidan, har testat alla webbläsare jag har men samma på alla, dock funkar alla andra sidor bra som jag går in på, bara jag som har detta problem?
Citera
2012-10-09, 23:17
Medlem
Vet inte om det här har varit uppe tidigare men en FaceBook-vän påstår att hon kan se att jag att jag läser (eller går in på) meddelandet hon har skickat till mig. Stämmer det? Och isf hur?
Citera
2012-10-09, 23:48
Medlem
kirrem4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco
Vet inte om det här har varit uppe tidigare men en FaceBook-vän påstår att hon kan se att jag att jag läser (eller går in på) meddelandet hon har skickat till mig. Stämmer det? Och isf hur?
När jag skrivit något kommer det upp för mig iaf tex "Visat 23:45" när mottagaren öppnade chattrutan för att se vad jag skrivit.
Citera
2012-10-10, 12:21
Medlem
Kingandaces avatar
Ändrade relationsstatus igår på min facebook från singel till i ett förhållande. Har haft förhållandet ett tag nu utan att ändrat relationsstatus på facebook. Därför tog jag bort inlägget/nyheten om att jag hade ändrat relationsstatus, då det inte är något nytt liksom.
Nu fortsätter det dock ösa in like's på relationsstatus-inlägget, men när jag ska gå in på inlägget för att se vilka som like'at/kommenterat så står det "Sidan du sökte hittades inte".
Mina vänner kan alltså se, like'a & kommentera inlägget, men jag kommer inte åt det.
Hur ska jag göra för att komma åt inlägget?
Citera
2012-10-10, 13:38
Medlem
Kurtfans avatar
Hur många vänner ska man idagens samhälle ha för att bli accepterad? Enligt facebook har jag inte tillräckligt med vänner då det till höger om mitt namn står "hitta vänner" när jag är inloggad. Sedan får jag tips till höger hela tiden om personer som facebook tydligen vill att jag ska bli vän med.

Jag menar, hur många är det som verkligen har mer än 77 vänner? (riktiga vänner)

Om någon vet något sätt att ta bort så man inte får väntips så är det uppskattat.
Citera
2012-10-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirrem4n
När jag skrivit något kommer det upp för mig iaf tex "Visat 23:45" när mottagaren öppnade chattrutan för att se vad jag skrivit.

Jag menar inte chatten utan meddelanden. Hon undrade varför jag inte svarade på hennes meddelande eftersom hon kunde se att jag hade läst det flera gånger. Jag kan inte se om hon har läst det jag har skrivit till henne. Eller jag tror inte att jag kan, men det kanske går?
Citera
2012-10-10, 16:46
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco
Jag menar inte chatten utan meddelanden. Hon undrade varför jag inte svarade på hennes meddelande eftersom hon kunde se att jag hade läst det flera gånger. Jag kan inte se om hon har läst det jag har skrivit till henne. Eller jag tror inte att jag kan, men det kanske går?
Chatt och Meddelande är samma sak idag.
Därför folk klagar på att de tror meddelanden som andra skrivit öppet på deras wall är privata.
Senast redigerad av Andreasvb 2012-10-10 kl. 16:48.
Citera
2012-10-10, 20:05
Medlem
Tjena.

Om man (RENT HYPOTETISKT) skulle ha blivit hackad på både sitt Facebook-konto och sin mail kopplad till detta kontot samtidigt, och det skulle visa sig att hackern satt på ett publikt nätverk (te.x ett skolnätverk). Då kommer det ju stå skolans IP-adress och då sitter man lite fast om man försöker få tag på förövaren. Men loggar facebook Mac adresser eller går det på något annat sätt få tag på den specifika datorn som gjorde detta? (Loggade in på et facebook konto, laddade upp bilder och skrev text samt byttelösenord)

Tacksam för svar
Citera
2012-10-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Chatt och Meddelande är samma sak idag.
Därför folk klagar på att de tror meddelanden som andra skrivit öppet på deras wall är privata.
Nu hänger jag inte alls med. Jag pratar om privata meddelanden, inte nåt som nån skriver på min wall. 3:e länken från vänster längst upp. Först FB-loggan, sen Vänförfrågningar och sen Meddelande. Dessa är väl privata?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in