2011-09-21, 14:00
Medlem
pernil90s avatar
News feeden verkar ha fått sig en omgörning. Läste lite om det men jag tycker det är ganska oklart. Om jag inte ändrar någonting, kommer jag då se alla mina vänners statusuppdateringar?
Citera
2011-09-21, 15:01
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Hur fan i helvete rensar man alla ens meddelanden?! Jag vill inte att allt jag skriver ska lagras i en ful jävla logg som alla som facerape'ar kan läsa.
Allt man kan göra är självklart värdelöst, jävla "Arkivera", vad FAAAAN ÄR DELEEEETEEEE!!!!????
Citera
2011-09-21, 15:20
Medlem
Nån som vet hur man gör så att man bara kan se folk som är online i rutan till vänster? Har hela tiden massa som är offline...
Citera
2011-09-21, 15:45
Medlem
Jag gillar inte den nya uppdateringen. Innan tror jag det fanns något som heter "Most recent".
På home för att se allas recent updates.

Alltså se poster nyligen postade i fallande ordning. Har dom tagit bort det?
Citera
2011-09-21, 15:54
Medlem
Mr.Kanakes avatar
Vad fan är det dom har gjort med nyhetsflödet? Jag vill inte se några jävla toppnyheter. Jag vill helt enkelt se vad dom skrev senast och inte behöva skrolla ner hur långt som helst för att börja se vad dom har uppdaterat nyligen. finns det något sätt att få bort toppnyheterna helt och hållet, eller är det helt kört?
Citera
2011-09-21, 15:58
Bannlyst
Fan ska man göra om man inte fått uppdateringen av Facebook?
Citera
2011-09-21, 16:34
Medlem
Jag har två frågor:

1. Jag fick idag en händelse som jag aldrig fått innan, den ligger under "logg" och heter "behöver granskas". När jag trycker på den så kommer det upp ett medelande från en vän jag har som jag inte känner så väl där det står "VÄN har sagt att ni bor i Göteborg, Sweden" Sen kan jag acceptera ja eller nej. Vad är detta? Jag känner inte denna person så väl så vad handlar det om?

2. Jag avskyr när facebook "loggar in" på många andra sidor över internet. Kan man ställa in så att facebook inte ska interagera med något övrigt jag surfar på?
Citera
2011-09-21, 16:47
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Hur fan i helvete rensar man alla ens meddelanden?! Jag vill inte att allt jag skriver ska lagras i en ful jävla logg som alla som facerape'ar kan läsa.
Allt man kan göra är självklart värdelöst, jävla "Arkivera", vad FAAAAN ÄR DELEEEETEEEE!!!!????

Du går in och öppnar det meddelande du vill radera. Sen är det två rutor högst upp, en där det står MEDDELANDE och en där det står HÄNDELSER. Tryck på HÄNDELSER. Då kommer det upp olika alternativ för meddelandet. Om du vill arkivera eller radera. Klicka radera och då kan du välja om du vill radera enstaka meddelanden eller om du vill radera alla meddelanden från den personen vars meddelande du öppnat.
Citera
2011-09-21, 16:55
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejohoo
Jag har två frågor:

1. Jag fick idag en händelse som jag aldrig fått innan, den ligger under "logg" och heter "behöver granskas". När jag trycker på den så kommer det upp ett medelande från en vän jag har som jag inte känner så väl där det står "VÄN har sagt att ni bor i Göteborg, Sweden" Sen kan jag acceptera ja eller nej. Vad är detta? Jag känner inte denna person så väl så vad handlar det om?

2. Jag avskyr när facebook "loggar in" på många andra sidor över internet. Kan man ställa in så att facebook inte ska interagera med något övrigt jag surfar på?

Fråga 1: Det är något nytt. När dina vänner ska göra sina nya listor ( som också är något nytt) så kan man välja att göra listor efter var folk bor, var de jobbar, osv. Varje gång någon anger att du bor i Göteborg, så måste du godkänna det eller ignorera . Inget konstigt egentligen men det är irriterande med alla dessa uppdateringar som facebook håller på med, eftersom de ändrar till det sämre, tycker jag.

Fråga 2: Gå in på Konto, sekretessinställningar och sedan applikationer och webbplatser och redigera inställningar för dessa. Där finns sedan alla inställningar för hur du samverkar med andra och med olika webbplatser, osv.
Citera
2011-09-21, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Fråga 1: Det är något nytt. När dina vänner ska göra sina nya listor ( som också är något nytt) så kan man välja att göra listor efter var folk bor, var de jobbar, osv. Varje gång någon anger att du bor i Göteborg, så måste du godkänna det eller ignorera . Inget konstigt egentligen men det är irriterande med alla dessa uppdateringar som facebook håller på med, eftersom de ändrar till det sämre, tycker jag.

Fråga 2: Gå in på Konto, sekretessinställningar och sedan applikationer och webbplatser och redigera inställningar för dessa. Där finns sedan alla inställningar för hur du samverkar med andra och med olika webbplatser, osv.

Vad är detta för listor? Så jag kan bara ignorera dessa medelanden?
Citera
2011-09-21, 17:19
Medlem
När man är inne på sin egen profil, så kan man ju se 10 vänner som man har till vänster om loggen. Är dessa 10 vännerna helt random utvalda som exempel, eller finns det någon bakgrund till att just dom är utvalda?
Citera
2011-09-21, 17:34
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejohoo
Vad är detta för listor? Så jag kan bara ignorera dessa medelanden?

Ja, du kan ignorera dem. Det är som sagt något nytt facebook börjat med. Man ska lista in sina vänner i olika listor. T.ex. familj, nära vänner, bekanta, arbetskamrater, personer som bor på samma ort, osv. De du lägger i bekanta-listan kommer du inte att se lika mycket uppdateringar ifrån, osv. Just när någon lägger dig i en lista för orten du bor på eller vilken arbetsplats du har, så får du ett meddelande där du ska godkänna eller ignorera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in