Citat:
Ursprungligen postat av hejohoo
Jag har två frågor:
1. Jag fick idag en händelse som jag aldrig fått innan, den ligger under "logg" och heter "behöver granskas". När jag trycker på den så kommer det upp ett medelande från en vän jag har som jag inte känner så väl där det står "VÄN har sagt att ni bor i Göteborg, Sweden" Sen kan jag acceptera ja eller nej. Vad är detta? Jag känner inte denna person så väl så vad handlar det om?
2. Jag avskyr när facebook "loggar in" på många andra sidor över internet. Kan man ställa in så att facebook inte ska interagera med något övrigt jag surfar på?
Fråga 1: Det är något nytt. När dina vänner ska göra sina nya listor ( som också är något nytt) så kan man välja att göra listor efter var folk bor, var de jobbar, osv. Varje gång någon anger att du bor i Göteborg, så måste du godkänna det eller ignorera . Inget konstigt egentligen men det är irriterande med alla dessa uppdateringar som facebook håller på med, eftersom de ändrar till det sämre, tycker jag.
Fråga 2: Gå in på Konto, sekretessinställningar och sedan applikationer och webbplatser och redigera inställningar för dessa. Där finns sedan alla inställningar för hur du samverkar med andra och med olika webbplatser, osv.