2011-04-28, 10:38
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Antal nya foton sedan ditt senaste besök kanske?
nope
på min egen profil står det 48! kolla din du
Senast redigerad av autostoperka 2011-04-28 kl. 10:41.
Citera
2011-04-28, 10:59
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
nope
på min egen profil står det 48! kolla din du

Mitt antal stämde nästan exakt mot det antal bilder jag har i alla mina album. Inklusive de taggade bilderna då. Jag har ett 40-tal bilder som jag vet att jag inte klickat på och kollat på än, mycket eftersom de är taggade. Och dom där parenteserna rent generellt brukar innebära "ny objekt".

Om teorin stämmer så innebär det att du har 48 bilder du inte kollat på själv i ditt album - och med "kollat på" menar jag "klickat på bilden".

Weird? Kanske.
Citera
2011-04-28, 11:55
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Mitt antal stämde nästan exakt mot det antal bilder jag har i alla mina album. Inklusive de taggade bilderna då. Jag har ett 40-tal bilder som jag vet att jag inte klickat på och kollat på än, mycket eftersom de är taggade. Och dom där parenteserna rent generellt brukar innebära "ny objekt".

Om teorin stämmer så innebär det att du har 48 bilder du inte kollat på själv i ditt album - och med "kollat på" menar jag "klickat på bilden".

Weird? Kanske.
japp!

kollade lite runt
verkar som det är antal bilder jag är TAGGAD i
Citera
2011-04-28, 20:15
Bannlyst
Jag vill byta min mellannamn. Men problemet är att Facebook säger att jag redan har gjort det för många gånger (2). Det roliga är att vissa av mina kompisar byter stup i kvarten och då säger FB inget om det.

Jag kan bara byta min alternativa namn, men det visas bara på profilen.
Citera
2011-04-28, 21:16
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
japp!

kollade lite runt
verkar som det är antal bilder jag är TAGGAD i

Stämmer bra.
Citera
2011-04-28, 21:43
Bannlyst
Är det vanligt att få upp meddelandet "Ditt konto är inte tillgängligt för tillfället på grund av webbplatsunderhåll. Det bör vara tillgängligt igen inom några timmar. Vi beklagar eventuella problem som detta orsakar." 3-4 gånger per vecka och där med inte kunna logga in?
Citera
2011-04-28, 21:48
Medlem
Lannemauers avatar
Har ett mycket störande problem!

jag har inte läst tråden så vet inte om frågan redan är ställd.

Idag så har jag fått mejl på facebooks meddelande grej, mejlen innehåller all chatthistorik från dom vänner jag har chattat med idag.
sjukt störande då det står att jag fått nytt meddelande varje gång någon chattar med mej.

Någon vänlig själ som har en lösning?
Citera
2011-04-29, 00:42
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lannemauer
Har ett mycket störande problem!

jag har inte läst tråden så vet inte om frågan redan är ställd.

Idag så har jag fått mejl på facebooks meddelande grej, mejlen innehåller all chatthistorik från dom vänner jag har chattat med idag.
sjukt störande då det står att jag fått nytt meddelande varje gång någon chattar med mej.

Någon vänlig själ som har en lösning?

Detta skrev jag några sidor innan, ja..du har inte läst tråden. Ingen fara. Men här kommer svaret

Det är exakt vad det är, en av FB:s nya funktioner. Social Inbox. Och nej, det går inte att stänga av. Vissa har fått det (FB:s variant av beta-testa...vissa slumpvalda får det), bara o acceptera.

https://www.facebook.com/blog.php?post=452288242130
https://www.facebook.com/about/messages/

Finns dessutom hur mycket som helst om det i den här tråden...
Citera
2011-04-29, 01:18
Medlem
Gurrams avatar
Jag måste ha någon konstig inställning i mina notifications.. när jag skriver i någons logg och hon kommenterar mitt inlägg så måste jag gå in på hennes sida för att se vad hon skrivit.. varför får jag inte notifications om det?
Citera
2011-04-29, 03:15
Medlem
Axel von Fersens avatar
Jag skulle behöva rensa eller nollställa de förslag som kommer upp i sökfältet överst på Facebook. Har tidigare varit inne en hel del på en sida för att och nu kommer den upp överst som förslag när jag trycker på vilken som helst av de sju begynnelsebokstäverna i dess namn. Stör mig som fan på detta på nu och vill att det rensas, så att när jag klickar på "D" så kommer andra förslag upp.

Detta är kopplat till mitt konto, och ingen specifik inställning i webläsaren då det är samma oavsett vilken dator eller webläsare jag använder.
Citera
2011-04-29, 09:45
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurram
Jag måste ha någon konstig inställning i mina notifications.. när jag skriver i någons logg och hon kommenterar mitt inlägg så måste jag gå in på hennes sida för att se vad hon skrivit.. varför får jag inte notifications om det?
http://www.facebook.com/editaccount.php?notifications

Gå under "Loggkommentarer"
Boka för: "Kommenterar en logghändelse efter dig"
Citera
2011-04-29, 09:47
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel von Fersen
Jag skulle behöva rensa eller nollställa de förslag som kommer upp i sökfältet överst på Facebook. Har tidigare varit inne en hel del på en sida för att och nu kommer den upp överst som förslag när jag trycker på vilken som helst av de sju begynnelsebokstäverna i dess namn. Stör mig som fan på detta på nu och vill att det rensas, så att när jag klickar på "D" så kommer andra förslag upp.

Detta är kopplat till mitt konto, och ingen specifik inställning i webläsaren då det är samma oavsett vilken dator eller webläsare jag använder.
Sökfunktion i FB fungerar så, kommer ihåg senaste personer/sökningar du gjort, det kommer att "glömmas" med tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in