2022-01-01, 01:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Folk som inte ens kommenterar att man tagit bort dem på facebook är konstiga. Tagit bort minst 25 stycken som man varit vän med men som aldrig kommenterat. Väldigt onödigt va vän med nån som ej kommenterar! Taskigt taskigt

Var skulle de kommentera någonstans, när du har tagit bort dem?

Menar du att du har en helt öppen Facebook, där vem som helst kan kommenentera? Eller är det folk du känner IRL? Ni fortsätter umgås som vanligt, och de nämner inte att du tagit bort dem? Eller hur menar du?

Sådana här saker handlar ofta om att man inte vill tappa ansiktet. Att man inte säger något, för att man inte vill visa hur sårad man blev. Eller så är du så likgiltig för dem, att de inte ens har märkt att du har tagit bort dem.
Citera
2022-01-01, 17:58
Medlem
Citat:
Folk som inte ens kommenterar att man tagit bort dem på facebook är konstiga. Tagit bort minst 25 stycken som man varit vän med men som aldrig kommenterat. Väldigt onödigt va vän med nån som ej kommenterar! Taskigt taskigt

Räknas vänskap i kommentarer alltså?

Och som tidigare sa, hur ska de kommentera om du tagit bort dom?

Eller varför skulle de ens vilja kommentera, vem vill prata med nån som inte vill vara vän med en själv?

Eller mycket möjligt har de inte ens märkt att du tagit bort dom, för alla tar inte Facebook på blodigt allvar.
Citera
2022-01-01, 18:16
Medlem
Citat:
Jag har tagit bort flera hundra och väntar fortfarande på att första personen ska nämna det.

Personligen gissar jag på att det aldrig kommer hända.
Citera
2022-01-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leopard315
Jag har blivit hackad på facebook och har verkligen provat allt. Är det någon som kan hjälpa mig?

På vilket sätt har du blivit hackad och vad behöver du hjälp med? har du valt en återställningsmejl? Det finns ett alternativ "jag har blivit hackad" om du inte har säkerhetsfrågor får du flertalet frågor som du ska besvara och du kanske får återställningshjälp då. Utan mer specifik information från din sida är det svårt att hjälpa. Börja med att trycka på att jag har glömt lösenordet och ta det därifrån.
Citera
2022-01-01, 23:36
Medlem
Egentligen handlar allt om förtal. Den människan som har hackat mig vill verkligen mig illa. Hen har sparat ner ALLA konversationer och skickat vidare and yes I am sure. En kontakta mig och berätta att hon fick de skickat. Jag har inte skickat nått men jag kan inte bevisa det. Jag har tryck på fb kundtjänst hackning, de skickar mig till Irland.o Irland svarar inte. Sveriges Facebooks kontor har stängt ner de låg i Stockholm. Hittat en chatt som är öppen 247 men bara för företag. Sen fick jag kontakt med en som HAR jobbat på fb som säger att det är inprincip omöjligt att kontakta dom. Man kan hitta tre st från USA som jobbar där om man är bra på leta men det hjälpte inte heller. Har polisanmält 10 gånger o fattar att data intrång skiter de i men inte förtal och jag vet att jag är polis anmäld för något jag inte har gjort men kan inte bevisa det. Så känner nån som hackare? Ger upp snart
Citera
2022-01-02, 07:15
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Egentligen handlar allt om förtal. Den människan som har hackat mig vill verkligen mig illa. Har polisanmält 10 gånger o fattar att data intrång skiter de i men inte förtal och jag vet att jag är polis anmäld för något jag inte har gjort men kan inte bevisa det. Så känner nån som hackare? Ger upp snart

Tror att det finns fler än Jag som misstänker att du har fått tillbaka för "gammal ost" eller nåt sånt!
Vad blev du Polisanmäld för? Det framgår inte, så det är kanske därför folk skiter i ditt "problem"!
Citera
2022-01-02, 15:44
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isknack
Jag har tagit bort flera hundra och väntar fortfarande på att första personen ska nämna det.

Personligen gissar jag på att det aldrig kommer hända.
Men du kanske ej träffar dessa personer i real life heller
Citera
2022-01-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Tror att det finns fler än Jag som misstänker att du har fått tillbaka för "gammal ost" eller nåt sånt!
Vad blev du Polisanmäld för? Det framgår inte, så det är kanske därför folk skiter i ditt "problem"!

Sliter i mitt problem. Varför lägger du tid att ens kommentera? Fått tillbaka för att jag går till kyrkan och lever kristet liv som många säger o vill ingen ont mot nån
Citera
2022-01-02, 19:41
Medlem
Citat:
Men du kanske ej träffar dessa personer i real life heller
Inte ofta nej, och de gånger jag gjort det så nämner de inget
Citera
2022-01-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Har du nån teori om hur FB-algoritmen väljer ut de ”sex vänner” (eller nio på desktop) som visas under en väns profil?

Ja lite. Kollade i databasen för FB appen. Och der finns 2 tabeller som var interessante. En som mättade en typ kommunikations score (vem man pratar med) og en interaktions score.

Det ser så ut för mig att når jag får nya vänner förslag av FB. Så är där en höger chans att bli presenterat för personers vänner jag kommunicera mycket med, och som mine vänner kommunicera mycket med.

T.ex min x datede en killa. Jag fick honom som vän förslag, pch va jag kunde se va hans bror och jobbarkompisar. Sen to det uppenbart slut for min x och hennes nya kille och dom förslag försvann utt av förslagene.

Så alltså algoritmen beror vem du kommunicera med, och vem dem du har kontakt med också kommunicera med. Jo mera ma kommunicera jo höger chans har man for att bli presenterat.
Senast redigerad av dfd 2022-01-02 kl. 21:18.
Citera
2022-01-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isknack
Du får reklam baserat på din ålder och vilken stad/land du bor i.

På mobilen kan du använda Frost istället för officiella Facebook-appen
https://f-droid.org/en/packages/com.pitchedapps.frost/

På datorn kan du använda detta tillägg
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/facebook-tracking-removal/
https://chrome.google.com/webstore/detail/tracking-ad-removal-for-f/ldeofbdmhnnocclkaddcnamhbhanaiaj

Åfan, 50+ boendes i sthlm. Får upp jävla massa annonser om att leva med hiv, är det någon hiv-epedemi som går bland gamlingarna här i stan eller?
Citera
2022-01-03, 15:05
Medlem
Citat:
Egentligen handlar allt om förtal. Den människan som har hackat mig vill verkligen mig illa. Hen har sparat ner ALLA konversationer och skickat vidare and yes I am sure. En kontakta mig och berätta att hon fick de skickat. Jag har inte skickat nått men jag kan inte bevisa det. Jag har tryck på fb kundtjänst hackning, de skickar mig till Irland.o Irland svarar inte. Sveriges Facebooks kontor har stängt ner de låg i Stockholm. Hittat en chatt som är öppen 247 men bara för företag. Sen fick jag kontakt med en som HAR jobbat på fb som säger att det är inprincip omöjligt att kontakta dom. Man kan hitta tre st från USA som jobbar där om man är bra på leta men det hjälpte inte heller. Har polisanmält 10 gånger o fattar att data intrång skiter de i men inte förtal och jag vet att jag är polis anmäld för något jag inte har gjort men kan inte bevisa det. Så känner nån som hackare? Ger upp snart

Vad är det du vill ha hjälp med? har du tillgång till din facebook? Byt lösenord och hur du bekräftar att du är du vid liknande fall. har du fått tillbaka inloggningen finns det inte mycket mer att göra. Du har polisanmält men det är ett svårt brott att bevisa vem som gjort det så finns det inte någon stark koppling tror jag inte det kommer leda någonstans.

Har du inte fått tillbaka din facebook så anmäl att du blivit hackad, be dina kompisar göra det med på din användare så kanske den blir spärrad och efter det så får du skicka att du vill ha tillbaka inloggningen. Har du en mejl knyten till din facebook bör de kunna skicka återställningsmelj till den, de bör inte kunnat ändra återställningsmejlen utan att du fått mejl om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in