2003-11-08, 17:07
Medlem
Jag kan inte se att öppen angiveriverksamhet bidrar till bättre stämning på forumet. Tanken kanske ursprungligen är god, men blir nettovärdet positivt? Om möjligt kan man uppmana användare till att höra av sig till admin för tillsägelse av de som inte sköter sig om att de skall skärpa till sig, fast med en given ram med kriterier och sakligt resonemang (+länkar) - som om man skulle fylla i ett formulär ungefär.

På ett öppet sätt blir det givet att det blir tramsigt och osakligt, precis som folks kommentarer på varningar här i avdelningen Svarta Listan. Tyvärr blir det kontentan av det hela eftersom folk känner sig manade att kommentera och bidra med sina åsikter i saken, oavsett om de är sakliga eller ej. Resultatet blir inte konstruktivt tyvärr, inte enligt var jag erfarit här i detta forumet i alla fall.

Nu missade jag instruktionen att man skulle bilda en ny tråd i ämnet istället för att svara i admins tråd, varpå jag fick en varning för mitt inlägg (med samma poäng som ovan) trots att det inte var tramsigt menat.

Seriösa svar är önskvärda!
Citera
2003-11-08, 17:29
Medlem
Mr Testhers avatar
Jag håller med dig Laura! Jag gillar inte heller angiveritråden. Jag tycker faktiskt att det funkat ganska bra som det varit förut med att användare vänt sig till sin moderator om det varit någon tjafsare som förstört en tråd eller så. Mao så bör dessa tips skickas till admin eller moderator via PM!
Citera
2003-11-08, 18:01
Medlem
Asterixs avatar
Annars finns det en knapp som heter Report Post, i varje inlägg. Den är enklast att använda för angiveri.
Citera
2003-11-08, 18:08
Medlem
moles avatar
Citat:
Nu missade jag instruktionen att man skulle bilda en ny tråd i ämnet istället för att svara i admins tråd, varpå jag fick en varning för mitt inlägg (med samma poäng som ovan) trots att det inte var tramsigt menat.

Kul att få varning för att ha missat instruktioner om det nånstanns i tråden
FB börjar likna gammla nazityskland
Högst upp Fuhrern
Sen kommmer Gestapo
I mitten har vi angivarna
Sist ned judarna, dom som "felpostar"- dom jagade

Report post är en kanonfunktion
Eller att ta det privat med admin/mod
Citera
2003-11-08, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Jag kan inte se att öppen angiveriverksamhet bidrar till bättre stämning på forumet. Tanken kanske ursprungligen är god, men blir nettovärdet positivt? Om möjligt kan man uppmana användare till att höra av sig till admin för tillsägelse av de som inte sköter sig om att de skall skärpa till sig, fast med en given ram med kriterier och sakligt resonemang (+länkar) - som om man skulle fylla i ett formulär ungefär.

På ett öppet sätt blir det givet att det blir tramsigt och osakligt, precis som folks kommentarer på varningar här i avdelningen Svarta Listan. Tyvärr blir det kontentan av det hela eftersom folk känner sig manade att kommentera och bidra med sina åsikter i saken, oavsett om de är sakliga eller ej. Resultatet blir inte konstruktivt tyvärr, inte enligt var jag erfarit här i detta forumet i alla fall.

Seriösa svar är önskvärda!

Jag tycker inte att angiveri-tråd är något att föredra. Ta det via moderator istället. Som sagt så mynnar svarta listan ut i att folk börjar kommentera hit och dit och då är avstängningar av nästan samtliga som "debatterat" ett faktum. Jag åkte dit efter att, i angiveri-tråden, länkat till ett par trådar där två användre brutit mot reglerna. När sedan en person hoppade på mig med "ahh sicken råtta du e.. Sånna som du får spö där jag kommer ifrån.. :-p" svarade jag tramsigt och förtjänade en varning. Sedan förklarade jag varför jag angett personerna och det mynnade ut i en varning till och det var inte tramsigt menat.
Regelbrott borde först och främst hittas och bedömas av moderatorer. Är det någon som känner sig kränkt utöver det så borde den personen höra av sig till någon av moderatorerna.
Får jag inte tillbaka min vanliga 202walker så tror jag inte att jag vill vara kvar här längre
Citera
2003-11-08, 18:51
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Kul att få varning för att ha missat instruktioner om det nånstanns i tråden
FB börjar likna gammla nazityskland
Högst upp Fuhrern
Sen kommmer Gestapo
I mitten har vi angivarna
Sist ned judarna, dom som "felpostar"- dom jagade

Report post är en kanonfunktion
Eller att ta det privat med admin/mod

Ett litet påpekande; läser man igenom den första posten i den tråden så står det klart och tydligt att synpunkter skall postas i en annan tråd, det är ignorans att inte läsa igenom den inledande posten om man nu ska posta något och ha synpunkter på vad som står i den.
Citera
2003-11-08, 19:04
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Ett litet påpekande; läser man igenom den första posten i den tråden så står det klart och tydligt att synpunkter skall postas i en annan tråd, det är ignorans att inte läsa igenom den inledande posten om man nu ska posta något och ha synpunkter på vad som står i den.

Nu tar du väl i lite va?, ignorans e det väl knappast. Om du tallar till mig o jag vänder mig om eller börjar prata om annat då e det ignorans
Detta är ett forum som man LÄSER, vem vet folk kanske läser långsamt o glömmer det som var högst upp. Eller så är man distraherad medan man läser, kanske sitter med en unge i knäet.
Huvudsaken är väl att man har nått att säga inte var man säger det
Vad blir kontentan? Att hädanefter måste vi lusläsa var tråd för att inte göra nått misstag?
Laura är mod här o jag antar att hon inte får betalt för det
Vad e tacken?, en varning för post i fel tråd
Ett forum består av användare. Ett forum står o faller med sina användare
Citera
2003-11-08, 19:10
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Nu tar du väl i lite va?, ignorans e det väl knappast. Om du tallar till mig o jag vänder mig om eller börjar prata om annat då e det ignorans
Detta är ett forum som man LÄSER, vem vet folk kanske läser långsamt o glömmer det som var högst upp. Eller så är man distraherad medan man läser, kanske sitter med en unge i knäet.
Huvudsaken är väl att man har nått att säga inte var man säger det
Vad blir kontentan? Att hädanefter måste vi lusläsa var tråd för att inte göra nått misstag?
Laura är mod här o jag antar att hon inte får betalt för det
Vad e tacken?, en varning för post i fel tråd
Ett forum består av användare. Ett forum står o faller med sina användare

Har kanppast påstått att man bör lusläsa varje post, men eftersom tråden är baserad på den första posten så borde det vara en självklarhet att läsa igenom den innan man ger sig in i debatten

Btw Laura är inte mod.

Det jag skrev riktade sig till alla som postade i den tråden, inte bara till Laura.
Citera
2003-11-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Det jag skrev riktade sig till alla som postade i den tråden, inte bara till Laura.

Som sagt, jag missade en detalj i en kontext. Inget illa ment med det (mitt inlägg var dessutom inget trams), men kanske försumligt vilket gott kan resultera i en tillsägelse, men att gå längre än så..?
Citera
2003-11-08, 19:19
Bannlyst
Håller med, denna lista kommer bara att göra saker krångligare, när personer som ogillar varandra börjar anmäla varandra för allt mindre och mindre "övertramp". Angiveri, nej tack.
Citera
2003-11-08, 19:22
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Som sagt, jag missade en detalj i en kontext. Inget illa ment med det (mitt inlägg var dessutom inget trams), men kanske försumligt vilket gott kan resultera i en tillsägelse, men att gå längre än så..?

Sant, jag kan inte tala för admin men jag misstänker att alla idioter (pardon my french) som postade där först och skrev massa nonsen gjorde honom rejält uppgiven,
Citera
2003-11-08, 19:44
Medlem
sysops avatar
Satan vad det är gnälligt.

/OT/
Minns för många år sedan då man gick i skolan och fröken en dag hade en lek på lut. Varje elev fick en identisk lapp med instruktioner typ:

1. Påbörja ej punkt två innan du fått startsignal.
2. Tag i hand med din närmaste kompis
3. Pissa på frökens labrador
4. Lägg av en brakskit
osv

Gissa hur många som läste första punkten när fröken delade ut lapparna och sade att "tävlingen" gick på tid. Ett fåtal hade ganska roligt och bara sitta och titta på sina idioter till kompisar.
/OT/

Jaja, så var det med det. I övrigt tycker jag inte det är mycket att klaga på, kan man inte läsa och förstå en instruktion är det ju bättre att gå ut och ta en öl eller sätta sig och runka eller något annat riktigt simpelt. På tal om öl så kom jag genast att tänka på de tre fyra killarna i stockholm någonstans som drog över en rejält påtänd 35-årig tvåbarnsmamma med motiveringen "Vi visste inte att hon inte vill ha ett gangbang, bli påsatt i arslet och nedsprutat i munnen" "Det är säkert, vi uppfattade nog det som att hon ville" Samma sak här, kan man inte tänka själv på ett normalt mänskligt sätt så finns det ju bara en åtgärd som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in