Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2003-11-08, 15:53
Medlem
Nemesis1s avatar
Vilka droger känner tullhundarna igen doften av?? Känner de igen något annat en det vanliga (cannabis/speed/coke/e/horse)??
Citera
2003-11-08, 17:52
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Terve!

Passa dig noga för att smuggla när d finns tullhundar dom där odjuren känner d mesta, cannabis, hash, tjack, koks och heroin kommer dom edefiinitivt att käna hur väl du än packar in d. jag har åkt på d där odjuren en massa gånger och då har jag typ haft en tröja på mig som jag hashat i dagen innan (tänker finlandsfärjorna nu) ska du fr finland till sverige eller sverige till finland om jag får fråga? och vad planerar du att ta in? handlar kanske inte ens om båtresa här bara tar d för givet...

Hei hei!
Citera
2003-11-08, 18:04
Bannlyst
Jag tror inte själva identifikationen är det som tar längst tid i träning av dem, utan mer metodiken, ordningen och arbetsmoralen. Så gissningsvis tränas det på ett tämligen stort antal substanser. Blir inte förvånad om det är ungefär 20 st. Och kör den bibehållande träningen med jämn växling mellan preparaten.
Citera
2003-11-08, 18:11
Awaiting Email Confirmation
duvas avatar
Ring sollefteohundskola å fråga.
Tror det är ända stället i sverige som tränar hundar att hitta för staten ej tillåtna prep.
Eller ännu bättre, åk dit, sno med dig allt godis och bränn ner skolan.

//Duva
Citera
2003-11-08, 18:13
Medlem
moles avatar
Hundarna är tränade i att sniffa upp ALL narkotika
Dom uppdateras hela tiden för att inte tappa stinget, ung. som ett antivirusprogram
Citera
2003-11-08, 18:54
Medlem
Borde man inte komma doppa påsen i t.ex ammoniak, det borde dom väl ändå inte kunna lukta igenom?
Citera
2003-11-08, 19:03
Tjena..

Jag kan rekommendera konservburkar (med gummiring) och rena kläder. Det fungerar.

Men det finns hundar som är odugliga.. Jag har varit med om att gå genom tullen med femtio gram röka fasttejpat på låret utan att hunden reagerade.. Men jag har också åkt dit..
Det måste ha varit en "blind"-hund för att göra folk nervösa den gången..

Men konservburkar fungerar fint. Gäller bara att inte se nervös ut..

2047
Citera
2003-11-08, 21:15
Medlem
Nemesis1s avatar
Tack för tipsen och informationen, men vad jag ville veta var om vilka droger de känner igen... Jag vill minnas att :rza: eller 2047 sa något om att de inte kände igen LSD t.ex... Och hur är det med Fentanyl (det är till Ryssland jag skall resa om jag skall smuggla), eftersom det är en relativt ny drog och den är så väldigt liten så kanske de inte känner av den heller... Nån som vet??
Citera
2003-11-08, 22:05
Gokväll!

Och hur är det med Fentanyl (det är till Ryssland jag skall resa om jag skall smuggla), eftersom det är en relativt ny drog och den är så väldigt liten så kanske de inte känner av den heller
-----------
Jag kan inte tänka mig att jag har sagt något om lsd.. Jag har ingen aning om hundarna känner av det - men jag kan tänka mig att de har svårt för att lära sig det..
Vad gäller fentanyl så sa dom på tv'n (tv3 hade ett repportage om smugglingen från ryssland, insider på trean var det - för ett par veckor sen) att tullarna inte hade kapacitet att stoppa smugglingen utan tipps från mottagare/allmänheten..

Hundarna är inte tränade för att stoppa fentanyl och eftersom mängderna som smugglas är så små, så är det ganska lätt att få med sig tex en femma till sverige.. En femma lär räcka jävligt långt enligt vad jag läst..

Ha de bra,
2047
Citera
2003-11-08, 23:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Det var .:RzA:. som sa det där om LSD, jag kollade upp saken... Skulle ändå vara kul att få det bekräftat av någon annan att tullhundarna inte känner igen LSD...
Citera
2003-11-09, 21:57
Medlem
Lsd

Som jag förstått det går ej rent Lsd att lukta sig till men det är ytterst ovanligt att man får det helt rent Lsd. Utblandningsämnen i form av centralstimulativa och liknade tar hundarna direkt.
Citera
2003-11-10, 14:27
Medlem
Nemesis1s avatar
Låter knivigt, vad dumt att blanda slå ut LSD med ämnen som byrackorna känner igen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in