Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-24, 21:09
  #1
Medlem
Lill-Einars avatar
Har hört att en man ska ha blivit utsatt för en överfallsvåldtäkt av två män i Karlstad natten till idag. Har ej sett något i media. Någon som vet något?
Citera
2009-05-24, 21:16
  #2
Medlem
Lill-Einars avatar
Vem vet.
Kan det vara det här fast journalisten utgår från at det alltid är en kvinna:
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Va...nd-090524.aspx
Citera
2009-05-24, 21:24
  #3
Medlem
Varför sån sarkasm när det handlar om en man som blivit våldtagen av två män?
Det är väl ingen skillnad gentemot när det är en kvinna som blivit det?
Citera
2009-05-24, 21:31
  #4
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorlaco
Varför sån sarkasm när det handlar om en man som blivit våldtagen av två män?
Det är väl ingen skillnad gentemot när det är en kvinna som blivit det?

Håller med.

Skillnaden består i könsrollerna. Män lär sig att de aldrig får vara svaga, utsatta, offer. Därför är det säkrast att skratta om en man blir våldtagen, eftersom han då har misslyckats med att vara det ointagliga fort som en man ska vara, och bestraffats med att bli behandlad som en kvinna.
Det är säkrast att skratta, för att visa hur ointaglig och osårbar man själv är.

Brist på empati och solidaritet.
Skäms.
Citera
2009-05-24, 21:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Håller med.

Skillnaden består i könsrollerna. Män lär sig att de aldrig får vara svaga, utsatta, offer. Därför är det säkrast att skratta om en man blir våldtagen, eftersom han då har misslyckats med att vara det ointagliga fort som en man ska vara, och bestraffats med att bli behandlad som en kvinna.
Det är säkrast att skratta, för att visa hur ointaglig och osårbar man själv är.

Brist på empati och solidaritet.
Skäms.

Ja, det var väl ungefär det jag menade.
Precis som att det står skrivet i pannan på folk att kvinnor mer eller mindre "ska" bli våldtagna. "Det är hemskt, men ändå okej i folks huvuden, för att det alltid varit så"

Men när en man blir det, då ska man skratta, för att det inte ska hända och när det då händer är det jävligt roligt?

Nog för att det är flashback, men man undrar ju ifrån vilken höjd folk har blivit tappade när de var små.
Jösses..
Citera
2009-05-24, 21:41
  #6
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorlaco
Ja, det var väl ungefär det jag menade.
Precis som att det står skrivet i pannan på folk att kvinnor mer eller mindre "ska" bli våldtagna. "Det är hemskt, men ändå okej i folks huvuden, för att det alltid varit så"

Men när en man blir det, då ska man skratta, för att det inte ska hända och när det då händer är det jävligt roligt?

Nog för att det är flashback, men man undrar ju ifrån vilken höjd folk har blivit tappade när de var små.
Jösses..

Skönt att det finns någon annan som tänker likadant.
Man kunde hoppas att de arga från Feminismforumet skulle hugga detta.

Nåväl, nu är det sängdags, godnatt!
Citera
2009-05-24, 21:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En man som blir våldtagen av två andra män? It's a sick, sick world...

Homosexuella?
Bögar?

Sick world?
Knappast. Kanske för 25 år sen.
Citera
2009-05-24, 21:47
  #8
Medlem
ErikJonasLJs avatar
Nej jag skulle aldrig vara ironisk eller nedlåtade i ett samtal om en sådan här sak. Jag får erkänna att i debatt om våldtäkter använer jag genus lite slarvigt och säger och skriver ofta hon om den som anmält/våldtagits men det betyder inte att jag ser det som mindre allvarligt om en man misstänkts våldtagen. Men jag antar att alla utgår från att i en misstänkt våldtäkt av en man är ingen skyldig innan dom avkunnats. Och att mannen som anmält/anmälts naturligtvis har sin rätt att uppfatta att det är en våldtäkt.
Citera
2009-05-24, 22:24
  #9
Medlem
.-.-.s avatar
Lustigt att alla tycker det är så kul när en man blivit våldtagen.

Undrar om ni skulle garva själva den dan ni blir knivhotade av två stora negrer och en fet kuk inkörd i varje hål. Spräcker röven och sen får ni svälja allt det vita guldet. Det låter väl som ett drömscenario.
Citera
2009-05-24, 22:29
  #10
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Lustigt att alla tycker det är så kul när en man blivit våldtagen.
Det låter rätt hårt, men man kan inte göra annat än att skratta. Det är humor som får en att överleva den grymma värld vi befinner oss i. Det hjälper ingen att sitta hemma och grina för andras skull.
Citera
2009-05-24, 22:39
  #11
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det låter rätt hårt, men man kan inte göra annat än att skratta. Det är humor som får en att överleva den grymma värld vi befinner oss i. Det hjälper ingen att sitta hemma och grina för andras skull.

Jo, man kan göra annat än skratta. Jag håller helt med om det där med humor och kan skämta om precis vad som helst, även sådant som är väldigt politiskt inkorrekt. Cancer, AIDS, negrer och våldtäkter mm. Men det är skillnad på att skämta om en sak och skratta åt verkligheten.

Jag sitter inte och grinar för andra, det skulle jag inte palla. Men jag tycker heller inte att det är humoristiskt om någon får cancer eller blir våldtagen, även om jag kan skoja om fenomenen som sådana. [/OT]
Citera
2009-05-25, 22:42
  #12
Medlem
http://www.nwt.se/karlstad/article534042.ece

Bekräftat att det var en man.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback