2014-08-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joffen192
Sommar, Solidaritet, Vardagsrummet, Club Wznday(?) är väl dom som jag kommer ihåg rakt av för er ålder.

Tack, men hur är de med klädsel och gästlistor på dessa klubbar, är från en småstad i södra Norrland där vårdad klädsel inte existerar, samt gästlistor!
Citera
2014-08-16, 22:33
Medlem
devilzeuss avatar
Finns fan inga roliga i Stockholm.

Edit: nä sry ska inte negga, Amba kanske vore nåt?
Senast redigerad av devilzeus 2014-08-16 kl. 22:38.
Citera
2014-08-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMPnola
Tack, men hur är de med klädsel och gästlistor på dessa klubbar, är från en småstad i södra Norrland där vårdad klädsel inte existerar, samt gästlistor!

Samtliga klubbar utom Solidaritet kan du klä dig hur du vill, Solidaritet kanske det kan vara bra att ta på sig en skjorta eller en "fräsch" t-shirt. dock skippa kavajen, annars blir det lite överdådigt

Sommar har ingen gästlista dock 150kr inträde efter 22:00(?)
Solidaritet har gästlista till 24:00-01:00 som man kan skriva upp sig på via facebook
Vardagsrummet vet jag faktiskt inte, inte heller Club Wznday.

Det finns såklart fler klubbar med 20+ gräns som man kan ta sig in på med lista och lite klass/stil
som är betydligt roligare än dessa.

Magenta, Ambassadeur, Collage, Marquise är också alternativ, lite mer uppstyrd klädkod.

Lite äldre klubbar som är roliga är

F12 - Trädgården - Berns - Café Opera - Rosé - White Room (ta med lite näsgodis och bjud 18 åriga brudar så får ni knulla) - Escalier (inte så klubbaktig, mer sitta och ta en drink) - Debaser (Söderhak/hipster).

Kommer inte på några mer men nog finns det klubbar men överhuvudtaget är Stockholm tråkigt utan pengar eller godis.
Senast redigerad av Joffen192 2014-08-16 kl. 23:22.
Citera
2014-08-17, 11:02
Moderator
Gordon Blixts avatar
BMPnolas tråd infogad.

/Mod
Citera
2014-08-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
BMPnolas tråd infogad.

/Mod

Så de är kring stureplan man ska hänga?, men vad vet du om en klubb som heter kristall?
Citera
2014-08-20, 03:11
Medlem
Vad är det för klientel på Riche?
Kommer man in skäggig med flanellskjorta och t ex mössa? Inte sluskigt, utan något med stil.
Citera
2014-08-22, 02:42
Medlem
Jag och ett par polare ska till Stockholm i Oktober och kolla UFC. Efter tänkte vi dra ut och festa, är det någon som har koll på svartklubbar/rave? Brukar ju vara facebook-sidor som bjuder in till evenemang, iaf i Malmö. Skulle vara trevligt om någon kunde PMa en sida.

Hur är kåken? Vi gillar att röra oss i olika miljöer och provar gärna nya udda ställen, så kom gärna med tips.
Citera
2014-09-01, 15:57
Medlem
För er som gillar klubbar som känns lite underground och spelar techno, house, psybient och liknande kan jag rekommendera Decadancia som verkar köra varje onsdag på KGB (den där ryska baren nära Hötorget). Var där förra onsdagen och var oväntat bra drag!
Citera
2014-09-02, 17:59
Medlem
PXfos avatar
Tja! 2 killar på 18 ut som ska ut nu på lördag.
Har läst igenom tråden men det är många förslag som kommer in.
Enkelt sagt, vilken klubb tycker ni man har roligast i?
Sommar, Solidaritet, Amba, Marquise, Victoria är de förslagen jag har fått samt sett här på flashback.
Citera
2014-09-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PXfo
Tja! 2 killar på 18 ut som ska ut nu på lördag.
Har läst igenom tråden men det är många förslag som kommer in.
Enkelt sagt, vilken klubb tycker ni man har roligast i?
Sommar, Solidaritet, Amba, Marquise, Victoria är de förslagen jag har fått samt sett här på flashback.

Sommar är bäst enligt mig, man kan både dansa och sitta ner och ta det lugnt. Men det har ju stängt för säsongen! Dessutom är det blandat folk och man slipper wannabe stureP känslan man kan få på andra klubbar... Amba och solidaritet är kul men där är det bara att glömma sittplats.... marquise och victoria suger enligt min mening. bara fjortisar och nyss fyllda 18 åringar (jag är inte heller så gammal men vissa tror att dom är så balla för att dom får köpa 2.5or typ)! ett + dock är att victoria har gratis inträde till typ 23 om man skriver upp sig på gästlistan och marquise har öppet till fem. Men marquise är värst.
Citera
2014-09-21, 21:13
Medlem
PXfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackapple
Sommar är bäst enligt mig, man kan både dansa och sitta ner och ta det lugnt. Men det har ju stängt för säsongen! Dessutom är det blandat folk och man slipper wannabe stureP känslan man kan få på andra klubbar... Amba och solidaritet är kul men där är det bara att glömma sittplats.... marquise och victoria suger enligt min mening. bara fjortisar och nyss fyllda 18 åringar (jag är inte heller så gammal men vissa tror att dom är så balla för att dom får köpa 2.5or typ)! ett + dock är att victoria har gratis inträde till typ 23 om man skriver upp sig på gästlistan och marquise har öppet till fem. Men marquise är värst.

Tack för det grymma svaret!
Jag umgås i finare kretsar och jag vill gärna festa där jag hör hemma men som du själv sa så är inte folk på Stureplan roliga. Känns som att alla bara vill visa upp sig och är allmänt dryga. Tror du att man kommer in lätt som 18-åring på amba och solidaritet? Vi är propert klädda och trevliga.

Jag har förresten hört delade åsikter om Marquise, vissa säger att det är bästa nattklubben medans andra säger som dig.
Citera
2014-09-22, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PXfo
Tack för det grymma svaret!
Jag umgås i finare kretsar och jag vill gärna festa där jag hör hemma men som du själv sa så är inte folk på Stureplan roliga. Känns som att alla bara vill visa upp sig och är allmänt dryga. Tror du att man kommer in lätt som 18-åring på amba och solidaritet? Vi är propert klädda och trevliga.

Jag har förresten hört delade åsikter om Marquise, vissa säger att det är bästa nattklubben medans andra säger som dig.

Skulle inte rekommendera Marquise... Visst fan kan du ha riktigt kul där absolut. Och visst fan finns det riktigt många snygga brudar vilket trots allt är det viktigaste. Men klubben i sig är helt värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in