2009-12-13, 20:56
Medlem
Swetigs avatar
Grodan och Laroy är väl kul om man gillar att hänga med nyfyllda 18-åringar.
Citera
2009-12-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swetig
Grodan och Laroy är väl kul om man gillar att hänga med nyfyllda 18-åringar.

Det är 21 respektive 20 år på dom klubbarna. Självklart kan någon fjortis slingra in men att det skulle vara mycket av dom har jag svårt att se..
Citera
2009-12-13, 21:57
Medlem
verbalkint1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul-Allen
Han menade nog att det INTE är så farligt som belkholmsterassen (aka. Hirschenkeller??). Där kan vi snacka turrehak.

Precis. Typo.
Citera
2009-12-13, 22:07
Medlem
det kommer att vara kaos på varje klubb vare sig man har biljetter eller ej så var beredda på det. grodan sergel är en klubb inuti en galleria och det är ett wannabe stuk över det hela. laroy kommer att vara fullsat av nyfyllda 18 åringar med pappas kort förmodligen. ärligt, dra till någon hemma fest, det finns en liten chans att ni kommer att ha en bra kväll om ni inte är med i svängen.
Citera
2009-12-13, 22:11
Medlem
Swetigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infekteradesvampar
Det är 21 respektive 20 år på dom klubbarna. Självklart kan någon fjortis slingra in men att det skulle vara mycket av dom har jag svårt att se..

De åldersgränserna gäller inte. De gånger jag har varit där i år har jag iaf sett väldigt många 91r som jag känner igen från olika gymnasium i stockholm.

Känner även till flera 15-åringar som tagit sig in också.
Citera
2009-12-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swetig
De åldersgränserna gäller inte. De gånger jag har varit där i år har jag iaf sett väldigt många 91r som jag känner igen från olika gymnasium i stockholm.

Känner även till flera 15-åringar som tagit sig in också.

På nyår gäller dom åldersgränserna, står det klart och tydligt på nyår2009.com
Citera
2009-12-13, 23:42
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:

Japp. Det som står på nyår2009.com följer vakterna till punkt och pricka. De kommer verkligen inte att släppa in stammisar/statusfolk/17-åringar de vill sätta på eftersom det står på en hemsida att de inte får göra det. För är det något vi alla vet om vakter så är det ju att de alltid följer lagar och regler.

Dessutom är väl biljetter aldrig någon garanti. Jag skulle inte bli förvånad om det kommer att glida in folk som inte behöver biljetter eftersom de ändå kommer in för att de bränner mer av pappas pengar än vad en vanlig arbetande människa tjänar på ett halvår. Så en del som vackert står där med sina förköpta biljetter får nog nöja sig med att få pengarna tillbaka och gå någonstans där de kommer in istället.

Men det är ju bara en gissning.
Citera
2009-12-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Japp. Det som står på nyår2009.com följer vakterna till punkt och pricka. De kommer verkligen inte att släppa in stammisar/statusfolk/17-åringar de vill sätta på eftersom det står på en hemsida att de inte får göra det. För är det något vi alla vet om vakter så är det ju att de alltid följer lagar och regler.

Dessutom är väl biljetter aldrig någon garanti. Jag skulle inte bli förvånad om det kommer att glida in folk som inte behöver biljetter eftersom de ändå kommer in för att de bränner mer av pappas pengar än vad en vanlig arbetande människa tjänar på ett halvår. Så en del som vackert står där med sina förköpta biljetter får nog nöja sig med att få pengarna tillbaka och gå någonstans där de kommer in istället.

Men det är ju bara en gissning.

Ok vad är ditt tips för vår resa från gävle till stureplan då? vad bör vi göra!?
Citera
2009-12-14, 00:08
Medlem
nhults avatar
Citat:
Ok vad är ditt tips för vår resa från gävle till stureplan då? vad bör vi göra!?

stanna hemma och ha kul istället.
Ni kommer bli så sjukt besvikna...
Citera
2009-12-14, 00:16
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:

Faktiskt ingen aning. Jag har mest firat nyår med nyårsmiddag och hemmafest. Men skulle jag gå ut skulle jag kolla djungeltrumman.se efter klubbar som föll mig i smaken och inte sikta in mig på Stureplan det det nästan är garanterat att man kommer att få köa hela kvällen medans man kollar på 17-åriga brudar som glider före i kön utan biljett och pussar vakten på kinden.

Men det är ju jag. Jag är väl inte riktigt Stureplanstypen heller, så. Den enda gången jag någonsin har varit där så var jag på East, och jag trivdes väl inte som fisken i vattnet direkt.

Jag tror även att man kan missa rätt mycket kul om man riktar in sig på en väldigt liten del av en stad. Så kolla efter ställen som verkar sjukt roliga istället för "creddiga", är mitt tips.
Citera
2009-12-14, 03:04
Bannlyst
Kan ni inte bara ta era testosteronhämmande halsringningar, underläppspiercingar och innebandyfrillor och stanna hemma istället?

Annars låter Nivå 22, som någon annan tipsade om tidigare, som klippt och skuret för fyra partysugna grabbar från Gefle.
Citera
2009-12-14, 08:16
Medlem
Swetigs avatar
Citat:

Och du menar att det brukar stå 18+ eller 15+ på hemsidorna i vanliga fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in