Citat:
Ursprungligen postat av Rosesred
Tänkte testa här om någon underbar person kan hitta mitt dröm ställe!
Jag är 20 bast och har en grymt lång tid utav festande bakom mig på div. "18-20" klubbar. Aldrig haft direkt trevligt på någon utav dom, om det inte vore för dom jag var ute med. Så nu är jag på jakt efter exakt den sorts krog som jag skulle avnjuta om man bara var två pers eller liknande.
Har vid ett tidigare besök varit på en just sådan krog(den kvällen var det iaf grymt). Denna krog var den Irländska(stil) Krogen "Galways" på Kungsgatan. Precis bredvid biografen som ligger där om jag minns rätt. Råkade ramla in där en sen höst när vi skulle förkröka för att gå på Kittenklubb som låg i närheten tidigare(stängt nu), var 21(?) års gräns om jag minns rätt men hade tur tack vare ett par flickor jag hade med mig(och förmodligen för det var lite folktomt tidigt på kvällen).
Med tanke på åldersgränsen på Galways så är jag inte allt för taggad på att dra dom dryga 5-6mil in till stan från mitt boende för att bli nekad.
Det jag är ute efter är kort och gott;
Irländsk pub tema med riktigt många olika sorters öl och whiskey. Helst trevlig musik i art till Dropkick murphys eller floggin molly artat.
Ingen ställe som direkt är livat(Menar då mest inte som Nivå 22 innan 22 tiden. Man ska kunna röra sig och inte stå i år för att få sin öl), utan mer relaxed så man kan avnjuta en trevlig fredags kväll.
Jag är 20, fyller 21 ganska sent. Därav ska åldergränsen vara 20~(om ni vet något som är 21, så nämn det gärna).
Måste finnas något liknande! Så jäääävla trött på allt skit ställen som 360 och nivå22 utbjuder.
Tack I förhand!
//Rosie
Tudor Arms på Grevgatan
Bull & Bear Inn vid uppgången Stureplan, Östermalmstorgs T-Bana
Black & Brown Inn på Hornsgatan vid Mariatorget
Halw Way Inn även den vid Mariatorget
Jag tror att det är lättast för dig att komma in på de två senare.