2010-08-03, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
http://www.pubanchor.com/lopsedel/index.html

Här ser du inte alltför många kostymer och idag tisdag har dom rockkaraoke. Ligger på Sveavägen

Lät lite bögmunkigt måste jag säga... vad är det för klientel?
Får känslan av att andelen white trash och övre medelålder sannolikt dominerar. Rätt ute?
Citera
2010-08-03, 12:49
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Lät lite bögmunkigt måste jag säga... vad är det för klientel?
Får känslan av att andelen white trash och övre medelålder sannolikt dominerar. Rätt ute?

Rätt blandat dom gångerna jag har varit där, brukar dock vara väldigt mycket folk under sommaren. WT finns det en del av ja
Citera
2010-08-03, 13:44
Medlem
csts avatar
Två snarlika ämnen sammanfogade.

/mod
Citera
2010-08-08, 20:05
Medlem
Jag och min livskamrat ska till någon nattklubb den 12/11 2010, men vet inte vart som är bäst.
Vi vill ha hög mysfaktor, gärna tyger, rök och bohemeri och inte för hög musik. I "city" skulle art bra, men om någon har tips på någonannanstan är vi flexibla.
Så vad tror ni? Existerar det ett sådant här ställe?
Tacksam för svar.
Citera
2010-08-10, 21:23
Medlem
Tänkte testa här om någon underbar person kan hitta mitt dröm ställe!

Jag är 20 bast och har en grymt lång tid utav festande bakom mig på div. "18-20" klubbar. Aldrig haft direkt trevligt på någon utav dom, om det inte vore för dom jag var ute med. Så nu är jag på jakt efter exakt den sorts krog som jag skulle avnjuta om man bara var två pers eller liknande.

Har vid ett tidigare besök varit på en just sådan krog(den kvällen var det iaf grymt). Denna krog var den Irländska(stil) Krogen "Galways" på Kungsgatan. Precis bredvid biografen som ligger där om jag minns rätt. Råkade ramla in där en sen höst när vi skulle förkröka för att gå på Kittenklubb som låg i närheten tidigare(stängt nu), var 21(?) års gräns om jag minns rätt men hade tur tack vare ett par flickor jag hade med mig(och förmodligen för det var lite folktomt tidigt på kvällen).

Med tanke på åldersgränsen på Galways så är jag inte allt för taggad på att dra dom dryga 5-6mil in till stan från mitt boende för att bli nekad.

Det jag är ute efter är kort och gott;
Irländsk pub tema med riktigt många olika sorters öl och whiskey. Helst trevlig musik i art till Dropkick murphys eller floggin molly artat.
Ingen ställe som direkt är livat(Menar då mest inte som Nivå 22 innan 22 tiden. Man ska kunna röra sig och inte stå i år för att få sin öl), utan mer relaxed så man kan avnjuta en trevlig fredags kväll.
Jag är 20, fyller 21 ganska sent. Därav ska åldergränsen vara 20~(om ni vet något som är 21, så nämn det gärna).

Måste finnas något liknande! Så jäääävla trött på allt skit ställen som 360 och nivå22 utbjuder.

Tack I förhand!
//Rosie
Citera
2010-08-13, 11:34
Medlem
TheSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosesred
Tänkte testa här om någon underbar person kan hitta mitt dröm ställe!

Jag är 20 bast och har en grymt lång tid utav festande bakom mig på div. "18-20" klubbar. Aldrig haft direkt trevligt på någon utav dom, om det inte vore för dom jag var ute med. Så nu är jag på jakt efter exakt den sorts krog som jag skulle avnjuta om man bara var två pers eller liknande.

Har vid ett tidigare besök varit på en just sådan krog(den kvällen var det iaf grymt). Denna krog var den Irländska(stil) Krogen "Galways" på Kungsgatan. Precis bredvid biografen som ligger där om jag minns rätt. Råkade ramla in där en sen höst när vi skulle förkröka för att gå på Kittenklubb som låg i närheten tidigare(stängt nu), var 21(?) års gräns om jag minns rätt men hade tur tack vare ett par flickor jag hade med mig(och förmodligen för det var lite folktomt tidigt på kvällen).

Med tanke på åldersgränsen på Galways så är jag inte allt för taggad på att dra dom dryga 5-6mil in till stan från mitt boende för att bli nekad.

Det jag är ute efter är kort och gott;
Irländsk pub tema med riktigt många olika sorters öl och whiskey. Helst trevlig musik i art till Dropkick murphys eller floggin molly artat.
Ingen ställe som direkt är livat(Menar då mest inte som Nivå 22 innan 22 tiden. Man ska kunna röra sig och inte stå i år för att få sin öl), utan mer relaxed så man kan avnjuta en trevlig fredags kväll.
Jag är 20, fyller 21 ganska sent. Därav ska åldergränsen vara 20~(om ni vet något som är 21, så nämn det gärna).

Måste finnas något liknande! Så jäääävla trött på allt skit ställen som 360 och nivå22 utbjuder.

Tack I förhand!
//Rosie

Tudor Arms på Grevgatan
Bull & Bear Inn vid uppgången Stureplan, Östermalmstorgs T-Bana

Black & Brown Inn på Hornsgatan vid Mariatorget
Halw Way Inn även den vid Mariatorget

Jag tror att det är lättast för dig att komma in på de två senare.
Citera
2010-08-14, 11:54
Medlem
Några som har lite tips till mig!?!?

Ska ut med några polare i sthlm idag vi är typ 10 pers och vi ska ut för att festa. Vi vill ut på en klubb med bra drag där det är bra med folk. har ni några tips på sthlms klubbar med bäst drag i?
Citera
2010-08-14, 12:25
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5minbreak
Några som har lite tips till mig!?!?

Ska ut med några polare i sthlm idag vi är typ 10 pers och vi ska ut för att festa. Vi vill ut på en klubb med bra drag där det är bra med folk. har ni några tips på sthlms klubbar med bäst drag i?

Ålder/klädsel?
Citera
2010-08-16, 04:48
Medlem
viZionx2s avatar
Tjena.

Jag ska ta en i weekend i Stockholm tillsammans med flickvännen framöver och vi är sugna på att spendera en av kvällarna på någon trevlig nattklubb. Jag undrar därför vad det finns för ställen att rekommendera.

* Vi är 19 resp. 18 år gamla (båda är födda 1991)
* Välklädda och skötsamma
* Inget blatte/WT-ställe
* Modern atmosfär
* House/electro/trance-musik
* Väl tilltaget dansgolv
* Klubben ska ha allmänt gott rykte
* Centralt läge är att föredra

Jag hoppas att någon vet precis vad jag letar efter!
Senast redigerad av viZionx2 2010-08-16 kl. 04:50.
Citera
2010-08-16, 05:04
Medlem
Ultimatetrances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viZionx2
Tjena.

Jag ska ta en i weekend i Stockholm tillsammans med flickvännen framöver och vi är sugna på att spendera en av kvällarna på någon trevlig nattklubb. Jag undrar därför vad det finns för ställen att rekommendera.

* Vi är 19 resp. 18 år gamla (båda är födda 1991)
* Välklädda och skötsamma
* Inget blatte/WT-ställe
* Modern atmosfär
* House/electro/trance-musik
* Väl tilltaget dansgolv
* Klubben ska ha allmänt gott rykte
* Centralt läge är att föredra

Jag hoppas att någon vet precis vad jag letar efter!

Har för mig att åldersgränsen på White Room är 18 år ibland, även 20 respektive 21 år. Där kan ni inte bli annat än nöjda och fattiga.

Sen finns Ambassadeur, Hell´s Kitchen osv på stureplan om ni har stålar.
Citera
2010-08-16, 05:26
Medlem
viZionx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatetrance
Har för mig att åldersgränsen på White Room är 18 år ibland, även 20 respektive 21 år. Där kan ni inte bli annat än nöjda och fattiga.

Sen finns Ambassadeur, Hell´s Kitchen osv på stureplan om ni har stålar.

Generellt sett, kommer man in var man vill en lördagskväll oavsett åldersgräns så länge man ser välklädd och anständig ut?
Citera
2010-08-16, 08:18
Medlem
Ultimatetrances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viZionx2
Generellt sett, kommer man in var man vill en lördagskväll oavsett åldersgräns så länge man ser välklädd och anständig ut?

Kanske det kanske, men skulle ändå tippa på att dom är ganska hårda ;> [om du inte är någon sorts kändis då]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in