2012-06-05, 19:17
Medlem
Flaxzs avatar
Nu bor jag redan i Stockholm och känner till klubbarna osv. Det jag undrar dock är om det är någon vet någon sjysst klubb/krog att fira nationaldagen på imorgon? Vet att många har onsdagsöppet på vanlig standard men tänkte om någon hade fått nos på något i äkta svensk anda.
Citera
2012-06-27, 22:52
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Söker ställen som är i pubstuket eller som ett gammalt värdshus, gillar ställen som har en träinredning så att det känns som att man gör en tidsresa, alltså inget supermodernt färglatt.

The Liffies eller Wirströms i Gamla Stan, Svejk, Kvarnen eller Pelikan på Söder
Citera
2012-07-05, 00:18
Medlem
blidicsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Någon som vet några bra ställen med en bra mängd singeltjejer i 20 årsåldern i stockholm som brukar vara lättraggade? Eller i alla fall mottagliga för One nights stands?

Göta Källare,
Lämna det stället utan napp så kan du lika gärna hoppa från en bro
Citera
2012-07-05, 11:20
Medlem
The spitfire bredvid oxid är ju rätt "old" vad gäller inredning och dyl.
Citera
2012-07-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blidicss
Göta Källare,
Lämna det stället utan napp så kan du lika gärna hoppa från en bro

Håller med skönt jävla ställe, Stockholms bästa ljud helt klart och har jävligt mkt brudar.
Citera
2012-07-09, 21:30
Medlem
lajders avatar
Tjena, vi är 2 stycken som ska åka till stockholm en helg, och planerade att dra ut på fredagen, problemet är att vi inte är över 20 , så helt enkelt om nån kan tipsa om ett ställa där man kommer in som under 20 en fredagskväll!
Nån klubb med lite drag som man kan dansa på
Och stureplan känns inte så lockande..

Vi kommer bo nära centralstationen så gärna nåt som inte är aslångt bort då vi kommer bli förvirrade...
Citera
2012-07-09, 22:57
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajder
Tjena, vi är 2 stycken som ska åka till stockholm en helg, och planerade att dra ut på fredagen, problemet är att vi inte är över 20 , så helt enkelt om nån kan tipsa om ett ställa där man kommer in som under 20 en fredagskväll!
Nån klubb med lite drag som man kan dansa på
Och stureplan känns inte så lockande..

Vi kommer bo nära centralstationen så gärna nåt som inte är aslångt bort då vi kommer bli förvirrade...
Sommar (ja stället heter så) låter klockrent för dig. Det ligger max 100 meter från centralstationen mot Kungsholmen och är känt för att ha lite yngre klientel. Hyfsat mycket tjejer och skön stämning med helt ok musik (har inte varit där själv, men det är vad folk säger).
Citera
2012-07-10, 04:18
Medlem
Vi är några som kör Mirage på fredagarna på Göta Källare och kan medddela att om man kommer tidigt så är det lugnt o komma in om man är under 20 åtminstone under sommaren!

Som tidigare nämnt så har vi grymt bra ljud och vi på fredagar hårdsatsar också på o få Stockholms bästa ljus! med en jäkla massa uppgraderingar senaste tiden samt även Jockeys som styr det ljuset hela kvällen!
Citera
2012-07-10, 18:20
Medlem
lajders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Sommar (ja stället heter så) låter klockrent för dig. Det ligger max 100 meter från centralstationen mot Kungsholmen och är känt för att ha lite yngre klientel. Hyfsat mycket tjejer och skön stämning med helt ok musik (har inte varit där själv, men det är vad folk säger).

Jäklar, det låter najs. Är det lugnt att komma in även som under 20?
Och btw, bättre omdet finns killar då vi är 2 tjejer som åker
Citera
2012-07-10, 21:48
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Jäklar, det låter najs. Är det lugnt att komma in även som under 20?
Och btw, bättre omdet finns killar då vi är 2 tjejer som åker
Oj, din profilbild skrek mer finnig flashbacknörd än kvinna om jag ska vara ärlig. Men om du är under 20, hur kunde du vara medlem redan 2007?

Ja det ska inte vara några problem, killar finns det alltid överallt

Du har PM för mer info
Citera
2012-07-10, 21:59
Medlem
lajders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Oj, din profilbild skrek mer finnig flashbacknörd än kvinna om jag ska vara ärlig. Men om du är under 20, hur kunde du vara medlem redan 2007?

Ja det ska inte vara några problem, killar finns det alltid överallt

Du har PM för mer info

haha jag vet att den gör det, det är lite meningen...
Jadu...
Låter bra!

Om det är fler som har nåt tips på roliga ställen där 2 tjejer kan ha jävligt kul, varav en är under 20 så kan ni ju komma med tips
Citera
2012-07-11, 11:48
Medlem
Citat:
haha jag vet att den gör det, det är lite meningen...
Jadu...
Låter bra!

Om det är fler som har nåt tips på roliga ställen där 2 tjejer kan ha jävligt kul, varav en är under 20 så kan ni ju komma med tips

Till att börja med så måste jag krossa "myten" om stureplan, det är inte så värst svårt att komma in på de flesta klubbarna där som alla säger, gäller att komma i tid, skriva upp sig på klubbarnas listor (facebook) och klä sig hyfsat ok. Men jag som bor här i sthlm skulle faktiskt rekommendera stureplan om ni vill festa för det är där det är som mest drag. Och om ni bor vid centralstationen så är det antingen bara gå (10-15 min) eller så delar ni på en taxi för max en 100 kr vilket inte är något alls.

Skulle rekommendera ambassadeur som ligger på kungsgatan ner mot stureplan, sen har ni andra ställen som laroy, collage och pure som oftast kan vara rätt bra drag på också!

Personligen så gillar jag inte alls sommar av olika anledningar så sommar skulle jag undvika, lägger därtill Aveny, Nype och Entourage och allt kring fridhemsplan som ni inte bör vara på eftersom de är de sämsta ställena i stan enligt mig.

Dra iväg ett pm om du undrar mer så ska jag försöka svara, ni måste dra förbi oxid på birgel jarlsgatan också , grymt barställe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in