2012-07-11, 20:36
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajder
haha jag vet att den gör det, det är lite meningen...
Jadu...
Låter bra!

Om det är fler som har nåt tips på roliga ställen där 2 tjejer kan ha jävligt kul, varav en är under 20 så kan ni ju komma med tips

Citat:
Ursprungligen postat av xios
Till att börja med så måste jag krossa "myten" om stureplan, det är inte så värst svårt att komma in på de flesta klubbarna där som alla säger, gäller att komma i tid, skriva upp sig på klubbarnas listor (facebook) och klä sig hyfsat ok. Men jag som bor här i sthlm skulle faktiskt rekommendera stureplan om ni vill festa för det är där det är som mest drag. Och om ni bor vid centralstationen så är det antingen bara gå (10-15 min) eller så delar ni på en taxi för max en 100 kr vilket inte är något alls.

Skulle rekommendera ambassadeur som ligger på kungsgatan ner mot stureplan, sen har ni andra ställen som laroy, collage och pure som oftast kan vara rätt bra drag på också!

Personligen så gillar jag inte alls sommar av olika anledningar så sommar skulle jag undvika, lägger därtill Aveny, Nype och Entourage och allt kring fridhemsplan som ni inte bör vara på eftersom de är de sämsta ställena i stan enligt mig.

Dra iväg ett pm om du undrar mer så ska jag försöka svara, ni måste dra förbi oxid på birgel jarlsgatan också , grymt barställe!

Collage eller Laroy vet jag inte om jag vill rekommendera. Hur som helst så är ju frågan vilket typ av drag ni är ute efter? EDM-musiken på Sommar! är skitkass men det är alltid väldigt mycket folk och en allt som oftast trevlig atmosfär, om än mycket 18-folk. På stureplan är det lite mer festdrag.
Citera
2012-07-12, 19:38
Medlem
pissoars avatar
Var skall 21-åriga killar på utkik efter öl till humana priser och damer i 19-årsåldern som säger att de lyssnar på "indie" gå?
tack på förhand
Citera
2012-07-13, 13:45
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissoar
Var skall 21-åriga killar på utkik efter öl till humana priser och damer i 19-årsåldern som säger att de lyssnar på "indie" gå?
tack på förhand

ska det vara billigt känns det som att vi pratar Söder per default - kanske Trädgården ([i]Under Bron[i]) eller Snaps vid Medis...
Citera
2012-07-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
ska det vara billigt känns det som att vi pratar Söder per default - kanske Trädgården ([i]Under Bron[i]) eller Snaps vid Medis...

snaps vid medis är väl inte direkt att vara billigt då ölen ligger på 62 kr om jag inte minns fel?

Men kryllar ju av små hak vid mariatorget/medis där biran kostar runt 40 kr vilket är ett bra pris så bara ge sig iväg och testa
Citera
2012-07-14, 04:33
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xios
snaps vid medis är väl inte direkt att vara billigt då ölen ligger på 62 kr om jag inte minns fel?

Men kryllar ju av små hak vid mariatorget/medis där biran kostar runt 40 kr vilket är ett bra pris så bara ge sig iväg och testa

Det var ju det där med musiken också dock, småhaken har oftast skitdålig musik och därför skitdåligt drag också. Jag har inte varit där på ett tag men Ace borde väl funka, det är inte så dyrt om jag minns rätt, någon som har bättre koll än jag på stället?
Citera
2012-07-15, 21:53
Medlem
Tjena, är det någon som vet några bra krogar som är för 18? kommer att komma till sthlm på fredag och stanna till kanske tisdag max, tänkte att det kanske var någon artist eller så som ska besöka något speciellt ställe
Citera
2012-07-16, 21:28
Medlem
pissoars avatar
Citat:

Med Göteborgsmått mätt så är 52 för fatölen inte billigt, men Trädgården var en jävligt schysst klubb och fantastiskt utnyttjande av en annars död yta. Bra blandning av folk och musiken var inget man störde sig på. Dock minus på att de stängde 3.
Citera
2012-07-19, 17:14
Medlem
Kan Göta källare jämföras med Trädgårn i Göteborg?

Är det mest dans som gäller eller finns det även så man kan sitta och tjöta?
Citera
2012-07-20, 14:00
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilltryckt
Kan Göta källare jämföras med Trädgårn i Göteborg?

Är det mest dans som gäller eller finns det även så man kan sitta och tjöta?

skulle snarare jämföra Göta Källare med Valand, med en ung publik...
Citera
2012-07-20, 18:51
Medlem
Citat:
skulle snarare jämföra Göta Källare med Valand, med en ung publik...

Okej då skippar vi det

Är trädgården att rekomendera?
Citera
2012-07-23, 02:57
Medlem
En kompis fyller 18 snart och detta ska firas på krogen! Letar efter bästa stället som erbjuder:

Ungt folk 18-20

Hyffsat enkelt att komma in ett grabbgäng på 5 pers.

Bord ska inte kosta för mycket (vi är runt 5 pers som delar på kostnaderna. Max 1000/person)

Housemusik!

Centralt

De vi kollat på är Ambassadeur, Cassianas, Laroy, Nype men vet inte vilken. Så delar med er av era tankar
Citera
2012-07-23, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
En kompis fyller 18 snart och detta ska firas på krogen! Letar efter bästa stället som erbjuder:

Ungt folk 18-20

Hyffsat enkelt att komma in ett grabbgäng på 5 pers.

Bord ska inte kosta för mycket (vi är runt 5 pers som delar på kostnaderna. Max 1000/person)

Housemusik!

Centralt

De vi kollat på är Ambassadeur, Cassianas, Laroy, Nype men vet inte vilken. Så delar med er av era tankar

Amba e generellt lite äldre än laroy o nype. cassianas vet jag inte mkt om verkar rätt nytt! Tror det är rätt omöjligt för er o ta er in i amba då de har högre åldersgräns, likaså på sturecompagniet och café opera.

Tror Laroy eller Nype är optimalt för er om det är stureplan ni är ute efter! Där får ni nog också rätt säkert köföreträde om ni meddellar de bordsbokningen i förhand! Annars finns ju Göta Källare, Entourage och Amnesia(om de fortf finns kvar?)

Edit: Ajuste finns även Avenyn såklart, lite litet för min smak men beror ju helt på vad ni suktar på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in