2009-11-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Ett och ett halvt år, ja, börjar januari 2011.

Okej, har Sthlms nattliv ändrats till det bättre dom senaste åren, då, eller? Jämfört med 5 år tillbaka osv... Har hört talas om dryga dörrvakter och otrevliga tjejer iaf. Hur tycker ni Sthlms nattliv är just nu, jamfört med andra europeiska huvudstäder?

Edit: Haha, ja, det kanske verkar konstigt. :P Men här i min lilla håla i Norge (40.000 invånare) har inte mycket ändrat sig, jag är nog inte van vid storstädernas utveckling.

Nattlivet är ganska konstant i sitt utbud. Är snarare så att olika ställen är populära/bra/öppna/inriktade i olika perioder.

Kan inte se så stora skillnader jämfört med 5 år sen... vissa ställen har fallit bort och andra har tillkommit.

Stekartrenden har kanske svalnat lite, vilket är skönt. Även om en stor del av 5-klubbarna fortfarande är inriktade på att locka till sig champagnesprutare.

Generellt sätt suger Stockholm, och för den delen sveriges nattliv.

Det ÄR faktiskt bättre i Berlin.

Tror det är en kombination av hård lagstiftning och oroliga & prestitgefulla invånare som gör nattlivet i sverige bajsnödigt och kyligt.

... Men det finns alltid undantag. Både sköna människor och ställen finns säkert i större utsträckning än i din by. Och du kommer säkert hitta rätt om du går ut några gånger.
Senast redigerad av franzmuller 2009-11-30 kl. 23:14.
Citera
2009-11-30, 23:48
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Ett och ett halvt år, ja, börjar januari 2011.

Okej, har Sthlms nattliv ändrats till det bättre dom senaste åren, då, eller? Jämfört med 5 år tillbaka osv... Har hört talas om dryga dörrvakter och otrevliga tjejer iaf. Hur tycker ni Sthlms nattliv är just nu, jamfört med andra europeiska huvudstäder?

Edit: Haha, ja, det kanske verkar konstigt. :P Men här i min lilla håla i Norge (40.000 invånare) har inte mycket ändrat sig, jag är nog inte van vid storstädernas utveckling.

Det där vad gäller dörrvakter och liknande gäller till största del mest bara klubbarna på Stureplan. Så vill du inte beblanda dig med societeten och allmänt dräggigt nyrikt folk som låtsas tillhöra adeln så ska det inte vara några större problem för dig!

Vad gäller nattlivet tycker jag själv att det är ganska oförändrat. Klubbar kommer och går, liksom krogarna. De som är bättre stannar medan de sämre fasas ut eller kommer tillbaka fast i nytt namn. Finns alltid något ställe att gå till.
Citera
2009-12-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Det där vad gäller dörrvakter och liknande gäller till största del mest bara klubbarna på Stureplan. Så vill du inte beblanda dig med societeten och allmänt dräggigt nyrikt folk som låtsas tillhöra adeln så ska det inte vara några större problem för dig!

Visst skiljer sig köpolicyn. Kanske är mer sällan folk blir frustrerade på vakter på andra ställen och därmed mindre dispyter.

Men själva vakterna är samma skrot & korn överallt... dom hyrs ju ut och skeppas runt. 70% är testostoronstinna drägg och 30% känns mänskliga.

Tror inte det är ett stockholsmfenomen det heller utan känns som det är samma skit i hela sverige.
Citera
2009-12-01, 13:59
Medlem
valle20s avatar
Varför utesluter du utgång i uppsala?
Citera
2009-12-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valle20
Varför utesluter du utgång i uppsala?
Utesluter det inte, men Sthlm är väl 5x större, så nattlivet lär väl vara bättre där, tror jag.
Citera
2009-12-12, 22:13
Medlem
Stora tråden om att åka till Stockholm och festa (sammanfogad)

Hejsan! vi är 4st 20 åringar från gävle som tänkte dra iväg till stureplan på nyår, men voran avsaknad av "insatthet" är total!

Så vi undrar vilken nattklubb(på stureplan) som skulle passa om bäst, vi har följande önskemål:

1.Inte för brattigt
2.Relativt lätt att komma in (dvs inga 25 års klubbar då vi alla som sagt är 20, så helst 20-års klubbar!)
3.Inga ställen dit en massa stökiga invandrarungdomar/WT-slödder drar till.

Helt enkelt, en decent klubb på stureplan där åldersgränsen är 20 (eller mer, men inte mindre)

Är Leroy någonting? finner inga bilder på stället men det är en perfekt åldersgräns för oss (20) samt att det ligger på rätt plats (stureplan)

och hur ser grodan ut?

hoppas att det inte blev för många frågor! försök iallafall att svara på någon utav dom! tack!
tack på förhand!
Senast redigerad av infekteradesvampar 2009-12-12 kl. 22:16.
Citera
2009-12-12, 22:36
Medlem
Sweeper80s avatar
Du menar Laroy? Det är 23-årsgräns på alla klubbar kring Stureplan 31/12.

Grodan Sergel? Groden Grev Tureg.?
Citera
2009-12-12, 22:36
Medlem
Ödlans avatar
Ni kan allvarligt talat se fram emot att stå i kön hela årsskiftet, nyår är förmodligen den dummaste dagen att planera uteliv i Stockholm på. Det är middagar och tillhörande hemmafester som gäller.
Citera
2009-12-12, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Ni kan allvarligt talat se fram emot att stå i kön hela årsskiftet, nyår är förmodligen den dummaste dagen att planera uteliv i Stockholm på. Det är middagar och tillhörande hemmafester som gäller.

+1

Skulle aldrig gå på krogen på nyår, känns helt sjukt.
Citera
2009-12-12, 22:39
Medlem
verbalkint1s avatar
Om ni blir nekade i dörren kan ni ja alltid köra en Leroy.

"LEROY JENKINKS!!!!!!!" Varpå ni stormar in på nattklubben.

OnT: Klubben du söker heter Laroy och är vad jag förstår lite av ett fjortis-/turkställe med en liten touch av Stureplan, även om det säkert är så farligt som typ Blekholmsterassen eller liknande.
Senast redigerad av verbalkint1 2009-12-12 kl. 22:43.
Citera
2009-12-12, 22:42
Medlem
mstmtas avatar
Solidaritet var rätt poppis förut (när jag skakade rumpa). Vet inte hur det är med åldersgräns där dock. http://www.solidaritet.eu/.
Senast redigerad av mstmta 2009-12-12 kl. 22:50.
Citera
2009-12-12, 22:45
Medlem
Sweeper80s avatar
Soap förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in