2010-07-02, 10:22
Medlem
bonfire97s avatar
Kåken på regeringsgatan har skönt barhäng med dj från 21 (tror jag)
Mosebacke på Söder har ju sjukt bra uteservering.
Citera
2010-07-02, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Jag ska till stockholm i slutet av veckan, var kan ni tipsa om jag endast vill gå ut och prova lite goda drinkar? bra bartenders är ett måste och helst kanske lite pub aktigt. tacksam för svar

18 år för inträde med.
Gondolen som tidigare nämnts. Skybaren i skrapan tycker jag verkligen man ska gå till om man är på besök i stan. Bra drinkar och bland Stockholms bästa utsikter.
Vampire lounge är halvkännt för sina drinkar med, även om det är lite överreklamerade är de ganska bra. Fast vem vill krypa ner i en källare i det här vädret.

Ska ni ändå på söder och det är sånt superväder så tycker jag trots att ni vill dricka drinkar, passa på och slå er ner och ta en öl på något hak på medis eller Götgatan.

Edit: Vet inte hur det är med 18årsgräns på skrapan, men kommer ni tidigt och är städade borde det väl inte vara någon omöjlighet.
Citera
2010-07-11, 05:43
Bannlyst
Vi är tre killar från norrland, i åldrarna 19,19 och 18 som reser ned till hufvudstaden i en vecka för att supa och dra mycket kola.

Söker klubbar med ungt, icke-sluskigt folk. Där det gärna får spelas trance och house. Elektroniskt i alla fall. Är medveten om att det kan bli tufft att ta sig in på de allra exklusivaste ställena.
Senast redigerad av d0ck 2010-07-11 kl. 05:47.
Citera
2010-07-23, 14:40
Medlem
InkoPinkos avatar
Nu bor jag ju redan i huvudstaden, men som nybliven singel som inte varit i svängen på ett tag känns det ändå som att denna tråden är rätt:

På vilka ställen finns vettiga, "vanliga" singeltjejer i 25-30årsåldern, gärna högutbildade men inte alltför snobbiga eller alternativa?

Dansgolv kan ju vara trevligt men inget krav...
Citera
2010-07-23, 14:47
Medlem
Tips till OP the dubliner kan vara trevligt för att vara social i de ålderskretsarna och är inte sunkigt. Hötorget, bredvid city akuten eller vad det nu heter. try it out.
Citera
2010-07-23, 14:49
Medlem
dr_loves avatar
Kanske inte har så mycket med att festa men frågar här ändå.
Om man ska till Stockholms innerstad och är sugen på att gå på en bar för att dränka sina "sorger" i whiskey samtidigt som gammaldags blues spelas. Om ni förstår vad för slags bar som jag menar. Finns det ens såna kvar, och finns det då någon sådan i Stockholm?
Helst med live-musik.

/dr_love
Citera
2010-08-02, 17:01
Medlem
Stockholm idag!

Är idag för första gången på länge i stockholm, och undrar lite vart kan man gå på en måndag?
Alla i sällskapet är över 20år.

Spelar ingen roll riktigt vad det är för ställe, Ge tips på era favoriter.
Tack!
Citera
2010-08-02, 18:02
Medlem
Imoyess avatar
Var i sthlm tänker ni gå ut? Medis, stureplan m.m.?
Citera
2010-08-02, 19:10
Medlem
MissFitt73s avatar
Måndagar är perfekt att gå till Vampire lounge på Östgötagatan!Alla drinkar och öl halva priset.Plus att de har schysst musik då
Citera
2010-08-02, 19:34
Medlem
HimmelsBlaus avatar
F12 kanske?
Citera
2010-08-03, 12:18
Bannlyst
Skulle själv kunna tänka mig ta emot tips på något skönt hak för en tisdag/torsdag.
Helst inget kostymställe, utan ett ställe där man kan vara lite mer lätt och ledig.

Skadar inte om det ligger nära Sveavägen/Hard rock, men det är inget krav. Har ju fötter.
Citera
2010-08-03, 12:45
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Skulle själv kunna tänka mig ta emot tips på något skönt hak för en tisdag/torsdag.
Helst inget kostymställe, utan ett ställe där man kan vara lite mer lätt och ledig.

Skadar inte om det ligger nära Sveavägen/Hard rock, men det är inget krav. Har ju fötter.

http://www.pubanchor.com/lopsedel/index.html

Här ser du inte alltför många kostymer och idag tisdag har dom rockkaraoke. Ligger på Sveavägen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in