• 1
  • 2
2009-05-24, 17:01
Medlem
backflasharns avatar
Allts hur skulle erat liv bli om ni fick bestmma? I olika "tidsepoker".

Mitt skulle vara

1-15r > Bo i en villa i en liten by i Sverige med mycket skog och vatten runt om mig med hyffsat mnga jmnriga inom cykelavstnd.

15-18r > Skulle fortfarande bo kvar p mina frldrars grd med i en lite stuga p tomten dr jag kan ta hem tjejer och sitta med kompisarna och ha det sknt.
Jag skulle vilja g p ett praktiskt gymnasium s det inte blir s mycket plugg och f jobb direkt efter gymnasiet inom ntt sorts keri.

18-25r > D har jag flyttat in till en stad i en lagom stor lgenhet och vid 24-25 rsldern hller jag p att starta min egen btfirma. r singel.

25-30r > Skaffar en flickvn och flyttar ihop med henne i en strre lgenhet, frtaget brjar ta sig och en liten grabb r p vg nr jag fyller 30.

30-35r > I och med att vi nu ftt barn s flyttar vi ut p landet igen till en villa, frtaget brjar nu g vldigt bra.

35-45r > Nu har vi tre barn som mr bra och r friska. Vi har skaffat oss en sommarstuga uppe i norrland.

45-50r > Barnen brjar flytta hemmifrn men vi bor kvar, skaffar oss en rolig bil istllet fr en praktisk bil nu nr vi bara r tv.

50-60r > Lgger ner mest tid p fretaget och ppnar flera.

Vid 70r gr vi i pension och flyttar till en villa med strandtomt och avnjuter sommrarna dr slkt och resterande tid bor vi p ntt varmare stlle.

Hur skulle erat drmliv se ut?
2009-05-24, 17:06
Medlem
Tantan45s avatar
Ensam p en de men en jolle
2009-05-24, 17:19
Medlem
Kapten klittas avatar
Lever p mitt eget "The beach" i thailand , med lttkldda kvinnor i alla former och r ett med naturen
2009-05-24, 17:20
Medlem
klos_s avatar
1-12, bo i ett lgenhetsomrde med mnga barn och kulturer, man fr p s stt vnner inom mnga grupper.
13-18, flytta till ett villaomrde dr det bor en del jmnriga, samt ha nra till andra kompisar i byn. G p en nv/te-linje. S att man fr mnga valmjligheter i livet.
19-20, Brja lumpa. 6 mnaders grundutbildning samt 6 mnaders vidareutbildning.
20-25, Flytta till ngon studentstad, typ som Lund. Plugga hrt, festa hrt samt ha en stor kompisskara.
26-28, doktorera inom sitt omrde.
29-30, skaffa en flickvn som man kan tnka sig leva med resten av livet. Skaffa barn. Och vid det hr laget s jobbar jag som en civilingenjr eller spelutvecklare.
31-35, jobba vidare p min karrir. Frsker bli knd inom mitt omrde. Tjna mycket pengar.
36-40, barnen brjar bli ldre, s man kan brja spela fotboll osv. med dem.
41-45, man jobbar vidare. Har frhoppningsvis en chefspost inom ett knt fretag. Barnen testar olika sporter.
46-50, barnen blir mer oberoende av oss, och flyttar s smningom bort.
51-60, barnen r utflyttade. Sljer vrt hus fr att skaffa en lgenhet i centrum dr vi bor och sedan kpa ett strandhus nere i medelhavet eller i Karibien. Bo dr 2-3 veckor sedan hem och bo i vr lgenhet 1-2 veckor. Fr att sedan pendla s.
61-70, gra slutspurten av sin karrir.
70-75, g i pension. Kpa sommarhus lite verallt i vrlden, fr att sedan bara flytta mellan dessa nr man knner fr det-
85-95, d naturligt och lycklig.
2009-05-24, 17:28
Medlem
flexators avatar
Ett lngt och sknt liv i en frort typ rosengrd utan krav och press, bara flumma runt och f pengar utan att gra ngonting http://etc.se/images/2871.jpg
2009-05-24, 17:46
Medlem
0 - 2 mnader: mamma bestmmer sig fr abort.
2009-05-24, 17:48
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrColon
0 - 2 mnader: mamma bestmmer sig fr abort.

Haha

Kort gott mitt perfekta liv vore att f jobba ntt man verkligen tycker r super-kul, fr det r ju allt man gr, jobbar.
2009-05-24, 19:15
Medlem
Transmaniacons avatar
Trivas med sitt jobb och gna sig t sina intressen.

Om man vid sidan kan f betalt ven fr sina intressen s r lyckan fullbordad.
2009-05-24, 19:18
Medlem
1-10 r: Bo i en villa i en liten by i Sverige med mycket skog och vatten runt om mig med hyffsat mnga jmnriga inom cykelavstnd. (Tyckte du beskrev det s bra s jag saxade det!)

11 r: Dd.

2009-05-24, 19:25
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
0-90 vara snuskigt rik och mktig sedan fdseln och leva med vackra damer, pengar och makt i verfld.
2009-05-24, 19:42
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower
1-10 r: Bo i en villa i en liten by i Sverige med mycket skog och vatten runt om mig med hyffsat mnga jmnriga inom cykelavstnd. (Tyckte du beskrev det s bra s jag saxade det!)

Citat:
Ursprungligen postat av jukkapower

Bobby? =D
2009-05-24, 19:49
Medlem
stevensegalls avatar
Att man bara skulle kunna leva gott, och att aldrig behva oroa sej fr rkningar med mera.

Det skulle rcka fr mej.

Mvh
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in