2009-05-24, 16:17
Medlem
fuskarens avatar
Jag har precis börjat hålla på med 3D animering. Håller på med programmet Blender.
Men jag har stött på ett problem. När jag ska spara bilden så blir färgen konstig, liksom rutor högst upp. Varför blir det så? Hur fixar man det?
Här är bilden, Det är min första bild jag någonsin gjort så klaga inte på att den är dålig
http://i42.tinypic.com/ou5jy8.jpg
Citera
2009-05-24, 16:29
Medlem
Babsies avatar
Markera Kameran, tryck F9, sen kollar du under "Camera/Clipping Start", om den står på 0 så ställ in på 1. Om det var inställt på 0 så borde det funka bättre nu när du ändrat. Om den redan står på 1 så får d säga till igen, kan teoretiskt sätt vara mycket som krånglar. :S
Citera
2009-05-24, 16:33
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
Markera Kameran, tryck F9, sen kollar du under "Camera/Clipping Start", om den står på 0 så ställ in på 1. Om det var inställt på 0 så borde det funka bättre nu när du ändrat. Om den redan står på 1 så får d säga till igen, kan teoretiskt sätt vara mycket som krånglar. :S
Tyvär, det funkade inte Men tack ändå
Citera
2009-05-24, 16:36
Medlem
Babsies avatar
ajdå, nåja du kan ju pröva detta också om du inte redan gjort det:
Ställ in på Edit mode, se till så att hela meshen har blivit markerad, sen trycker du Mesh > Normals > Calculate outside (Ctrl+N)

Annars får du lägga upp .blend-filen någonstans så är det enklare att hitta vad som kan vara fel.
Citera
2009-05-24, 16:39
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
ajdå, nåja du kan ju pröva detta också om du inte redan gjort det:
Ställ in på Edit mode, se till så att hela meshen har blivit markerad, sen trycker du Mesh > Normals > Calculate outside (Ctrl+N)

Annars får du lägga upp .blend-filen någonstans så är det enklare att hitta vad som kan vara fel.
Fan, det funkar inte heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in