• 1
  • 2
2009-05-24, 15:14
Medlem
Bara nyfiken p hur mycket mat ni handlar fr i mnaden?

Sjlv handlar jag fr i snitt 1200kr i mnaden frn mat affren och bor ensam. D rknar jag bara det jag handlar frn ICA, Coop osv, inte pizza eller restaurang mat.
Jag fr gratis lunch som gr ganska mycket p budgeten.
Citera
2009-05-24, 15:22
Medlem
Burundians avatar
Jag brukar handla fr ca 600~700kr/mnad (ICA eller Hemkp)
Citera
2009-05-24, 15:26
Medlem
naganof2s avatar
ca 500kr/mnad frn ica , bor sjlv
Citera
2009-05-24, 15:54
Medlem
Superfluous.s avatar
Vad ter ni egentligen mnniskor? Lagar ni aldrig god mat?

r imponerad ver hur man kan handla mat fr s lite pengar p en hel mnad - det r ju 20kr om dagen ungefr. Handla mat fr 500kr gr man ju om man ska ta lite godare en fredagkvll och dessutom behver lite mjlk och skit.
Citera
2009-05-24, 15:56
Medlem
He-man fans avatar
Min mat konsumption ligger p cirka 4000kr/mnad. Jag skulle behva hjlp med att handla mindre, jag har sjlv tagit kvitton och tittat allt jag har handlat men tycker end att jag behver allt.

Skall tillggas att jag r nykterrist, rker/snusar inte osv. Kan det vara s enkelt att jag har en sketen dyr affr?

Finns det listor man kan jmnfra mellan olika butiker i Sverige?
Citera
2009-05-24, 16:04
Medlem
Superfluous.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av He-man fan
Min mat konsumption ligger p cirka 4000kr/mnad. Jag skulle behva hjlp med att handla mindre, jag har sjlv tagit kvitton och tittat allt jag har handlat men tycker end att jag behver allt.

Skall tillggas att jag r nykterrist, rker/snusar inte osv. Kan det vara s enkelt att jag har en sketen dyr affr?

Fast S stor skillnad r det knappast, ven om det skiljer sig mellan olika butiker. Koncernera stter ju rekommenderade priser centralt, och det brukar inte skilja srskilt mycket mellan tex olika ICA, och sllan jttemycket mellan tex ICA och COOP (d de oavsett extrapriser eller inte visserligen har olika bra pris p olika varor, men orkar du inte ka emellan och ta det billigaste p varje s jmnar det ut sig ganska bra).

Frgan r om du handlar smart? Planerar inkpen, inte handlar hungrig (d har man en frmga att f med sig en hel del man inte behver hem) och jmfr priser (tar den vara med bst jmfrelsepris utan att ta en ondigt stor frpackning som man sedan slnger halva av och sledes inte tjnar ngra pengar p det hela).

Mnga saker varierar ju med ssong och frn vecka till vecka, tex lg gurkan i min nrbutik p 46,90kr/kg fr ngra veckor sen - nu kostar den 12,90kr/kg.
Citera
2009-05-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av He-man fan

Det vore bra intressant att f en lista p vad du gjort fr sorts matinkp de senaste veckorna, samt var du handlat.
Citera
2009-05-24, 16:07
Medlem
dirsps avatar
blir oftast att jag gr till ica, ligger nrmast r inte sker p siffran men runt 1500 - 2000 i mnaden kanske. beror lite p hur ekonomin gr till andra saker ocks
Citera
2009-05-24, 16:11
Medlem
Kundalinis avatar
Hmm...jag bestllde en prenumeneration frn middagsfrid.se.

5 veckor - allts middagar fr 2 vuxna + 2 barn kostar mig omkring 4.400.

Det r bara middagsmaten. Sen tillkommer mjlk, brd, plgg plus allt annat mg som skall inmundigas i sexpersonersfamiljen.
Citera
2009-05-24, 16:12
Medlem
He-man fans avatar
[quote=FunkyCatso]Det vore bra intressant att f en lista p vad du gjort fr sorts matinkp de senaste veckorna, samt var du handlat.[/QUOT

Tror du MOD gr med p att jag postar min inkpslista i trden ?
Citera
2009-05-24, 16:26
Medlem
3000kr per mnad har jag avsatt fr mat..Sen om jag hamnar under 3000kr r det bara positivt!
Citera
2009-05-24, 17:10
Medlem
Strinders avatar
[quote=He-man fan]
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Det vore bra intressant att f en lista p vad du gjort fr sorts matinkp de senaste veckorna, samt var du handlat.[/QUOT

Tror du MOD gr med p att jag postar min inkpslista i trden ?

Jaa, kr hrt har vl med trden att gra..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in