2009-05-24, 14:26
Medlem
Newbieh1234s avatar
Tjena,

Jag har lite problem med datorn, nr jag tex ska logga in s tar det en stund innan datorn "godtar" min kod, mste sitta och strecktrycka enter, och till sist kommer jag in.

Samma seghet intrder nr jag ska stnga av datorn, frst tar det r innan den reagerar p att jag tryckt p stng av, sen str den och tuggar "Loggar ut" i ett antal r.

Sedan har jag problem med firefox, utorrent och spotify inte stngs ner, och nr jag frsker ppna det p nytt s ligger processen kvar och nter "Mste stnga av gamla grejen frst"

Hller p att avlida! r det virus?
Citera
2009-05-24, 14:30
Medlem
dglzs avatar
antingen virus eller uppfyller inte din dator produktkraven r den seg annars i windows? frlite minne i s falll kanske men testa att scanna igenom datorn efter virus..
Citera
2009-05-24, 15:51
Medlem
Newbieh1234s avatar
Har scannat igenom med avg free, jag kpte till och med extra minne s har 4gb ram tror inte de e problemet, nr ja e inen p datorn flyter allt p asbra
Citera
2009-05-24, 17:21
Medlem
Audit

kika i applikationsloggen till att brja med...
Sen kan du via (start - kr...) gpedit.msc ([OK]) aktivera processloggning s ser du vilka processer som startas samt systemhndelser, se till att aktivera bde lyckade och misslyckade hndelser s ser du frhoppningsvis vad som gr tokigt.

I gpedit.msc hittar du det under datorkonfiguration-windows instllningar-skerhetsinstllningar-lokala skerhetsprinciper.
Citera
2009-05-24, 17:35
Medlem
Newbieh1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drm4rtin
kika i applikationsloggen till att brja med...
Sen kan du via (start - kr...) gpedit.msc ([OK]) aktivera processloggning s ser du vilka processer som startas samt systemhndelser, se till att aktivera bde lyckade och misslyckade hndelser s ser du frhoppningsvis vad som gr tokigt.

I gpedit.msc hittar du det under datorkonfiguration-windows instllningar-skerhetsinstllningar-lokala skerhetsprinciper.

Det dr r rena grekiskan fr mig nst intill, kanske fr att jag r brutalt bakis ocks men ska frska googla fram vad du har skrivit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in