2009-05-23, 20:43
Medlem
hejLarss avatar
Tjena, behver ordentlig hjlp hr ass. Ljudet hackar till ofta och irriterande, detta sker oftast tex om jag spelar ngot och spelet laddar texturer etc, det rcker tom bara jag laddar en webbsida. Lyssnar via spotify, anvnder mig av windows 7 RC samt nyaste drivrutiner fr min integrerade ljudkort. Moderkortets modell r ett asustek p5k/epu.

Har skt runt lite efter problemet och hittat MNGA med liknande problem med inte hittat klara svar p vad problemet kan vara.
Citera
2009-05-23, 23:17
Medlem
Gondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejLars
Tjena, behver ordentlig hjlp hr ass. Ljudet hackar till ofta och irriterande, detta sker oftast tex om jag spelar ngot och spelet laddar texturer etc, det rcker tom bara jag laddar en webbsida. Lyssnar via spotify, anvnder mig av windows 7 RC samt nyaste drivrutiner fr min integrerade ljudkort. Moderkortets modell r ett asustek p5k/epu.

Har skt runt lite efter problemet och hittat MNGA med liknande problem med inte hittat klara svar p vad problemet kan vara.

Har du tangentbord med PS/2 kontakt?

(Jo det hr till problemlsningen)
Citera
2009-05-24, 13:46
Medlem
hejLarss avatar
Nej, anvnder USB
Citera
2009-05-26, 14:14
Medlem
Bordets avatar
Bumpar denna trd, fr jag har precis samma problem fast med vista!
Det blir ett sprakande ljud i hgtalarna nr man tex laddar en ny sida i firefox.

Har alltid trott att det beror p att jag kr ojordat och jordpotentialen frstr ljudkorten, men det kanske r ngot annat?
Jag har i alla fall tangentbord med PS/2 kontakt.

Blir bara vrre och vrre tillslut fr man byta kort, vilket jag gjort 2 ggr redan

Tacksam fr hjlp!
/Bordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in