2016-05-05, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaop
Söker en serie som man helt enkelt inte kan slita sig från.

Tidigare serier som jag inte kunnat slita mig ifrån:

Dexter
Homeland
Game of Thrones

boardwalk empire
Citera
2016-05-15, 09:21
Medlem
mutemes avatar
Letar också efter nån ny serie att glo på. Gärna så många säsonger som möjligt.

Jag vill inte att avsnitten ska vara fristående. Avskyr kriminalprylar (typ CSI, Bones, Criminal mind, ja, ni hajar). Inga 30-minuters (eller ja, 20min, men med reklam blir dom ju 30min).

Har sett en väldans massa serier. Nu senast började jag kolla på Limitless eftersom filmen är grym. Men det kändes tyvärr som om det var på tok för mycket kriminalare och fristående avsnitt. Försökte även ta mig igenom The Flash, men mer irriterande superhjälte får man leta efter. Så jävla menlös.

Såna jag gillat är t.ex. Sopranos och Band of Brothers, två av dom absolut bästa serierna någonsin. Annars har jag väl sett dom där vanliga, plus några till.

Shoot!
Citera
2016-05-18, 12:49
Medlem
Shamdons avatar
Har av oklar anledning fastnat för gamla fina svenska spänningsthrillers som exempelvis Läckan, Zonen, Den gråtande ministern och Profitörerna.

Förslag på svenska politiska thriller-mini serier, företrädesvis från sjuttio- eller åttiotalet, mottages tacksamt.
Citera
2016-05-18, 23:17
Nu när alla superhjälte serier har break tills hösten, vad ska man roa sig med då? Game of thrones är ju det ju drygt en månad kvar till. Orange is the new black kommer ju tillbaka i juni. Vilken annan kan man se under sommaren då?
Citera
2016-05-18, 23:35
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Nu när alla superhjälte serier har break tills hösten, vad ska man roa sig med då? Game of thrones är ju det ju drygt en månad kvar till. Orange is the new black kommer ju tillbaka i juni. Vilken annan kan man se under sommaren då?

Nu på söndag har Preacher premiär, ett måste! Sen kanske Outcast blir till nåt i juni, i övrigt förstås Ray Donovan, Ballers, Gomorrah och Halt and catch fire. Även Robot , gillade dock inte den.
Citera
2016-05-21, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
HJÄLP!!!!
Jag har fått slut på bra serier som gör att man inte kan sluta se på dom och längtar efter att se avsnitt efter avsnitt!!
För enkelhetens skull skriver jag vad jag har sett och vad jag har gillat/ej gillat
Skriver i någorlunda ordning efter dom bästa till dom sämsta,det måste vara serier som har ett riktigt avslut och inte lades ner utan ett riktigt slut som tex The following. Här kommer min lista :
*Prison break(säsong 1 och 2 är tveklöst de bästa som har visats på tv)
*The walking dead(älskar den!)
*Breaking bad (grymt bra)
*Lost (kultserie)
*The following(säsong 1 är grymt bra)
*Falk filmerna(dock ingen riktig serie men tar med dom ändå)
*Dallas(gamla från 1978-1991
*Homeland
*Rederiet
*Wentworth(nya kvinnofängelset)
*Dallas(nya från 2012-2014)
*Bangkok hilton(miniserie med Nicole Kidman)
*Män som hatar kvinnor (trilogin riktigt bra)
*Solsidan
*Twillight filmerna(inte heller någon riktig serie men ändå bra)
*Beck filmerna(Inte heller någon riktig serie)
*Desperate housewifes(ingen favorit men rätt kul mellan varven)
Som ni märker är det stor skillnad på genre men överlag är thrillers och skräck dom jag gillar mest. Älskar fängelsefilmer och sånt som har med jakt efter brottslingar att göra!
Tex nyckeln till frihet,lock up,gröna milen,jagad,US Marshals,oskyldigt dömd,jägarna 1 och 2 mfl
Serier jag sett men inte tycker är så bra är
*The sopranos
*Oz
*Tre kronor
*Snabba cash (trilogin)
*Dexter
*The wire
*True Detective
*Orange is the new black
*True blood (gillar inte alls)
Har säkert glömt flera st men tror ni vet ungefär vad jag gillar.
funderar på att börja se Fringe, tror ni den kan vara nåt?
Funderar även på The mentalist...
Vill dock ha en riktig serie och inte fristående avsnitt som har olika handlingar i varje avsnitt så därför är jag osäker på den..
Gillar absolut inte typ csi eller sjukhusserier. Inte heller komediserier, dock gillar jag lite svart humor som i tex Breaking bad.
Gillar inte heller engelska serier utan det ska vara amerikanska, svenska eller australiensiska serier. Helst vill jag ha serier som har avslutats så man kan se typ alla 6-7 säsonger i en följd utan att behöva vänta på att dom ska komma på dvd
Tar emot alla tips med glädje! Kan hända att jag glömt några namn så tipsa på så får vi se
någon som kan hjälpa mig? Kan tillägga att jag älskar cliffhangers
Citera
2016-05-21, 12:04
Medlem
Citat:
serier som jag har funderat på att börja se på är följande
*24 (har för mig att det är riktigt bra cliffhangers i den serien, vet dock inte om den fick ett riktigt avslut?) Hatar när serier läggs ner utan ett riktigt avslut 😠
*The mentalist
Kan ni som har sett dessa serier och dessutom läst i mitt tidigare inlägg säga om dom skulle kunna vara det jag söker och påminner om den typen av serier som jag gillar? Dvs spännande, gärna cliffhangers och jakt efter brottslingar och så bra att man bara måste se vidare dag som natt tills man har sett alla avsnitt och säsonger! Längtar efter en sån serie igen!! Tacksam för alla svar ☺
Senast redigerad av Kimson941 2016-05-21 kl. 12:07.
Citera
2016-05-21, 18:37
Medlem
Citat:

Jag är likadan! Jag struntar i kvalitet och skådespelare,gillar the walking dead, GoT och homeland-style?
Citera
2016-05-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agrud
Jag är likadan! Jag struntar i kvalitet och skådespelare,gillar the walking dead, GoT och homeland-style?

Skrev fel, ska inte vara frågetecken...
Citera
2016-05-22, 21:41
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Game of thrones släpper ju femte avsnittet inatt.
Citera
2016-05-23, 15:16
Medlem
Någon show som är lik dr phil? nu inte gapiga som Steve Wilkos haha. Mer seriös.
Citera
2016-06-11, 12:11
Medlem
Någon som känner till en serie som liknar mitt liv som Hellner, i huvudet på Gunde svan och mitt liv som jockey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in