2014-12-26, 01:07
Medlem
Jag är inte direkt typen som tittar på tv-serier. Troligen för att jag oftast antingen slötittar (dvs tittar på enstaka avsnitt på tv:n, när jag har tid och lust) eller så ser jag på tv-serien tills jag tröttnar. Det kan handla om några avsnitt eller kanske en säsong eller två. De tv-serier där jag faktiskt har sett alla avsnitt och säsonger, de kan jag räkna på en hand. Det säger nog ganska mycket.

Jag har bland annat sett en hel del kriminalserier och deckare. De är dock väldigt varierande. En del fokuserar på själva utredningarna, andra fokuserar på det rent vetenskapliga och så finns det bland annat pusseldeckare. Men den tv-serie som jag gillar bäst, och den enda som jag har följt slaviskt, det är NCIS.

Bland annat för att jag gillar kombinationen av bra karaktärer och humorn. Vanliga komediserier, tex sitcoms, har jag väldigt svårt för och jag skrattar i princip aldrig när jag ser sånt. Men när det gäller NCIS kan jag skratta regelbundet. Det är ofta en ganska barnslig och sarkastisk humor som lättar upp stämningen, och det passar bra. Det handlar aldrig om att få folk att skratta, utan om att karaktärerna är sig själva.

Eftersom NCIS är ganska olikt liknande tv-serier (det är mindre vetenskapligt och själva processen med att utreda fall är inte så viktigt) så har man tid att utveckla karaktärerna. Det är alltså inte så viktigt vad handlingen är, utan det viktigaste är nästan hur karaktärerna är.

Jag sökte lite på nätet tidigare, och fick tips på Bones samt Castle, som skulle vara snarlika NCIS, och jag gav dem ett försök. Det var dock inte riktigt min typ av tv-serier. Egentligen behöver det inte vara kriminalserier, deckare eller något liknande. Handling och genre spelar inte så stor roll. Jag följer mycket hellre intressanta karaktärer. Tips, någon?
Citera
2014-12-26, 21:23
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Jag är inte direkt typen som tittar på tv-serier. Troligen för att jag oftast antingen slötittar (dvs tittar på enstaka avsnitt på tv:n, när jag har tid och lust) eller så ser jag på tv-serien tills jag tröttnar. Det kan handla om några avsnitt eller kanske en säsong eller två. De tv-serier där jag faktiskt har sett alla avsnitt och säsonger, de kan jag räkna på en hand. Det säger nog ganska mycket.

Jag har bland annat sett en hel del kriminalserier och deckare. De är dock väldigt varierande. En del fokuserar på själva utredningarna, andra fokuserar på det rent vetenskapliga och så finns det bland annat pusseldeckare. Men den tv-serie som jag gillar bäst, och den enda som jag har följt slaviskt, det är NCIS.

Bland annat för att jag gillar kombinationen av bra karaktärer och humorn. Vanliga komediserier, tex sitcoms, har jag väldigt svårt för och jag skrattar i princip aldrig när jag ser sånt. Men när det gäller NCIS kan jag skratta regelbundet. Det är ofta en ganska barnslig och sarkastisk humor som lättar upp stämningen, och det passar bra. Det handlar aldrig om att få folk att skratta, utan om att karaktärerna är sig själva.

Eftersom NCIS är ganska olikt liknande tv-serier (det är mindre vetenskapligt och själva processen med att utreda fall är inte så viktigt) så har man tid att utveckla karaktärerna. Det är alltså inte så viktigt vad handlingen är, utan det viktigaste är nästan hur karaktärerna är.

Jag sökte lite på nätet tidigare, och fick tips på Bones samt Castle, som skulle vara snarlika NCIS, och jag gav dem ett försök. Det var dock inte riktigt min typ av tv-serier. Egentligen behöver det inte vara kriminalserier, deckare eller något liknande. Handling och genre spelar inte så stor roll. Jag följer mycket hellre intressanta karaktärer. Tips, någon?

Har du sett The Mentalist?
Citera
2014-12-27, 21:04
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
....

Brooklyn Nine-Nine: http://www.imdb.com/title/tt2467372/
Psych: http://www.imdb.com/title/tt0491738/
Senast redigerad av Elementart 2014-12-27 kl. 21:07.
Citera
2014-12-28, 11:59
Medlem
Rocco420s avatar
tips på serier likande The 100 och Revolution ?
Citera
2014-12-28, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco420

Jeremiah Synd bara att de blev två säsonger..
Senast redigerad av Everdeen 2014-12-28 kl. 15:51.
Citera
2014-12-29, 01:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everdeen
Jeremiah Synd bara att de blev två säsonger..
verkligen sevärd, med en av ungarna från cosby.

Citat:
Ursprungligen postat av Rocco420
Jericho men tyvärr bara 2 säsonger av den serien också.
Citera
2014-12-30, 13:29
Medlem
jaha jag vettifan vad jag ska börja se för serie,

Serier jag gillat och följt maniskt är enbart 3 stycken.
1 Breaking Bad
2 Game of Thrones
3 Walking Dead

Mindre bra nedan..

Sons of anarchy(så jävla mesig jargong i serien) skrattade mest när de försökte vara så hårda.
och jag förstår verkligen inte IMDB ratingen på den. och så jävla mycket som händer som är så totalt ologiska t.ex som poliser agerar osv.
Californication - öppnade absolut inget intresse i mig för serien.
Heroes - såg första säsongen för många många år sedan och tyckte det var riktigt bra, såg om den nyss för att fortsätta med de säsonger jag ej sätt, men förstod inte vad som var så bra med den,
Dexter - är faktiskt bra, men jag har svårt för serier som inte har tydliga fortsättningar där man går vidare, dexter dödar folk, nästa avsnitt är det en ny, nästa ny, nästa ny etc etc.
Prison break - Är bra, men blev för utdragen och jag tappade intresset.

och jag har kollat igenom handlingar på så sjukt många serier men hittar fan inget, vafan ska jag se för skit?
Citera
2014-12-30, 18:18
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilsnut

1 Breaking Bad
2 Game of Thrones
3 Walking Dead

Mindre bra nedan..

Sons of anarchy(så jävla mesig jargong i serien) skrattade mest när de försökte vara så hårda.
och jag förstår verkligen inte IMDB ratingen på den. och så jävla mycket som händer som är så totalt ologiska t.ex som poliser agerar osv.
Heroes - såg första säsongen för många många år sedan och tyckte det var riktigt bra, såg om den nyss för att fortsätta med de säsonger jag ej sätt, men förstod inte vad som var så bra med den,
Dexter - är faktiskt bra, men jag har svårt för serier som inte har tydliga fortsättningar där man går vidare, dexter dödar folk, nästa avsnitt är det en ny, nästa ny, nästa ny etc etc.

och jag har kollat igenom handlingar på så sjukt många serier men hittar fan inget, vafan ska jag se för skit?

Om du gillar Walking Dead så kommer du säkert att gilla Dead Set (mini-serie på 5 avsnitt) http://www.imdb.com/title/tt1285482/
Citera
2014-12-30, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Om du gillar Walking Dead så kommer du säkert att gilla Dead Set (mini-serie på 5 avsnitt) http://www.imdb.com/title/tt1285482/

ser faktiskt bra ut, och 5 avsnitt klarar man ju lätt av vad jag än kommer tycka, tack där
Citera
2014-12-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilsnut

1 Breaking Bad
2 Game of Thrones
3 Walking Dead

Mindre bra nedan..

Några random tips: American horror story (ny story varje säsong så ingen panik att se o gilla alla säsongerna), Supernatural, Sherlock, Merlin (liiite som GOT men mycket mindre brutalt), Orange is the new black, Gotham, The listener, Bates motel.
Citera
2014-12-31, 00:34
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Person of Interest
Criminal Minds
CSI
Law and Order: SVU
The Shield
The Wire
Citera
2014-12-31, 00:35
Medlem
Serier jag sett och tröttnat på efter oräkneliga repetitioner:

Suits
Sherlock
Big Bang Theory

Några nya tips? Skall även nämnas att Suits är mycket mer omtyckt än de andra två så något i den genren hade varit trevligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in