2013-08-22, 20:21
Medlem
Running-Wilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Jag söker TV-serier som utspelar sig i ghettot, streets, "in the hood", ni fattar vad jag menar.

Love/Hate http://www.imdb.com/title/tt1625724/?ref_=fn_al_tt_1 mycket bra serie om du uppskattar Brittiskt/Irländsk som denna är.

Top Boy http://www.imdb.com/title/tt1830379/?ref_=fn_al_tt_1 även denna från dom brittiska öarna, men mycket som är bra kommer där ifrån.

Low Winter Sun http://www.imdb.com/title/tt2314792/?ref_=sr_1 ny serie från Usa men med brittiska huvudrollsinnehavare, handlar om korrumperade snutar och gäng.
Citera
2013-08-25, 18:28
Medlem
okok1s avatar
Tips på serier som deadliest catch, wicked tuna?
Citera
2013-08-25, 22:39
Medlem
Tips på serier som är lik SUPERNATURAL?
Har troligtvis sett allt ni kmr tipsa men hoppas att jag missat nån av dom tusen serier jag färdigsett!

Supernatural är f.ö ett måste, är man neutral elr gillar Fantasy så är det gudomligt!
Citera
2013-08-27, 15:06
Medlem
Någon som har tips på en bra reality-serie? Några som jag sett förut och gillat är: Rob and Big, Rob Dyrdeks fantasy factory, Jersey Shore, The Pauly D Projcet, Nitro Circus osv. Alltså ska huvudpersonen/huvudpersonerna helst vara av det manliga könet.
Citera
2013-08-29, 14:34
Medlem
regndroppens avatar
Hola Amigos! Skulle vara evigt tacksam om någon vänlig själ skulle kunna tipsa mig om lite TV-serier som liknar följande:

OTH
OC
Californication
Breaking Bad
Modern Family

Gärna andra bra komediserier också!
Citera
2013-08-29, 16:05
Medlem
Är en stor stor tv-serie fantast och letar ständigt efter nya serier att se. tänkte att jag ska kopiera in en lista jag gjort där jag poängsatt dem jag sätt, och lägger till dem jag sätt på senare tid lite under så det blir inte bokstavsordning på alla.Sen kan ni se om ni vet några som är lika dem jag sätt.

Arrow(6,5)
Arrested development(9)
Blue bloods(5)
Boardwalk empire(8,5)
Bored to death(8)
Boss(7,5)
Breakout kings(5)
Chuck(6)
Copper(6,5)
Curb your enthusiasm(8)
Dirty Sexy Money(8)
Entourage(7,5)
Game Of Thrones(9)
Golden boy(5,5)
Homeland(8)
Heroes(4)
How I Met Your Mother(4,5)
It's Always Sunny In Philadelphia(8)
Kyle XY(5)
Legend Of The Seeker(7)
Nip/Tuck(7,5)
Lost(7,5)
Once Upon A Time(7)
Pan Am(5,5)
Parks And Recreation(7)
Prison Break(7)
Reaper(6)
Scrubs(6)
Sons of Anarchy(7,5)
Suits(5,5)
Supernatural(7)
The Big Bang Theory(6.5)
The Borgias(8,5)
The Cleveland Show(5)
The Defenders(5)
The boondocks(7,5)
The Firm(7,5)
The Office(US) (9)
The Secret Circle(1)
The Ultimate Fighter(8,5)
The Vampire Diaries(0)
The Walking Dead(7,5)
The wire(9)
Deadwood(9)
OZ(9)
Two And A Half Men(1.5)
Spartacus(7. 4-5 senare säsong)
Louie(7,5)
Mr. D(7)
Mr Selfridge(7,5)
Extras(8)
Life's Too Short(8)
Eastbound and Down(7)
Sherlock(8)
Dexter(5.5)
Merlin(5.5)
Vikings(7)
90210(3)
Under the dome(7,5)
Da vincis deamons(6)
Bates Motel(8)
Modern Family(8,5)
Hannibal(6)
Community(7)
Rectify(8)
Magic city(7)
House of cards(7)
Carlos the jackal(7)
Weeds(7)
Battlestar Galactica(7)
Hell on wheels(8)
Falling skies(8)
Ray donovan(6,5)
South park(6,5)

the league,the newsroom,black books,luther,southland, whoes line is it anyway eller party down är dem jag funderar på att tanka hem nu. om ni vet något som skulle passa mig bättre så tipsa mig gärna, eller om ni sätt någon av dessa så jag vet vilken jag ska börja med.

använder mig mycket utav http://www.pogdesign.co.uk/cat/ vilket jag kan tipsa er om också
Citera
2013-08-29, 16:08
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bojangles
Är en stor stor tv-serie fantast och letar ständigt efter nya serier att se. tänkte att jag ska kopiera in en lista jag gjort där jag poängsatt dem jag sätt, och lägger till dem jag sätt på senare tid lite under så det blir inte bokstavsordning på alla.Sen kan ni se om ni vet några som är lika dem jag sätt.

the league,the newsroom,black books,luther,southland, whoes line is it anyway eller party down är dem jag funderar på att tanka hem nu. om ni vet något som skulle passa mig bättre så tipsa mig gärna, eller om ni sätt någon av dessa så jag vet vilken jag ska börja med.

använder mig mycket utav http://www.pogdesign.co.uk/cat/ vilket jag kan tipsa er om också

Inte en enda 10:a? Jag tror att det är dags att du ser Twin Peaks.
Citera
2013-08-29, 16:11
Medlem
The Newsroom är jätte bra!
Sopranos, all time favourite!
Good Wife är också bra
Citera
2013-08-29, 16:13
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bojangles

Breaking bad!

Hur kan alla missat denna serie
Citera
2013-08-29, 18:38
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuck4life
Hej flashback någon som vet nån bra serie som liknar The O.C ? eller om ni vet nån serie nån av dom i The O.C har gjort. tack på förhand.

Josh Schwartz, dvs killen som gjorde The O.C., har även gjort serierna Gossip Girl och Hart of Dixie. GG tror jag definitivt att du hade gillat, det är ungefär samma stuk som The O.C. - det är till och med ungefär samma handling. En kille från en vanlig arbetarklassfamilj börjar på en överklassskola och börjar leva i deras värld. Jag tror även du hade gillat One Tree Hill, det är ungefär samma slags genre, där tonåringar och deras föräldrar hamnar i en massa dramatiska situationer. Hart of Dixe har jag inte sett, men seriens huvudperson är iaf hon som spelade Summer.

Några andra "teen drama"-serier:
Everwood
Gilmore Girls
Dawsons Creek
October Road
Parenthood
Citera
2013-08-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Josh Schwartz, dvs killen som gjorde The O.C., har även gjort serierna Gossip Girl och Hart of Dixie. GG tror jag definitivt att du hade gillat, det är ungefär samma stuk som The O.C. - det är till och med ungefär samma handling. En kille från en vanlig arbetarklassfamilj börjar på en överklassskola och börjar leva i deras värld. Jag tror även du hade gillat One Tree Hill, det är ungefär samma slags genre, där tonåringar och deras föräldrar hamnar i en massa dramatiska situationer. Hart of Dixe har jag inte sett, men seriens huvudperson är iaf hon som spelade Summer.

Några andra "teen drama"-serier:
Everwood
Gilmore Girls
Dawsons Creek
October Road
Parenthood
Personligen gillade jag O.C. men inte Gossip Girl, kan vara att jag blev äldre, men det fungerade inte alls, trots att jag ännu kan tycka att O.C och Gilmore Girls kan vara tillfälligt "sevärt". White Collar har delvis samma känsla, även om det är en helt annan serie, så testa den annars. =)
Citera
2013-08-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Inte en enda 10:a? Jag tror att det är dags att du ser Twin Peaks.

Började på den ett tag sedan, glömde bort den helt! den ska jag tanka!

Six feet under och alla HBO serier har jag sätt också, listan kan uppdateras lite men orkar inte just nu.

Breaking bad tycker jag inte om, det är som califonication tycker jag, sätt säsong 1 på båda och tycker dem att dem ska lägga ner det.

Fler tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in