2013-03-18, 22:24
Medlem
lillaliljas avatar
Söker två sorters serier, något som är likt Game of Thrones då jag är helsåld på det samt om det finns någon bra serie i mindfuck-genren?
Citera
2013-03-18, 22:27
Medlem
Xinnehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojojro
Ska börja kolla på "Supernatrual", någon som sett och tyckte den var sevärd?

Sen undrar jag även ifall någon vet en serie som påminner om "The O.C" och "One Tree Hill" ?

Har sett några av dom första av Supernatural säsongerna och dom är helt klart sevärda
Citera
2013-03-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KidCooper
ja den har jag sett och gillade men glömde skriva med den

Game of Thrones, fantasy
Breaking Bad, drama thriller
Citera
2013-03-18, 22:41
Medlem
BaconMedBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Tänkte tipsa om Its always sunny in philadelphia men jag såg din fina signatur
Så då tipsar jag om Flight of the conchords och en uppmaning att fortsätta med the league, blir roligare efter säsong ett har jag för mig.
It´s always sunny in philadelphia är den absolut roligaste serien jag någonsin sett följt av Curb your enthusiasm. Får väl kanske ge The league en chans till då.
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
The IT Crowd
Friday Night Dinner

Tva skona brittiska serier.

Sedan tycker jag att du ska ge Arrested Development och Trailer Park Boys en andra chans. Bada tva ar fullkomligt lysande. Kan ocksa, precis som foregaende skribent, tipsa om Flight of the Conchords.

Gillar du animerade serier sa kan jag ocksa tipsa om Bob's Burgers. Fantastisk serie som slar Family Guy och allt Seth McFarlane gjort pa fingrarna.
The IT Crowd har jag sett och den var jävligt rolig, om än lite "b", men på ett bra sätt. Bob´s burger är också riktigt rolig. Har försökt med Arrested development flera gånger men det går bara inte

Ska prova Flight of the conchords som ni båda tipsade mig om. Tack för tipsen!
Citera
2013-03-19, 00:20
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Game of Thrones, fantasy
Breaking Bad, drama thriller
sett båda, gillade dom inte.
fan det börjar bli svårt att hitta serier
Citera
2013-03-19, 01:30
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Söker två sorters serier, något som är likt Game of Thrones då jag är helsåld på det samt om det finns någon bra serie i mindfuck-genren?
Camelot kanske? Tråkigare än GoT, men i samma stil iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av KidCooper
sett båda, gillade dom inte.
fan det börjar bli svårt att hitta serier
Kan du inte uppskatta de två serierna för de mästerverk de är(oavsett vad du tycker om respektive genre), så kommer du absolut inte att hitta någon sevärd serie, någonsin.
Båda två är ganska långtråkiga, men skådespelarinsatserna, detaljrikedomen, logiken och manuset är de bästa jag någonsin sett i serieväg. Väl värt att slösa en dag på för ett maraton.

I brist på internet så har jag lärt mig uppskatta värdet av en välproducerad serie, oavsett hur långtråkig och ointressant den må vara. Sömnbrist förhöjer även inlevelsen.
Citera
2013-03-19, 10:36
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Söker två sorters serier, något som är likt Game of Thrones då jag är helsåld på det
Varför inte testa HBO's superba Rome
Citera
2013-03-19, 12:32
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Camelot kanske? Tråkigare än GoT, men i samma stil iaf.

Kan du inte uppskatta de två serierna för de mästerverk de är(oavsett vad du tycker om respektive genre), så kommer du absolut inte att hitta någon sevärd serie, någonsin.
Båda två är ganska långtråkiga, men skådespelarinsatserna, detaljrikedomen, logiken och manuset är de bästa jag någonsin sett i serieväg. Väl värt att slösa en dag på för ett maraton.

I brist på internet så har jag lärt mig uppskatta värdet av en välproducerad serie, oavsett hur långtråkig och ointressant den må vara. Sömnbrist förhöjer även inlevelsen.
Vad är det som är kul med en långtråkig serie? Varför skulle jag sitta och kolla på en serie bara för att det är "ett mästerverk", man har olika smak, jag har hittat många sevärda serier men de alla har ju tagit slut på avsnitt så är ju därför jag har vänt mig hit.
Citera
2013-03-19, 12:56
Medlem
InteTacoBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Varför inte testa HBO's superba Rome

Att jag missat detta,
blir att kolla nu!
Citera
2013-03-19, 14:46
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconMedBacon
Tack!

The inbetweeners har jag sett och jag tyckte väl den var sådär. Benidorm upptäckte jag faktiskt igår och tänkte börja se på den. Brittisk humor . Ska absolut kolla in de andra också.
Jag höll ju på glömma den mest fantastiska serien av alla Garth Marenghi's Darkplace
Citera
2013-03-19, 14:50
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag höll ju på glömma den mest fantastiska serien av alla Garth Marenghi's Darkplace
Om ni nu bubblar om brittisk humor, gillar ni inte Black Books ?
Citera
2013-03-20, 09:35
Medlem
Halcyons avatar
Hej Flashback!

Jag har upptcäkt att jag är så omåttligt trött på allt som heter "comic relief" i TV-serier. Inte ens i serier som borde ha ett genomgående grav-allvarligt tema som Criminal Minds hittar jag det (syftar på hon den korpulenta IT-tjejen som mer fungerar som en clown).

Kan någon rekommendera en spännande, mörk och gripande serie som försätter mig i depressions-mode?

Serier som jag redan har hittat:

The Killing
Wallander (Engelska)
House of Cards

Ha't gött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in